Goedkope verwarmde handschoenen

Dribibuu

MF'er
27 jun 2007
193
1
Oss
Ik was eens rond aan het zoeken voor verwarmde handschoenen, en toen liep ik tegen een webwinkel aan die verwarmde handschoenen levert (op een accu) voor 38,95.

Of ik hier een link in mag gooien weet ik niet?

Ik heb ze net pas besteld, dus of en hoe snel ze leveren weet ik nog niet, en ook niet of die dingen een beetje fatsoenlijk werken, maar: indien er interesse is zal ik mijn ervaringen even melden.

De vraag is dus: nieuwsgierig?

Zie trouwens net dat ze ook verwarmde inlegzolen, bodywarmers, jassen en sjaals hebben.

De review is toegevoegd, zie verderop in dit topic!
 
Laatst bewerkt:
Tja, ik hoop voor je dat die dingen doen wat je er van verwacht.

Heel eerlijk heb ik de bange verwachting dat je krijgt waar je voor betaalt.......
 
Wie niet waagt, die niet wint. En beter iets wagen met zo'n mooi prijsje dan er een rib voor neerleggen. Waar heb je ze besteld? En je weet zeker dat het motorhandschoenen zijn, en niet verwarmde wintersporthandschoenen o.i.d.?
 
Realiseer je eens wat een paar -goede- gewone motorhandschoenen kost.
Daarnaast is batterijvoeding prima om electrische handschoenen voor een wandelaar oid. op temperatuur te houden. Op de motor koelt het allemaal wel iets meer af......

Kortom: de kans dat TS een setje veilige én bruikbare motorhandschoenen heeft gekocht is niet heel groot.
 
Ik heb net 2dehands 180,- neergelegd voor merk-dingen...

Accu's gaan een uur mee op 100%
In vergelijking met de versie die rechtstreeks aan de motor-accu gaan leveren ze minder warmte.
 
Realiseer je eens wat een paar -goede- gewone motorhandschoenen kost.
Daarnaast is batterijvoeding prima om electrische handschoenen voor een wandelaar oid. op temperatuur te houden. Op de motor koelt het allemaal wel iets meer af......

Kortom: de kans dat TS een setje veilige én bruikbare motorhandschoenen heeft gekocht is niet heel groot.

:^

Maareh, voor op de fiets.... :)

Oh wacht ik fiets nog amper. :+
 
Ik denk ook dat het niet veel soeps zal zijn. Prijs/kwaliteit verhouding en het verwachtingspatroon van de gebruiker is dan de doorslaggevende factor lijkt mij.
Waar neem je genoegen mee voor welke prijs?!?!
Ieder zijn ding.
 
Ik denk ook dat het niet veel soeps zal zijn. Prijs/kwaliteit verhouding en het verwachtingspatroon van de gebruiker is dan de doorslaggevende factor lijkt mij.
Waar neem je genoegen mee voor welke prijs?!?!
Ieder zijn ding.

Dat is misschien zo.
Aan de andere kant heb je van electrisch verwarmde motorhandschoenen maar één verwachting en dat is dat je warme handen houdt. Hoe goedkoop dan ook, als je met kouwe klauwen op je fiets zit zul je niet blij zijn met je aankoop.
 
Goedkoop is duurkoop. Geef nu E 180,- uit voor Gerbings en geniet levenslang garantie. Is mij toen toegezegd bij MPW.
 
Dat is misschien zo.
Aan de andere kant heb je van electrisch verwarmde motorhandschoenen maar één verwachting en dat is dat je warme handen houdt. Hoe goedkoop dan ook, als je met kouwe klauwen op je fiets zit zul je niet blij zijn met je aankoop.

Uiteraard ben je dan minder blij, maar daar kies je dan zelf voor door voor een spotprijs dit te kopen. En het is niet altijd zo zwart/wit. Misschien rijdt TS maar hooguit 45minuten ofzo per keer in de kou. En is de warmte afgifte van dit exemplaar nét genoeg om comfortabel met warme handen te kunnen blijven rijden. Dan voldoet het dus voldoende aan het verwachtingspatroon. Ga jij er dan 6 uur mee rijden door Finland ofzo, tsjaaa... Ja dán voldoen ze niet voor jou.

@TS:
Laat even wat testresultaten uit de praktijk achter als je er ervaring mee hebt.
 
Uiteraard ben je dan minder blij, maar daar kies je dan zelf voor door voor een spotprijs dit te kopen. En het is niet altijd zo zwart/wit. Misschien rijdt TS maar hooguit 45minuten ofzo per keer in de kou. En is de warmte afgifte van dit exemplaar nét genoeg om comfortabel met warme handen te kunnen blijven rijden. Dan voldoet het dus voldoende aan het verwachtingspatroon. Ga jij er dan 6 uur mee rijden door Finland ofzo, tsjaaa... Ja dán voldoen ze niet voor jou.

@TS:
Laat even wat testresultaten uit de praktijk achter als je er ervaring mee hebt.

EDIT:
Sorry 6 uur was maar een voorbeeld, accu is dan natuurlijk allang leeg. Maar je begrijpt wat ik bedoel, toch.
 
Ach, het was meer een niet-geschoten-is-altijd-mis-aankoop.

Ik heb deze besteld.

Zijn volgens mij niet specifiek motorhandschoenen, wel waterdicht. (zeggen ze).

Ik hoef maar een half uurtje te rijden naar mijn werk, en als de temperatuur onder een graad of 3 komt krijg ik de laatste 10 minuten knap koude vingers. Als ze dan op dat moment net genoeg warmte kunnen leveren om de ergste kou eraf te halen ben ik al een gelukkig mens. Die laatste 10 minuten zijn door de stad trouwens, dus de snelheden komen dan niet boven de 50 kilometer uit.

Weinig verwachtingen dus, meer een geinige poging.

Overigens heb ik al een hele hoop (niet-verwarmde) handschoenen geprobeerd, maar op de één of andere manier krijg ik tóch koude vingers. Voor die 4 tientjes dus wel een poging waard, IMHO.

@Fazerracer: als ik er mee gereden heb laat ik weten hoe het ging.
 
Laatst bewerkt:
http://www.gerbing.eu/Products/Gloves/HybridMotorcycleGloves/tabid/169/Default.aspx


De adviesprijs voor de accuhandschoenen is 279,-

(ik schrok al van de prijs die ik tweedehands had betaald)

Leuke handschoenen deze.
Er zouden ook knie-verwarmers moeten zijn o.i.d., die vangen ook koude rij-wind.
 
Ach, het was meer een niet-geschoten-is-altijd-mis-aankoop.

Ik heb deze besteld.

Zijn volgens mij niet specifiek motorhandschoenen, wel waterdicht. (zeggen ze).

Ik hoef maar een half uurtje te rijden naar mijn werk, en als de temperatuur onder een graad of 3 komt krijg ik de laatste 10 minuten knap koude vingers. Als ze dan op dat moment net genoeg warmte kunnen leveren om de ergste kou eraf te halen ben ik al een gelukkig mens. Die laatste 10 minuten zijn door de stad trouwens, dus de snelheden komen dan niet boven de 50 kilometer uit.

Weinig verwachtingen dus, meer een geinige poging.


Overigens heb ik al een hele hoop (niet-verwarmde) handschoenen geprobeerd, maar op de één of andere manier krijg ik tóch koude vingers. Voor die 4 tientjes dus wel een poging waard, IMHO.

@Fazerracer: als ik er mee gereden heb laat ik weten hoe het ging.

Hee wat toevallig...
*O* *O* :+
 
Laatst bewerkt:
Maar hoe zit het dan verder met de kwaliteit als het niet echt motorhandschoenen zijn?

Je kan anders ook om net ff die 10 minuten te overbruggen, van die plastic onderhandschoentjes voor vertrek aantrekken. Die moet je dan voor het beste resultaat met warme handen (dus binnen) al aantrekken.
Die gebruikte ik vroeger altijd met motorcrossen.
 
Ach, het was meer een niet-geschoten-is-altijd-mis-aankoop.
Ik heb deze besteld.
Zijn volgens mij niet specifiek motorhandschoenen, wel waterdicht. (zeggen ze).
Ik hoef maar een half uurtje te rijden naar mijn werk, en als de temperatuur onder een graad of 3 komt krijg ik de laatste 10 minuten knap koude vingers. Als ze dan op dat moment net genoeg warmte kunnen leveren om de ergste kou eraf te halen ben ik al een gelukkig mens. Die laatste 10 minuten zijn door de stad trouwens, dus de snelheden komen dan niet boven de 50 kilometer uit.
Weinig verwachtingen dus, meer een geinige poging.
Overigens heb ik al een hele hoop (niet-verwarmde) handschoenen geprobeerd, maar op de één of andere manier krijg ik tóch koude vingers. Voor die 4 tientjes dus wel een poging waard, IMHO.
@Fazerracer: als ik er mee gereden heb laat ik weten hoe het ging.

Hmja, dit zijn inderdaad geen motorhandschoenen en ik vind veiligheid ook belangrijk. Ik zou het niet leuk vinden als m'n handschoenen bij het eerste contact openscheurden als ik onderuit ging.
Ik vind het taalgebruik op de website nogal slordig, ik hoop dat hun handschoenen beter zijn....

Overigens: ik gebruik als het echt koud is van die Dane 3-vingerwanten. Ik doe er ook ongeveer een half uur over en m'n handjes zijn dan nog steeds redelijk op temperatuur, ook al vriest het een paar graden.
De rit moet niet veel langer duren, dat dan weer niet.....
 
Tja, de kwaliteit, we zullen zien....

en plastic onderhandschoentjes heb ik inderdaad geprobeerd, maar dan krijg ik weer een probleem van een heel andere orde: zweethandjes, glibberen en glijden in mijn handschoen. Dat hielp ook niet echt dus.

Ik heb op mijn vorige motor elektrisch verwarmde handvatten gehad, dat werkte perfect, maar:

1. Ze zijn spuuglelijk
2. Ze passen i.v.m. de stuurdiameter niet op mijn 'nieuwe' motor.

In de juiste diameter kon ik ze ook niet vinden, is voor een inch-stuur.
 
Kheb ff op de site gekeken.

Oké, je hebt nu voor die relatief korte motorrit naar je werk wel warme handen maar voor zover het er nu uitziet ben je verder niet beschermd tegen een eventueel voorkomende glijpartij. Er zit zo te zien totaal geen protectie in/op de handschoen.

Of je hier nu wel slim aan doet, veiligheidsgewijs...???
 
@JanB: mee eens, de site is droevig. Of ze uberhaupt bezorgd worden is zelfs nog maar de vraag. Kon in ieder geval geen slechte recensies vinden op internet.
Sterker nog: kon helemáál niks vinden.
 
Tja, de kwaliteit, we zullen zien....

en plastic onderhandschoentjes heb ik inderdaad geprobeerd, maar dan krijg ik weer een probleem van een heel andere orde: zweethandjes, glibberen en glijden in mijn handschoen. Dat hielp ook niet echt dus.

Ik heb op mijn vorige motor elektrisch verwarmde handvatten gehad, dat werkte perfect, maar:

1. Ze zijn spuuglelijk
2. Ze passen i.v.m. de stuurdiameter niet op mijn 'nieuwe' motor.

In de juiste diameter kon ik ze ook niet vinden, is voor een inch-stuur.

Dé oplossing voor jou is nabij: O-)
uitlaatgas handvatverwarming
 
Leuke handschoenen deze.
Er zouden ook knie-verwarmers moeten zijn o.i.d., die vangen ook koude rij-wind.

Ligt aan je motorbroek. :Y

De zwakke punten zijn bij mij de nek en gezicht... (bij temperaturen lager dan -5)
Ik heb zo'n col en een helm-muts maar dat werkt niet lekker bij echt lage temperaturen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan