Goldwing topic

je wordt wel ouder... dus dan zal ik toch voor een 1500 gaan, die rijden toch wel een stuk soepelere en kun je langer uithouden maarrrrr je moet wel je voet gaan gebruiken voor het stoplicht (zal je vast wel eens gaan vergeten ;) )
 
je wordt wel ouder... dus dan zal ik toch voor een 1500 gaan, die rijden toch wel een stuk soepelere en kun je langer uithouden maarrrrr je moet wel je voet gaan gebruiken voor het stoplicht (zal je vast wel eens gaan vergeten ;) )
Denk het niet,zijspan is van z,n vrouw,waarschijnlijk mag hij daar niet aanzitten of opzitten, hooguit als een kat in,t bakkie:+
 
Tja wat wil je horen,ik heb op alle GL modellen gereden en hoe nieuwer des te beter rijden ze,aan de andere kant ben ik dol op een GL1000
en dan het liefst zonder alle bagage troep en kuip,gewoon kaal dat rijd heerlijk,en inderdaad een solo 1500 is een zwaar monster als je er mee moet manoeuvreren ,eenmaal rijdend merk je er niets meer van,dus de keuze is geheel aan jezelf,niemand kan voelen wat jij voelt,wat de 1 heerlijk vind
kan voor de ander een marteling zijn,ga gewoon eens proefrijden op een 1500,dan weet je wat meer of het wat voor je is.
Of koppel dat paarse gevaarte los van de bak. ;)

niets aan toe te voegen
ik heb er veel plezier mee
enige is dat ze niet zo snel zijn en de grondspeling is niet echt ruim
maar misschien moet ik wat rustiger aan doen.........
 
niets aan toe te voegen
ik heb er veel plezier mee
enige is dat ze niet zo snel zijn en de grondspeling is niet echt ruim
maar misschien moet ik wat rustiger aan doen.........
Je heb waarschijnlijk een late versie,die van mij heeft meer grondspeling,op de 1 of andere manier vond men het nodig de
grondspeling kleiner te maken,zeker om de motor ook voor dwergen geschikt te maken :+
Verder is althans die van mij snel zat,de meeste auto,s blijf ik ruim voor als ik hem vol open trek,en durf ieder sprintje wel aan in de hoogste versnelling bij lage toeren,maar goed ze zijn daar niet voor bedoeld,dus niet echt belangrijk.Verder wijkt mijn teller hooguit 2km af en als ik dus 160 zou rijden wijzen de meeste
andere motortellers veel meer aan,dus hij lijkt langzamer dan hij daadwerkelijk is vergeleken met de meeste andere motoren.
 
😂😂😂

Dank voor alle reacties, oma is weer wakker.

Paar reacties:
- Ja, mijn vrouw rijdt vooral op het span. Maar dat is niet omdat ik niet mag. Misschien inderdaad een keer loskoppelen. Hannigan bak is gemaakt om dat redelijk vlot te doen.
- Comfort is nig niet zo’n punt. Ik rij ook op mijn GL500 Silverwing of mijn 650 Deauville gemakkelijk 700 km op een dag.
- Het plastic van de 1000 gooien is ook een idee. Ben wel benieuwd of dat inderdaad zo lekker rijdt.
 
Dat rijd inderdaad fijn,zo,n 1000 is ook bedoeld als naked zonder al die aanhangsels, scheelt ook nog eens aardig wat gewicht.
Honda was eerst helemaal niet van plan de GL als toermotor met kuip en koffers neer te zetten,maar juist als een sportieve motor.
 
Dat rijd inderdaad fijn,zo,n 1000 is ook bedoeld als naked zonder al die aanhangsels, scheelt ook nog eens aardig wat gewicht.
Honda was eerst helemaal niet van plan de GL als toermotor met kuip en koffers neer te zetten,maar juist als een sportieve motor.

Ja, ik weet het. Zit in een Whatsapp groep met een aantal puristen: alles moet naakt en origineel. Schermen en koffers zijn verboden. Hooguit een koppeling voor een Freebird. Ik overweeg om de kuip eraf te gooien. Topkoffer is er al af. Zijkoffers laat ik dan zitten. Bagger style zeg maar. Koplamp, lamporen en knipperlichten heb ik al liggen.
 
Mijn 1500 rijd heerlijk, toch ben ik alert als ik er mee rij.
Ik ben bij stoppen voorzichtig (stilstaan bij stoplichten enz, niet te noncelant beide voeten aan de grond ) en bij smalle weggetjes want bij plotseling uitwijken , bv tegenligger in de bocht dan ben je toch met een zeecontainer aan het rijden.
Pak ik dan bv weer eens de PC 800 van mijn vrouw dan voelt dat zo licht en handelbaar(brommerachtig) aan , ik kan mij voorstellen dat dat ook zo is bij die GL 1000.
 
Mijn 1500 rijd heerlijk, toch ben ik alert als ik er mee rij.
Ik ben bij stoppen voorzichtig (stilstaan bij stoplichten enz, niet te noncelant beide voeten aan de grond ) en bij smalle weggetjes want bij plotseling uitwijken , bv tegenligger in de bocht dan ben je toch met een zeecontainer aan het rijden.
Pak ik dan bv weer eens de PC 800 van mijn vrouw dan voelt dat zo licht en handelbaar(brommerachtig) aan , ik kan mij voorstellen dat dat ook zo is bij die GL 1000.

Dat gevoel heb ik vooral op mijn Deauville. Bij de GL1000, ook al is ie lichter dan de 1500, moet ik toch ook nog wel alert zijn. Maar misschien is dat anders als ik - zoals hierboven wordt gesuggereerd - de kuip eraf gooi. Ik overweeg dan ook om er progressieve voorvorkveren in te gooien.

 
Laatst bewerkt:
Dat gevoel heb ik vooral op mijn Deauville. Bij de GL1000, ook al is ie lichter dan de 1500, moet ik toch ook nog wel alert zijn. Maar misschien is dat anders als ik - zoals hierboven wordt gesuggereerd - de kuip eraf gooi. Ik overweeg dan ook om er progressieve voorvorkveren in te gooien.

Tja zelfs een 1000 is volgetankt bijna 300kg zwaar ,scheelt een boel met een 1500 maar toch nog een gewicht waar je rekening mee moet houden,
een Deauville is zo,n 70kg lichter en dat merk je goed.
 
Zal me hier ook even melden. Ben altijd van de lichte sportieve motoren geweest, maar altijd een fascinatie gehad voor dit rijdende bankstel! Dit jaar heb ik wat maten zover gekregen om toe te zeggen dat we een goldwing-trip gaan plannen als het weer kan dus ik heb alvast het voorschot genomen door deze buffel aan te schaffen:
20201205_111240.jpg

Een mooie aspencade uit 1991 met 72k miles (op de teller dan in elk geval) beetje de onderkant van de markt afgestruind dus we klagen niet over een plekje hier en daar of het lcd scherm dat het niet doet O-)
Wel alvast positief verrast over het weggedrag met het lage zwaartepunt!
Hij krijgt nu verse bandjes en dan volgende week ergens ophalen.
Model is totaal nieuw voor me dus zal me misschien nog eens melden met vragen hier!
 
Leuk,ik heb ook een 91er,lcd schermpjes zijn eventueel vervangers voor te koop.
Km stand is bij deze motoren minder belangrijk dan het onderhoud,met name wanneer de distributiesnaren zijn vervangen,bij een motor van alweer 29jaar oud moet dat wel een keer gebeuren,is vrij simpel zelf te doen als je een beetje technisch ben,riemen zijn goedkoop aan te komen door Gates riemen te nemen ipv originele Honda riemen die ook gewoon bij Gates vandaan komen.
Verder absoluut geen E10 tanken daar kunnen de benzineleidingen slecht tegen.
 
Laatst bewerkt:
Leuk,ik heb ook een 91er,lcd schermpjes zijn eventueel vervangers voor te koop.
Km stand is bij deze motoren minder belangrijk dan het onderhoud,met name wanneer de distributiesnaren zijn vervangen,bij een motor van alweer 29jaar oud moet dat wel een keer gebeuren,is vrij simpel zelf te doen als je een beetje technisch ben,riemen zijn goedkoop aan te komen door Gates riemen te nemen ipv originele Honda riemen die ook gewoon bij Gates vandaan komen.
Verder absoluut geen E10 tanken daar kunnen de benzineleidingen slecht tegen.
Ja de distributie zou al een keer vervangen zijn. Geen documentatie bij dus dat geloof ik voor het gemak dan maar even. Dat lcd scherm vind ik niet zo erg behalve dat ik de druk in de achterschokbreker dus niet kan aflezen... nou begreep ik dat de compressor een beveiliging heeft dat je hem niet kan overvullen. Weten jullie of dat klopt?
En e10 gebruik ik sowieso niet met mijn motoren dus dat zal ik deze 29 jaar oude carburateurs ook besparen!
 
Hier vond ik het stukje van de beveiliging. Lijkt uit de handleiding te komen? Als dat klopt kan ik wel op gevoel met die druk spelen maar dan weet ik dat ik in principe niks fout kan doen.
20201206_080416.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_2253.JPG
    IMG_2253.JPG
    23,3 KB · Weergaven: 5
Ik zou voor die honderd euro geen risico nemen, ik kan hem belachelijk hard oppompen tot over de 6 bar, en je weet ook totaal niet wat je aan het doen bent.
Verder lekker rijden ik hoop dat je geen Metzeler maraton eron krijgt want dan mag je in de regen wel gaan oppassen.
Kijk ook even onder het kapje tussen de voorpoten of daar een dikke alu verbindingsstrip zit, dit stuurt namelijk veel strakker.
 
Ik zou voor die honderd euro geen risico nemen, ik kan hem belachelijk hard oppompen tot over de 6 bar, en je weet ook totaal niet wat je aan het doen bent.
Verder lekker rijden ik hoop dat je geen Metzeler maraton eron krijgt want dan mag je in de regen wel gaan oppassen.
Kijk ook even onder het kapje tussen de voorpoten of daar een dikke alu verbindingsstrip zit, dit stuurt namelijk veel strakker.
Hmmm, dus dat van die limiter lijkt bij jou niet te kloppen? En er komen dunlops op trouwens.
 
Zal me hier ook even melden. Ben altijd van de lichte sportieve motoren geweest, maar altijd een fascinatie gehad voor dit rijdende bankstel! Dit jaar heb ik wat maten zover gekregen om toe te zeggen dat we een goldwing-trip gaan plannen als het weer kan dus ik heb alvast het voorschot genomen door deze buffel aan te schaffen:
Bekijk bijlage 1571318
Een mooie aspencade uit 1991 met 72k miles (op de teller dan in elk geval) beetje de onderkant van de markt afgestruind dus we klagen niet over een plekje hier en daar of het lcd scherm dat het niet doet O-)
Wel alvast positief verrast over het weggedrag met het lage zwaartepunt!
Hij krijgt nu verse bandjes en dan volgende week ergens ophalen.
Model is totaal nieuw voor me dus zal me misschien nog eens melden met vragen hier!
Mooi hoor! veel plezier ermee..
 
Ik wens iedereen (en speciaal de Goldwing fans) fijne kerstdagen en een goed uiteinde.
 

Bijlagen

  • $_86 (5).jpeg
    $_86 (5).jpeg
    111,6 KB · Weergaven: 6
GOLDWING HUMOR 😅. Ik weet het. Niet origineel maar het blijft leuk. Wie heeft er een leuke bijdrage. Ik zal de aftrap doen.....
 

Bijlagen

  • 3fe172530354ee6804d47d7993050670.jpg
    3fe172530354ee6804d47d7993050670.jpg
    83,8 KB · Weergaven: 10
Terug
Bovenaan Onderaan