Goedkope woon-werk motor

xychix

Die hard MF'er
20 mrt 2005
657
0
amsterdam
Mijn laatste post is letterlijk alweer jaren terug, ik verkocht toen mijn Honda VTR 1000 FireStorm.

Nu woon ik in Amsterdam en moet ik mogelijk vaak naar Den Haag. Het lijkt me handig dit in textielpak op een eenvoudige motor te doen.

Criterea:
- Aanschaf max 2000 Euro.
- Zo onderhoudsvrij als maar mogelijk

Dat is eigenlijk het belangrijkste (owja, moet wel minstens 140 lopen) dus een te lichte scoot gaat niet op :)
 
Mijn laatste post is letterlijk alweer jaren terug, ik verkocht toen mijn Honda VTR 1000 FireStorm.

Nu woon ik in Amsterdam en moet ik mogelijk vaak naar Den Haag. Het lijkt me handig dit in textielpak op een eenvoudige motor te doen.

Criterea:
- Aanschaf max 2000 Euro.
- Zo onderhoudsvrij als maar mogelijk

Dat is eigenlijk het belangrijkste (owja, moet wel minstens 140 lopen) dus een te lichte scoot gaat niet op :)

kijk eens aan, een oude bekende :W

ik weet een GSX600F te staan waar je voorlopig geen omkijken naar hebt, en voor weinig..

bevalt je bootje nog?
 
De trein niet overwogen? tussen 2 grote steden moet dat toch prima te doen zijn (en ook wel zo goedkoop als het voor je werk is).
 
De trein niet overwogen? tussen 2 grote steden moet dat toch prima te doen zijn (en ook wel zo goedkoop als het voor je werk is).

Mwah, ik zou eigenlijk gewoon in de auto. Maar daarmee kan ik helaas niet tussen de file door.
Treinen rijden niet op tijd als ik er in zit is mijn ervaring.

Mijn vriendin doet hetzelfde traject met de trein. Als ik het maar een beeeetje kan plannen rond de spits ben ik met de auto sneller.

tnx voor t meedenken.
 
kijk eens aan, een oude bekende :W

ik weet een GSX600F te staan waar je voorlopig geen omkijken naar hebt, en voor weinig..

bevalt je bootje nog?

oi :)

Bootje bevalt best, al ligt hij te veel stil. we zijn een krot in het buitenland aan het verbouwen en hebben een dochter (al weer 1,5 jaar).

Ga nu hopelijk snel de eerste weekenden weg met 't bootje, eigenlijk alleen nog maar druk druk druk geweest.

Reden dat ik een motor zoek is dat je er makkelijk op hupst als ie toch voor je deur staat en dat je minder last van files hebt.
 
Mijn vriendin doet hetzelfde traject met de trein. Als ik het maar een beeeetje kan plannen rond de spits ben ik met de auto sneller.

tnx voor t meedenken.

ooh, dus je wilt je vriendin niet meer zien dan noodzakelijk is. :+
Als je samen met de trein gaat gaat de tijd ook snel voorbij hoor :)

En je eigen motor puur voor ww verkeer gebruiken is eigenlijk niet zo goedkoop.
Je mag blij zijn als je je benzinekosten ervan kan betalen, als je het daarmee al red tegenwoordig, en al het onderhoud en extra kosten mag je zelf betalen.

Ik doe dat zelf wel, maar dat is omdat ik er met de trein 2x zo lang over doe, dus dan vind ik dat zwaarder wegen. Maar als je er met de trein bijna net zo lang over doet ben je echt wel goedkoper uit, dwz treinkosten worden helemaal vergoed.

En dan koop je gewoon een leuke motor voor de plezierritjes. :)
 
Weet nog een BMW K100RS voor weinig...
Engelse import, dus mijlenteller. Verdere details zijn mij op dit moment niet bekend. Motor staat ongeveer halverwege je woon-werkroute.
 
En je eigen motor puur voor ww verkeer gebruiken is eigenlijk niet zo goedkoop.
Je mag blij zijn als je je benzinekosten ervan kan betalen, als je het daarmee al red tegenwoordig, en al het onderhoud en extra kosten mag je zelf betalen.

Als je alles mee rekent kost een fatsoenlijke motor per kilometer ongeveer net zoveel als een kleine auto. Daar staat dan tegenover dat een fatsoenlijke toerfiets stukken comfortabeler is dan zo'n klein gebakje.
 
goedkoop, stevig, comfortabel, weinig onderhoud en snel???????? Wat dacht je van een Kawa GTR 1000.
Je scoort tegenwoordig een goeie met weinig kilometers voor twee keer niets, en die dingen zijn onverwoestbaar ( cardan) En nog standaard twee grote koffers ook !!
greetz
Herman
 
Hoe zit het met de verkrijgbaarheid van (redelijk geprijsde) onderdelen voor de GTR, als je het vergelijkt met de Diversion, Deauville, Pan's en andere toerfietsen die in grote aantallen verkocht zijn in Nederland?

Met de GTR heb je wel iets anders dan de 13-in-een-dozijn toerfiets, en dat is ook wat waard!
 
Laatst bewerkt:
prima betaalbaar en nog vaak betaalbaarder dan al die popie jopie fietsen, zeker als je het bij de lokale fietsboer koopt.

Wil je echt een unike fiets dan kan ik je binnenkort nog een speciale aanbieden.... hi hi de Voyager 1200. (21 in Nederland waarvan nu 2 in mijn bezit) is de tegenhanger van de goldwing uit de jaren 80 en zo streek dat hij in de us tot 2003 onveranderd is verkocht (alleen nooit in eiropa verkocht)
 
Hoe zit het met de verkrijgbaarheid van (redelijk geprijsde) onderdelen voor de GTR, als je het vergelijkt met de Diversion, Deauville, Pan's en andere toerfietsen die in grote aantallen verkocht zijn in Nederland?

Met de GTR heb je wel iets anders dan de 13-in-een-dozijn toerfiets, en dat is ook wat waard!
Onderdelen voor de GTR is echt geen probleem, maar je zult er niet veel nodig hebben
Die fietsen zijn onverslijtbaar en inderdaad geen dertien in het dozijn Pan Deauville tupperware, boxer.......... "Einheitswurst"

greetz Herman
 
GTR1000 ga ik ook eens bekijken.

Reactie op...:
Hetzelfde traject als mijn vriendin maar niet zelfde tijden ;)
De trein kost voornamelijk in huis -> station en station -> werkplek

Mijn eerste voorkeur ging uit naar een honda hornet 600 maar die kosten nog aardig en een kardan lijkt me ook wel een mooie oplossing.

de Suzuki Katana staat ook nog op de shortlist.
een Suzuki BIG 750 ook, omdat ik m zo vet vindt.

Voor de hobby doe ik het niet, ik heb al een gezin, een bootje en een krot in Frankrijk dus ik heb domweg geen tijd.
 
Onderdelen voor de GTR is echt geen probleem, maar je zult er niet veel nodig hebben
Die fietsen zijn onverslijtbaar en inderdaad geen dertien in het dozijn Pan Deauville tupperware, boxer.......... "Einheitswurst"

greetz Herman

doe me dan maar einheitswurst, heb alleen geen behoefte aan bergruimte. Ligt en smal lijkt me beter.

en mijn eerdere opmerking over snel bedoelde ik de mogelijkheid om 150 te halen ;) (niet 265 zoals mijn Honda VTR 1000 Firestorm)
 
ooh, dus je wilt je vriendin niet meer zien dan noodzakelijk is. :+
Als je samen met de trein gaat gaat de tijd ook snel voorbij hoor :)

En je eigen motor puur voor ww verkeer gebruiken is eigenlijk niet zo goedkoop.
Je mag blij zijn als je je benzinekosten ervan kan betalen, als je het daarmee al red tegenwoordig, en al het onderhoud en extra kosten mag je zelf betalen.

Ik doe dat zelf wel, maar dat is omdat ik er met de trein 2x zo lang over doe, dus dan vind ik dat zwaarder wegen. Maar als je er met de trein bijna net zo lang over doet ben je echt wel goedkoper uit, dwz treinkosten worden helemaal vergoed.

En dan koop je gewoon een leuke motor voor de plezierritjes. :)


Ik wil gewoon niet wachten op de trein en niet te veel last van file.
Ik rijd zelf een Kia Sorento, dus ik kan ook heerlijk in de rij gaan staan met een muziekje op.
Maar dan slinger ik liever op een lichte fiets even tussen de auto's door.
 
Heb je het dan over:
Kawasaki GTR 1000 toermotor

A Woudenberg
's-Gravenhage, Zuid-Holland


eeeh das de mijne ja, woudschim heeft hem in bruikleen dus daar kun je aan vragen hoe hij bevalt, of kijk fffies in gtr topic onder toermotoren.
 
Laatst bewerkt:
Is een motorscooter anders niet iets voor jou?
Die krengen rijden 1 op 30 en kosten ook geen drol.
Een en al kuip dus veel van het weer heeft het blok ook niet te lijden.

'T is wel een motorscooter... maar als je goedkoop wilt rijden en alleen maar woon-werk kilometers mee maakt zoals je aangeeft zou ik het wel overwegen.

en inderdaad, voor je bij een station bent en op je werk vanaf het station. Dat geeft voor mij ook de doorslag om niet met de trein te gaan.
 
joh om van een hoop gezeik af te wezen en toch een erg betrouwbare, onderhouds goedkope
motor aan te schaffen.. een BMW K75, kost een drol, rijd 170kmh, bijna geen onderhoud..
en geen mens wil hem stelen al leg je een portemonnee met 100euri op de tank _O- _O-

[edit] was sleutel kwijt, dacht in portemonnee, dus op de tank gelegd, van stress vergeten motor op slot te zetten.. na twee dagen naar de motor lopen.. ligt portemonnee op tank, sleutels zaten in contact |( niemand heeft hem meegenomen [/edit]
 
joh om van een hoop gezeik af te wezen en toch een erg betrouwbare, onderhouds goedkope
motor aan te schaffen.. een BMW K75, kost een drol, rijd 170kmh, bijna geen onderhoud..
en geen mens wil hem stelen al leg je een portemonnee met 100euri op de tank _O- _O-

[edit] was sleutel kwijt, dacht in portemonnee, dus op de tank gelegd, van stress vergeten motor op slot te zetten.. na twee dagen naar de motor lopen.. ligt portemonnee op tank, sleutels zaten in contact |( niemand heeft hem meegenomen [/edit]


klopt als een bus. en ik heb de mijne te koop .

dus stuur maar een pb bij belanstelling ,
vor evt foto's .

hij staat ook op speurders
 
Ik heb ontdenkt dat ik precies tegen de files inrijd.

0700 weg, 0800 op locatie (Amsterdam -> Den Haag)
1615 terug 1715 thuis... of na 1800 weg is ook redelijk ok.

Vertrekken net na 1700 (nu dus) is niet handig.

Met dergelijke reistijden blijf ik auto-en. Kost weliswaar nog wat meer met 1:10 diesel....
 
Terug
Bovenaan Onderaan