GPX bestand importeren in BMW connected app

Helios

Rookie
19 jan 2006
15
0
Almere
Ben nu in het bezit van een K1600 met tft scherm. Ik heb de BMW connected app geinstalleerd.
Waar ik nu tegenaan loop is dat de app de GPX bestanden niet herkent.
Als ik exporteer vanuit Basecamp of vanuit MyRoute app in gps versies 1.0 of 1.1 of 1.2 maakt niet uit. Ik krijg de melding dat het bestandstype niet herkent wordt.
Wat doe ik verkeert of ben ik vergeten ergens een instelling aan te passen?
 
Mogelijk heeft het bestand niet de extensie “.GPX”

stuur anders het bestand naar mij toe voor kontrole
 
Dit is een testbestand gemaakt in Basecamp en als GPX bestand geëxporteerd. Blijft in de BMW app "grijs" en is niet te importeren.

GPX viewer
 

Bijlagen

  • Test route.GPX
    86 KB · Weergaven: 29
De GPX-bestanden van Garmin voldoen altijd helemaal aan de GPX-standaard, die tool gaat er dus niets aan veranderen.
Het probleem van de BMW app zou zelfs zoiets banaals kunnen zijn dat die een extensie in hoofdletters niet accepteert… Wijzig de naam naar “Test route.gpx”
 
Bij mij is het importeren van jou GPX bestand op mijn iPhone 12 of iPath totaal geen probleem.
1688897427322.jpeg

1688897489135.jpeg



Als ik jou GPX bestand importeert in kurviger.de zie ik dat alleen het begin en eind punt zichtbaar is.
Mijn conclusie is dat het GPX bestand niet in orde is.

Ik heb jou begin en eind punt in kurviger.de verwerkt en een route gemaakt. Zie bijlage.

kijk eens of je deze wel kan importeren in BMW Mottorad Connected.
De app hellemaal verwijderen van je telefoon en opnieuw installeren kan mogelijk ook helpen.

GPX viewer

GPX viewer
 

Bijlagen

  • Test route rev2 track.gpx
    33,5 KB · Weergaven: 23
  • Test route rev2 route.gpx
    1,7 KB · Weergaven: 30
Bedankt allemaal voor het meedenken. Helaas nog geen oplossing.
Mijn gpx bestand had alleen maar een begin en eindpunt. Dus het bestand is wel in orde.
Hoofd of kleine letters van het bestand al dan niet met de extensie maakt niets uit.
App verwijdert en opnieuw geïnstalleerd geeft ook geen verbetering.
Het in kurviger aangepast bestand wordt ook niet geladen.
Ik vermoed dat het ergens een instelling in de iphone de boel tegenhoudt. Als dat zo is welke dan??
 
Heb je de mogelijkheid om het met een andere telefoon te proberen.

Hoe importeer jij de bestanden in bmw connected ?
Mijn bestanden staan in iCloud waaruit ik importeer.

er is ook een optie om dit bij de makers te melden. Mogelijk hebben zij een oplossing
1688909385230.png
 
Geen optie om het met een andere telefoon te testen.
Bestanden importeren vanuit een cloud of vanuit een lokale map geeft geen verschil.
Uiteraard ook bij bmw gemeld.
 
Hallo Helios,

Ik lees dat je ook gebruik maakt van MRA. Als je de MRA app ook op je telefoon hebt kun je rechtstreeks de route naar de BMW Connected app exporteren op je telefoon. Zo doe ik het altijd en dat gaat zonder problemen. Kijk hier maar eens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan