GPS voor moto... welke?

Maes666

Rookie
27 dec 2006
16
0
Antwerpen
Ik ben van plan een GPS voor de motor te kopen. Maar ben er nog niet helemaal uit dewelke. Eerst dacht ik voor een TomtomRider te gaan (voornamelijk omdat ik ook tevreden bij over de tomtom One Europe voor de auto) en de prijs is ook lager dan een Garmin dacht ik? Wat zijn de voor- en nadelen van beiden?
 
De meningen zijn verdeeld... ik zou op de eerste plaats je aanraden om gebruik te maken van de zoekfunctie.

Ten tweede.. sinds kort is er een nieuwe versie van de TomTom Rider. De eerste was nogal wat op aan te merken. Met name over de bevestiging op de motor. De nieuwe versie is dan nu ook met RAM-mount (Hehe.. verstandig hoor tomtom) TomTom blijft wel voornamelijk A naar B navigatie.

Ik ga zelf waarschijnlijk voor de Garmin Zumo. Is wel een stuk prijziger als de TTR, maar ook een stuk uitgebreider...
 
Laatst bewerkt:
Ik stond in de mediamarkt voor de keuze tussen de (oude) tom tom rider en, ik geloof, zo'n garmin. Wat het voor mij makkelijk maakte was dat de TomTom waterdicht was en die ander niet. Ik heb geen zin om bij het eerste het beste regenspatje dat ding eraf te moeten halen (heb ook geen plaats om het weg te bergen tijdens het rijden). Maar goed, Garmin zal ook wel een waterdichte versie hebben, lijkt me...?
 
Vind ik ook erg lastig het is allemaal heel verschillend wat mensen er voor eisen aan stellen.

Ik zou wel iets kleins willen hebben wat in m'n borstzak kan en wat me draadloos met helm inbouw oordoppen duidelijk de weg zegt.

Ik hoef/wil er niet op kijken tijdens het rijden.. maar ik ben bang dat je in sommige situaties weldegelijk op het scherm moet kijken om beter de afstanden in te schatten.
 
Garmin !, speciaal gemaakt voor het motorrijden, waterdicht dus, schokvast en perfect te linken met je pc voor het downloaden en bewerken met allerlei route's.

Rij er zelf al jaren met veel plezier mee rond.

Kijk eens op www.gps.nl

Daar hebben ze ook occasions

succes
 
Ik stond in de mediamarkt voor de keuze tussen de (oude) tom tom rider en, ik geloof, zo'n garmin. Wat het voor mij makkelijk maakte was dat de TomTom waterdicht was en die ander niet. Ik heb geen zin om bij het eerste het beste regenspatje dat ding eraf te moeten halen (heb ook geen plaats om het weg te bergen tijdens het rijden). Maar goed, Garmin zal ook wel een waterdichte versie hebben, lijkt me...?

Volgens mij zijn alle Garmins waterdicht, waarschijnlijk verkeerd voorgelicht?
 
Volgens mij zijn alle Garmins waterdicht, waarschijnlijk verkeerd voorgelicht?

Nee, helaas zijn ze niet allemaal waterdicht. De Nüvi's en de Streetpilot C-series bijvoorbeeld vinden water niet leuk. Wel jammer, want dat zijn lekker goedkope GPS-systemen. Ik heb nog een Otterbox over, dus misschien binnenkort maar eens kijken of daar een Nüvi 350 inpast. Alleen jammer dat daar geen routes mee gemaakt kunnen worden. Iemand daar een oplossing voor?
 
ik gebruik de gpsmap 176 van garmin en is waterdicht en bevalt me goed ,mooi je eigen weg volgen en een pijl die geeft aan welke richting je bestemming ligt . een digitale landkaart aan boord is super.
 
Ik rij met een garmin Streetpilot 2720 en ik vind hem super!! (mag ook wel voor die prijs) Als je alleen maar van A naar B wilt rijden is de TomTom misschien een betere keuze maar als je ook via C.D.E enz wilt rijden en door heel europa is de Streetpilot denk ik de beste keuze. Op www.gps.nl vind je heel veel informatie.
 
Er staan een halve kuub GPS topics hier op het MF, ik zou zeggen gebruik de zoekfunktie eens en je hebt gegarandeerd een avondvullend programma!
 
Ik wil voor het weekeinde ook een navigator hebben. Belangrijkste is dat ik de flitspalen erop heb. Kan dit met alle Garmins?
Misschien dat ik een SPIII neem, alleen geheugen schijnt duur te zijn voor die dingen.
Updates kun je downloaden via torrents...

Is een goedkope Garmin Nüvi 200 niets? (De kaart van europa regel ik wel)
Alleen is hij niet waterdicht heb ik begrepen.
Zal hij erg nat worden achter mn kuip?
Die Garmin Nüvi 200'tjes zijn 2ehands wel de helft in prijs.

Iemand die me wat advies wil geven?
 
Ik rij met een garmin Streetpilot 2720 en ik vind hem super!! (mag ook wel voor die prijs) Als je alleen maar van A naar B wilt rijden is de TomTom misschien een betere keuze maar als je ook via C.D.E enz wilt rijden en door heel europa is de Streetpilot denk ik de beste keuze. Op www.gps.nl vind je heel veel informatie.
Yep heb ik ook! super ding en gemakkelijk in gebruik.
Ook ideaal als je mooie landelijke routes wilt rijden, dat lukt al aardig via de kortste route functie. Routes thuis voorprogrammeren op de pC en gaan, nadeel vind ik de afwezigheid van batterijen maar daarvoor zou ik nu misschien de Garmin Zumo kiezen hoewel de SP2720 wel meer kan.
 
Ik wil voor het weekeinde ook een navigator hebben. Belangrijkste is dat ik de flitspalen erop heb. Kan dit met alle Garmins?
Misschien dat ik een SPIII neem, alleen geheugen schijnt duur te zijn voor die dingen.
Updates kun je downloaden via torrents...

Is een goedkope Garmin Nüvi 200 niets? (De kaart van europa regel ik wel)
Alleen is hij niet waterdicht heb ik begrepen.
Zal hij erg nat worden achter mn kuip?
Die Garmin Nüvi 200'tjes zijn 2ehands wel de helft in prijs.

Iemand die me wat advies wil geven?
als je hem voor het weekend wil hebben ga je zeerzeker eentje kopen waar je later spijt van krijgt omdat je je niet goed orienteerd

ga anders voor een Zumo 550 die kan je laden met van alles en nog wat ook met flitspalen en is zeker waterdicht en schokproof

spIII is verouderd
 
Dat snap ik, maar ik heb een beperkt budget en daar zal ik het mee moeten doen. Ik wil max 250 uitgeven. Kan je die zumo's kopen voor 250 euro? Denk het niet...
 
Ik wil voor het weekeinde ook een navigator hebben. Belangrijkste is dat ik de flitspalen erop heb. Kan dit met alle Garmins?
Misschien dat ik een SPIII neem, alleen geheugen schijnt duur te zijn voor die dingen.
Updates kun je downloaden via torrents...

Is een goedkope Garmin Nüvi 200 niets? (De kaart van europa regel ik wel)
Alleen is hij niet waterdicht heb ik begrepen.
Zal hij erg nat worden achter mn kuip?
Die Garmin Nüvi 200'tjes zijn 2ehands wel de helft in prijs.

Iemand die me wat advies wil geven?

Tips: spaar ff door (+100 euro) voor een Garmin 2610 en je kunt CF geheugen erin doen. En geheugen voor een SpIII is duur 256MB 89-119 euro.... (en 256MB is ook het max. wat erin kan)

Ik heb hier een SPIII en voldoet perfect voor datgene waarvoor ik hem gekocht heb. Routes rijden in de omgeving hier.
 
Voor een 2610 betaal je wel 500 euro voor. -O-

Nee hoor, iemand van de ducati topic heeft voor eentje onlangs 350 euro betaald dus je moet geduld hebben en NIET gelijk eentje willen kopen..

Ps. ik heb vorig jaar 250 euro voor een helemaal complete SPIII betaald...
 
Laatst bewerkt:
Ahh dat biedt perspectief!!

geduld geduld geduld pff..

Blijft moeilijk he....geduld....

Maar met een SPIII kom je ook al een aardig eind hoor. Alleen qua geheugen ben je beperkt 128MB bijna heel NL/delen BE/Lux/ en duitsland grensgebied t/m sauerland....En met 256MB kom zeker een heel eind.
Alleen heb je niet heel europa tot op straat niveau... Of je dat wilt is de vraag.... Ik heb niks aan een adres in Napels bijv want met de motor kom ik daar toch nooit. Ik rij hier toch langs de grens gebieden 'walden'

En een SPIII is verouderd maar zeker niet afgeschreven.....

Maar toch de tip een 2610: touchscreen bediening/snelle processor/CF geheugen...meer heb je voor navigeren niet nodig... Tenzij je de overige 'features' van een zumo wil....en welke dat zijn moet je ff hier zoeken....
 
Laatst bewerkt:
Ik wil voor het weekeinde ook een navigator hebben. Belangrijkste is dat ik de flitspalen erop heb. Kan dit met alle Garmins?
Misschien dat ik een SPIII neem, alleen geheugen schijnt duur te zijn voor die dingen.
Updates kun je downloaden via torrents...

Is een goedkope Garmin Nüvi 200 niets? (De kaart van europa regel ik wel)
Alleen is hij niet waterdicht heb ik begrepen.
Zal hij erg nat worden achter mn kuip?
Die Garmin Nüvi 200'tjes zijn 2ehands wel de helft in prijs.

Iemand die me wat advies wil geven?

Updates downloaden kan,maar je hebt er niets aan :N

navi van garmin moet je eerst registreren,en voor de updates moet je een unlock-code kopen
 
@Frits: Let er wel op dat in de oudere Garmins dus de III en de 2610 de flitspalen niet geladen kunnen worden. Dat kan pas in de 27/28 series en de Zumo.
De oudere TT heeft niet zo'n geweldige naam hier, vaak gaat dehouder stuk en zo.
Ik heb een 2610 en ben daar redelijk tevreden mee, hoewel de nieuwere een stuk sneller een fix hebben. Dat berekend dus vooral in steden goed opletten voor je een tunnel in rijdt bijvoorbeeld, want daarna kan het best wel ff duren en als de afslag snel daarna komt tja.
Succes er mee, ik vind het een geweldig apparaat vooral als je routes rijdt en niet van kaart origami houdt.
 
De oudere TT heeft niet zo'n geweldige naam hier, vaak gaat dehouder stuk en zo.

Er zijn slechts enkele hier waarvan de houder stuk is gegaan. Net zoals er enkele zijn waarvan de Zumo spontaan dood is gebleven... De meeste mensen gebruiken de apparaten naar volle tevredenheid. Kortom, wat houdt "een niet zo'n geweldige naam" nou echt in? ;)

Oja, en ik heb een TTR EU gehad. Werkt perfect, bediening is supersimpel (kan Garmin nog wat van leren) en als je voornamelijk alleen rijdt is het een prima apparaat. Veel freeware programma's te krijgen om routes te maken (let op! Max 48 waypoints per route en de route wordt door het apparaat zelf berekend).

De Garmin Zumo 550 heb ik nu. Werkt perfect, bediening werkt niet zo simpel als bij TT, maar daarintegen wel veel meer mogelijkheden. Als je vaak met groepen rijdt die Garminroutes gebruiken is dit eigenlijk de enige keuze (daarom heb ik de TTR dus verkocht de Zumo voor gekocht). Oja, en wat wel leuk is met de Zumo is dat je MP3's af kan spelen. Zit geen headset bij (behalve als je 'm bij Waypoint koopt). Een bedrade headset is dan aan te raden (i.v.m. niet afhankelijk zijn van batterij duur van ontvanger en betere geluidskwaliteit dan via bluetooth).
 
Garmin Zumo, heb hem nu 3 maanden en bevalt erg goed.
(hij is zeker waterdicht)

:W :W
:^

Mijne is nu ook ongeveer 3 maanden oud en bevalt nog prima.
Volgende week ga ik haar echter goed uittesten want dan mag zij me de weg wijzen tijdens me vakantie naar en in Zwitserland en Frankrijk :]
 
heeej toevallig *O*

ik heb hier een SPIII te koop aangezien we net een Zumo550 hebben gekocht :Y


kijk maar even of het wat is voor je.

******************

Wegens aanschaf Garmin Zumo 550 kan mijn Streetpilot de deur uit :Y

Ik heb de Streetpilot op 7 januari 2006 2dehands bij Notter gekocht met 6 maanden garantie. Deze was ingeruild op een 26/27/28 serie.

Helaas heb ik de SPIII slechts 2 á 3 keer gebruikt voor een dagje rijden.

Anyway, nu dus lekker een Zumo550 ;)

* Streetpilot III DeLuxe in originele verpakking
* 128 MB geheugen
* Mapsource City Navigator version 5
* Mapsource City Navigator version 7
* unlockcodes aanwezig
* USB programming-kabel (snel kaarten etc uploaden in 128mb-card)
* PC interface kabel (routes waypoints etc naar de SP uploaden)
* Beanbag voor op het dashboard
* extra klemvoet voor dashboardmontage
* 12volt voeding+speaker voor in de auto

* setje ongebruikte nieuwe helmspeakers (fire-wire versie)
* setje gebruikte helmspeakers (stekkertje van 2.5 mm plug stuk)

* extra klem voor motormontage dmv RAMkogel
* 12volt voedingskabel met BMWplug (+zekering voor accu montage)
* eventueel met afsluitbare TThouder (1 x gemonteerd, ongebruikt)

Vraagprijs Streetpilot III...:..350 euro
Vraagprijs TT-houder........:...75 euro


worthless%20without%20pics.gif



SPIII

img1971vl7.jpg


img1957ch2.jpg


Software

img1960pa8.jpg


Boekjes + handleidingen etc.

img1968nr7.jpg


img1969yx7.jpg


USB kabel en seriele kabel

img1961ro6.jpg


12volt autokabel met speaker

img1970yw1.jpg


12volt motorkabel, BMWplug + xtra zekering voor montage op accu

img1966al9.jpg


extra klem voor RAMmontage en extra dashboardvoet

img1963ya6.jpg


2 headsets (1 x gebruikt waarvan plugje stuk+ 1 x nieuw en ongebruikt)

img1967zl4.jpg


Touratech afsluitbare stuurhouder

img1965ry9.jpg



Te bezichtigen in Nijkerk (woon) of, op afspraak, in Hilversum (werk).

Als je interesse hebt dan ben ik te bereiken op mrstraver @ yahoo.com
of telefonisch op 06 - 13640503.

Maarten
 
Terug
Bovenaan Onderaan