tmoons
MF veteraan
- 7 jan 2004
- 4.373
- 158
Het is een poosje geleden dat ik hier een probleem met jullie wilde delen maar ik heb nu toch jullie hulp nodig.
Het gaat om het volgende:
Mijn GPZ600r heeft een nieuwe voorband gekregen (een Dunlop GT501 arrowmax). maat: 110/90/16, productie jaar WK47 JR2007.
Het probleem is het volgende: Bij hogere snelheden (boven de 100) de motor RECHTDOOR heel onzeker gedrag vertoont. Het is natuurlijk een moeilijk uitlegbaar probleem maar het komt neer op het volgende:
De motor lijkt heel erg een zenuwachtig. schommelt als het waren, trekt willekeurig een beetje naar links, dan weer naar rechts... gewoon klote.
De bochten gaan wel goed!
Ik heb inmiddels de volgende dingen gedaan:
Dit was allemaal in orde en heeft geen verandering op de situatie te weeg gebracht.
Ik ga vast even wat gras voor jullie voeten wegmaaien, het is bijna zeker weten de BAND die het veroorzaakt.
Maar om dit uitsluiten ben ik opzoek naar een mede GPZ (of GPX )600 rijder met wie ik kan vergelijken om zo verder uit te sluiten (ik wil namelijk best een nieuw bandje kopen,
maar niet als het niet de oplossing is!)
Ik hoop heel erg dat er iemand is die me kan helpen...
Het gaat om het volgende:
Mijn GPZ600r heeft een nieuwe voorband gekregen (een Dunlop GT501 arrowmax). maat: 110/90/16, productie jaar WK47 JR2007.
Het probleem is het volgende: Bij hogere snelheden (boven de 100) de motor RECHTDOOR heel onzeker gedrag vertoont. Het is natuurlijk een moeilijk uitlegbaar probleem maar het komt neer op het volgende:
De motor lijkt heel erg een zenuwachtig. schommelt als het waren, trekt willekeurig een beetje naar links, dan weer naar rechts... gewoon klote.
De bochten gaan wel goed!
Ik heb inmiddels de volgende dingen gedaan:
- Voorwiellagers vervangen
- Voorvork olie vervangen
- Balhoofdlager laten controleren
- Voorvork luchtdruk gevarieerd
- Achterbrug lagers laten controleren
- Achterwiellagers laten controleren
- Uitlijning achterwiel gecontroleerd
- Bandenspanning gecorrigeerd (2.2 voor, 2.4 achter, deze stond iets harder)
- Banden (voor en achter) opnieuwe laten balanseren en uitgebreid gesproken over hoe de band om de velg ligt etc.
- Achter veer instellingen en luchtdruk gevarieerd
Dit was allemaal in orde en heeft geen verandering op de situatie te weeg gebracht.
Ik ga vast even wat gras voor jullie voeten wegmaaien, het is bijna zeker weten de BAND die het veroorzaakt.
Maar om dit uitsluiten ben ik opzoek naar een mede GPZ (of GPX )600 rijder met wie ik kan vergelijken om zo verder uit te sluiten (ik wil namelijk best een nieuw bandje kopen,
maar niet als het niet de oplossing is!)
Ik hoop heel erg dat er iemand is die me kan helpen...