Goldwing topic

Vraag wat drink een Goldwing 1500 per 100 km ?? bij rustig toeren 80 wegen ?
en wat als je 120 op de snelweg rijd ?? en als je 160 in duitsland ?

hoelang gaan de banden mee ? wat ben je gemiddeld kwijt voor onderhoud ?
zijn er kwetsbare dingen zoals de achtervork voor roest ??

hoeveel km haal je uit een blok zonder revisie ,, gaan ze olie zuipen als je meer dan 200 K op de klok heb staan ??
 
Vraag wat drink een Goldwing 1500 per 100 km ?? bij rustig toeren 80 wegen ?
en wat als je 120 op de snelweg rijd ?? en als je 160 in duitsland ?

hoelang gaan de banden mee ? wat ben je gemiddeld kwijt voor onderhoud ?
zijn er kwetsbare dingen zoals de achtervork voor roest ??

hoeveel km haal je uit een blok zonder revisie ,, gaan ze olie zuipen als je meer dan 200 K op de klok heb staan ??
ik denk dat ze benzine drinken de rest heb ik zo geen antwoord op
 
Vraag wat drink een Goldwing 1500 per 100 km ?? bij rustig toeren 80 wegen ?
en wat als je 120 op de snelweg rijd ?? en als je 160 in duitsland ?

hoelang gaan de banden mee ? wat ben je gemiddeld kwijt voor onderhoud ?
zijn er kwetsbare dingen zoals de achtervork voor roest ??

hoeveel km haal je uit een blok zonder revisie ,, gaan ze olie zuipen als je meer dan 200 K op de klok heb staan ??
Reken gemiddeld maar 1:12
Die van mij liep 1:10
Hoelang de banden mee gaan hangt van je rijgedrag af maar langer dan een sportmotor.
Achtervork is idd een roesgevoelig onderdeel.
Mede omdat je hier (haast) niet bij kunt komen om hem netjes te houden.
Verder zitten er niet veel zwakke punten aan.
 
Jahoor, dat kan wel.
Maar ik wou hem er niet voor hebben.
Als je een goldwing wilt kopen neem dan een SE. (second edition)
Dit zijn Goldwings vanaf 1991


Bedankt ,,,,

voor alle info

wat zijn de verschillen tussen een gewone en SE ???
 
Laatst bewerkt:
Als je een goldwing wilt kopen neem dan een SE. (second edition)
Dit zijn Goldwings vanaf 1991

SE - Special edition (radio / cassetterecorder met luidsprekers voor en achter, intercom, achteruitversnelling, luchtpomp voor achtervering, CB-zender (USA), cruisecontrole)

ASP - Aspengade (ietsjes eenvoudiger uitgevoerd, maar nog erg compleet)

I - Interstate (Andere radio, geen compressor, geen cruisecontrol. Een heel stuk soberder, maar nog wel zon heerlijk 6 cilinder motorblok)
 
Laatst bewerkt:
SE - Special edition (radio / cassetterecorder met luidsprekers voor en achter, intercom, achteruitversnelling, luchtpomp voor achtervering, CB-zender (USA), cruisecontrole)

ASP - Aspengade (ietsjes eenvoudiger uitgevoerd, maar nog erg compleet)

I - Interstate (Andere radio, geen compressor, geen cruisecontrol. Een heel stuk soberder, maar nog wel zon heerlijk 6 cilinder motorblok)

als ik dit zo lees doe je de asp. wel onrecht aan
 
Voor al het toermodel niet meer bevalt:



full
 
Jaja dat is hem de crossbike van John _O-
Staat ook stukje van in het AD afgelopen vrijdag of zaterdag
John de Weerdt heeft er bijvoorbeeld lol in loodzware Goldwings om te bouwen tot crossmotoren. Het nieuwste model wordt in de Jaarbeurs onthuld. ,, Als je op zon ding gecrost hebt, ben je, excuses voor het taalgebruik, helemaal naar de kloten. Maar we doen het omdat we liefhebbers zijn.

http://www.ad.nl/autowereld/3014257/Motorbeurs_Utrecht_jubileert.html
alleen voor echte kerels :]
 
Laatst bewerkt:
Ja,ja eindelijk een winger erbij!
Ik kreeg in het algemeen al commentaar dat ik zei dat de toerafdeling saai was omdat het bijna allemaal BMW is wat de klok slaat.
Bij deze een poging om de goldwing in de lift te krijgen.
Heb nog niet echt een forum gevonden hierover.
Dit is mijn wing.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

en dit is de laatste update die ik er aan heb uitgevoerd, strobo,s dus
PETER PLOEG's Library

De volgende klus is knipperlichten op de spiegels.
Zodra ik ze binnen heb (zijn besteld) en gemonteerd zal ik het posten.

Kom op wingers, post je trots en laat zien dat er meer als BMW is (niks mis met BMW, heb het 15 jaar gereden)
 
olle griese hoe staat er voor met de R1 ???? heb je hier nog niet door de straat horen broezen
wij wel vrijdagaamd (+/- 2350)bij jou heb je ons nog gehoort (die achter mij reed)
 
Hallo allemaal :)

Ben van plan om een goldwing 1500 te kopen uit 1992.
De buitenkant zie er naar mijn idee goed uit maar waar moet ik echt op letten.
Zadel is niet doorgesleten en de uitlaten niet doorgeroest er moeten nieuwe banden op.

Rij nu zelf op een Honda Nighthawk uit 1983 en die gaat echt niet weg maar wil gewoon eindelijk mijn droom waar maken.

Dus graag wat info waar ik op moet letten. :)


Groet dolf
full
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal :)

Ben van plan om een goldwing 1500 te kopen uit 1992.
De buitenkant zie er naar mijn idee goed uit maar waar moet ik echt op letten.
Zadel is niet doorgesleten en de uitlaten niet doorgeroest er moeten nieuwe banden op.

Rij nu zelf op een Honda Nighthawk uit 1983 en die gaat echt niet weg maar wil gewoon eindelijk mijn droom waar maken.

Dus graag wat info waar ik op moet letten. :)


Groet dolf
[afbeelding]


met de uitlaat ,, achterbrug pak je een aantal dingen al op.
let gewoon waar je bij andere motoren ook bij moet opletten , werkt alles normaal
start ie goed , loopt ie glad ,, geen rare geluiden ,, trekt ie niet een kant op ,, beschadigingen ,,, is er aantoonbaar onderhoud aan gedaan?
 
Een maatje van me, JJ@ die in dit topic ook diverse keren heeft gereageerd is vanmiddag ten val gekomen met z,n motor in een bocht en frontaal op een tegenliggende bus gebotst.
JJ is ter plaatse overleden.
JacobJan, rust zacht...............................................
 
hallo,


hehe eindelijk een echt goldwing topic........

sinds 3 maand in het bezit van goldwing gl1100 interstate...

rijd zo super.

zou leuk wezen als dit topic blijft leven en mischien is er
ook mogelijkheid om hier spontane tochtjes te maken............


hier de foto's van mijn oude GW
full

full

full

full

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan