Daar moet je niet zoveel mee ..... als je zo eens per maand je bandenspanning controleert kun je meteen je vering op druk zetten.Nu merk ik dat ik zo nu en dan de luchtvering van de voorvork wat bij moet pompen (maandelijks ongeveer, dat is bij mij zo'n 1000km).
Is er hier iemand die ook een vergelijkbare fiets heeft en me kan vertellen of ik daar iets mee moet?
Afhankelijk van de kwaliteit "spingveren" zou ik ze niet zomaar vervangen voor de orginele .... De orginele zijn wel goed te reviseren .... nieuwe olie en afdichtingen.(De achtervering heeft ooit iemand gewone springveren opgezetDaar moeten volgens mij tzt ook maar weer luchtveren onder)
Nou dat gaat bij die van mij op hoor.Ik ga binnenkort progressieve veren in m'n voorvork zetten .... Dan kan de luchtvering definitief uit.
Distributieriemen zijn goed zelf te doen: onderste kuipwerk demonteren, radiateur aan de onderzijde los en wegdraaien, alle posities goed merken t.o.v. de juiste merktekens op het vliegwiel, demonteren en nieuwe riemen erop, goed contoleren en alles weer monteren.
Zo'n 2 uurtjes werk als je wat ervaring hebt.
Onderdelen kun je bestellen bij CMSNL.com ... een werkplaats handboek is op de meest bekende Goldwingsites te vinden.
Succes
Prachtige motor, fraaie techniek. Ooit bijna tot aanschaf overgegaan, maar mij werd verteld dat deze motorblokken -mits heel netjes behandeld- geen langlopers zijn. Bij (elke) 60k een complexe revisie, daar werd ik op voorhand niet blij van... Maar wat reed dat 5-klepsblok lekker en wat stuurde dat ding scherp!ik ... ben ook nog in het bezit van een Yamaha GTS1000 met 1zijdige voorwiel ophanging. ...
Prachtige motor, fraaie techniek. Ooit bijna tot aanschaf overgegaan, maar mij werd verteld dat deze motorblokken -mits heel netjes behandeld- geen langlopers zijn. Bij (elke) 60k een complexe revisie, daar werd ik op voorhand niet blij van... Maar wat reed dat 5-klepsblok lekker en wat stuurde dat ding scherp!
Hopelijk gaat jouw fiets langer mee!
Aha - ik had duidelijk de details niet scherp. Er was "iets" met de levensduur en betrouwbaarheid, maar dat blijkt niet zo serieus als ik meende te herinneren.het probleem zat hem alleen maar in de te grote tolerantie van Yamaha en de geringe veerdruk van de zuigerveren.
ik heb vorig jaar nog de zuigers vervangen door big bore zuigers van Wiseco en het verbruik is nu nihil
5 per cilinder dan toch? Met ééntje per cilinder ga je geen lekker lopend blokje krijgen, zoveel snap ik er nog wel vanb.d.w. het is geen 5 klepsblok maar een 20 klepsblok, 3 inl 2 uitl per cil.
Bel of PM mij maar als je zover bent... (nee, geen grapje!)ik kan het nog niet over mijn hart krijgen om hem te koop te zetten maar ja we moeten nog maar eens goed nadenken
Mooi ding hoor
[~[url="https/preview.ibb.co/eeWRXa/16836290_10158246317310263_1808972768423994804_o.jpg"]afbeelding~][/url]
upload image
Ik heb er ook eenGL1500 uit 1988, beste fiets ooit!