Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Denk het niet,zijspan is van z,n vrouw,waarschijnlijk mag hij daar niet aanzitten of opzitten, hooguit als een kat in,t bakkieje wordt wel ouder... dus dan zal ik toch voor een 1500 gaan, die rijden toch wel een stuk soepelere en kun je langer uithouden maarrrrr je moet wel je voet gaan gebruiken voor het stoplicht (zal je vast wel eens gaan vergeten )
Tja wat wil je horen,ik heb op alle GL modellen gereden en hoe nieuwer des te beter rijden ze,aan de andere kant ben ik dol op een GL1000
en dan het liefst zonder alle bagage troep en kuip,gewoon kaal dat rijd heerlijk,en inderdaad een solo 1500 is een zwaar monster als je er mee moet manoeuvreren ,eenmaal rijdend merk je er niets meer van,dus de keuze is geheel aan jezelf,niemand kan voelen wat jij voelt,wat de 1 heerlijk vind
kan voor de ander een marteling zijn,ga gewoon eens proefrijden op een 1500,dan weet je wat meer of het wat voor je is.
Of koppel dat paarse gevaarte los van de bak.
Je heb waarschijnlijk een late versie,die van mij heeft meer grondspeling,op de 1 of andere manier vond men het nodig deniets aan toe te voegen
ik heb er veel plezier mee
enige is dat ze niet zo snel zijn en de grondspeling is niet echt ruim
maar misschien moet ik wat rustiger aan doen.........
Dat rijd inderdaad fijn,zo,n 1000 is ook bedoeld als naked zonder al die aanhangsels, scheelt ook nog eens aardig wat gewicht.
Honda was eerst helemaal niet van plan de GL als toermotor met kuip en koffers neer te zetten,maar juist als een sportieve motor.
Mijn 1500 rijd heerlijk, toch ben ik alert als ik er mee rij.
Ik ben bij stoppen voorzichtig (stilstaan bij stoplichten enz, niet te noncelant beide voeten aan de grond ) en bij smalle weggetjes want bij plotseling uitwijken , bv tegenligger in de bocht dan ben je toch met een zeecontainer aan het rijden.
Pak ik dan bv weer eens de PC 800 van mijn vrouw dan voelt dat zo licht en handelbaar(brommerachtig) aan , ik kan mij voorstellen dat dat ook zo is bij die GL 1000.
Tja zelfs een 1000 is volgetankt bijna 300kg zwaar ,scheelt een boel met een 1500 maar toch nog een gewicht waar je rekening mee moet houden,
Klopt, ken je hem toevallig?Mooi hoor. Die komt uit Putten toch? Gefeliciteerd!
Ja de distributie zou al een keer vervangen zijn. Geen documentatie bij dus dat geloof ik voor het gemak dan maar even. Dat lcd scherm vind ik niet zo erg behalve dat ik de druk in de achterschokbreker dus niet kan aflezen... nou begreep ik dat de compressor een beveiliging heeft dat je hem niet kan overvullen. Weten jullie of dat klopt?Leuk,ik heb ook een 91er,lcd schermpjes zijn eventueel vervangers voor te koop.
Km stand is bij deze motoren minder belangrijk dan het onderhoud,met name wanneer de distributiesnaren zijn vervangen,bij een motor van alweer 29jaar oud moet dat wel een keer gebeuren,is vrij simpel zelf te doen als je een beetje technisch ben,riemen zijn goedkoop aan te komen door Gates riemen te nemen ipv originele Honda riemen die ook gewoon bij Gates vandaan komen.
Verder absoluut geen E10 tanken daar kunnen de benzineleidingen slecht tegen.
Hmmm, dus dat van die limiter lijkt bij jou niet te kloppen? En er komen dunlops op trouwens.Ik zou voor die honderd euro geen risico nemen, ik kan hem belachelijk hard oppompen tot over de 6 bar, en je weet ook totaal niet wat je aan het doen bent.
Verder lekker rijden ik hoop dat je geen Metzeler maraton eron krijgt want dan mag je in de regen wel gaan oppassen.
Kijk ook even onder het kapje tussen de voorpoten of daar een dikke alu verbindingsstrip zit, dit stuurt namelijk veel strakker.
Mooi hoor! veel plezier ermee..Zal me hier ook even melden. Ben altijd van de lichte sportieve motoren geweest, maar altijd een fascinatie gehad voor dit rijdende bankstel! Dit jaar heb ik wat maten zover gekregen om toe te zeggen dat we een goldwing-trip gaan plannen als het weer kan dus ik heb alvast het voorschot genomen door deze buffel aan te schaffen:
Bekijk bijlage 1571318
Een mooie aspencade uit 1991 met 72k miles (op de teller dan in elk geval) beetje de onderkant van de markt afgestruind dus we klagen niet over een plekje hier en daar of het lcd scherm dat het niet doet
Wel alvast positief verrast over het weggedrag met het lage zwaartepunt!
Hij krijgt nu verse bandjes en dan volgende week ergens ophalen.
Model is totaal nieuw voor me dus zal me misschien nog eens melden met vragen hier!
thanks, jij ookIk wens iedereen (en speciaal de Goldwing fans) fijne kerstdagen en een goed uiteinde.
Zo?thanks, jij ook
maar..... er kan nog wel een paar (kerst)lampjes op die van jou