GPZ500 Separator nodig of overbodig?

mertek

MF'er
19 nov 2009
48
0
Leiden
In de haynes manual zag ik een onderdeel staan die niet op mijn motor aanwezig is. Waarschijnlijk verwijderd door de vorige eigenaar.

Het gaat om de separator. Zegt dat iemand wat?

Bij mij lopen de benzine slangen direct van de benzinekraan naar de carbs.


Heb je dit onderdeel echt nodig of loopt je motor ook prima zonder?
 

mertek

MF'er
19 nov 2009
48
0
Leiden
separator.JPG

het enige dus wat wel aanwezig is dat op de tekening staat zijn de carbs en de bezine slangen.
 
Laatst bewerkt:

bananeman1001

MF veteraan
Donateur
2 feb 2008
11.520
117
volgens mij is dat een filter die benzinedampen tegenhoud/filtert.
is milieutroep.
of het eraf kan zou je zelf al moeten weten.
als je de motor goed vind lopen, zal het vast wel kunnen.
 

Fetze

Die hard MF'er
2 mrt 2009
536
0
Reuver
Dat zit op sommige import modellen ivm milieueisen
Als t er niet opzit

GEFELICITEERD !!!!
Jij hebt een goeie , het scheelt een hele hoop ergernis met sleutelen.
Die rotzooi zit altijd in de weg.
 

Fetze

Die hard MF'er
2 mrt 2009
536
0
Reuver
Zitten er op je kleppendeksel 2 potjes met slangen die naar een vacuumklep lopen, en van de vacuumklep naar luchtfilterhuis??

(deze potjes met een membraamveer eronder)

full
 

Fetze

Die hard MF'er
2 mrt 2009
536
0
Reuver
Nee, dat zit alleen op die import modellen...

Je kan het vergeten om bv de kleppendeksel van een Europees model om te wisselen,
die is mooi glad, zonder die troep.
of je moet de cilinderkop aan willen passen door 2gaten waar pijpjes in moeten af te doppen..
die pijpjes gaan door de koppakking het kleppendeksel in naar de airvalves...

Mocht je een koppakking nodig hebben, moet je ook vermelden dat het een importmodel is, anders krijg je de verkeerde koppakking !!

Ik heb een keer 2 avonden op zo'n deksel gepolijst om bij montage tot die ontdekking te komen _O-
 
Laatst bewerkt:

mertek

MF'er
19 nov 2009
48
0
Leiden
Nee, dat zit alleen op die import modellen...

Je kan het vergeten om bv de kleppendeksel van een Europees model om te wisselen,
die is mooi glad, zonder die troep.
(of je moet de cilinderkop aan willen passen door 4 gaten af te doppen, en volledig vlak te maken)

Mocht je een koppakking nodig hebben, moet je ook vermelden dat het een importmodel is, anders krijg je de verkeerde koppakking !!

Ik heb een keer 2 avonden op zo'n deksel gepolijst om bij montage tot die ontdekking te komen _O-

Ik was niet van plan een andere kleppendeksel te monteren.
die 2 extra slangen zitten niet echt in de weg

Maar bedankt voor de tip van de pakking.
 

Fetze

Die hard MF'er
2 mrt 2009
536
0
Reuver
In de pakking moeten dus 2 gaten zitten waar pijpjes doorheen komen..
zie piccie...

full


Bij het europese model is dat mooi dicht , en vlak.

:W

Graag gedaan
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan