Daar heb ik werkelijk nog nooit van gehoord zeg...Als hij wel zonder rijden in z'n 2 gaat, lijkt het wel of je voortandwiel eraf ligt, een kawa krijg je n.l normaal gesproken niet in z'n 2 als de uitgaande as niet draait....
Daar heb ik werkelijk nog nooit van gehoord zeg...
Goeie reactie, ons helpt ons
stond er echt van te kijken. dat tie er af lag. zomaar een vraag! kan zo'n moer er gewoon aflopen. draait de motor eigelijk niet de andere kant op. en zit da ding niet geborgd!! ik dacht eigenlijk dat tie ze eigen vast draait als bijvoorbeeld de motor rechts om draait de moer links om vast ging ofzo en er zaten ook geen krassen in de deksel, en de as zag er niet zo uit , dat tie er net af gelopen was!! ik denk dat dat ze bij de laatste keer(vorig jaar april,mei.) toen ik me ketting en tandwielen heb laten doen. ze die 2 dingen er nooit op hebben gezet!!!!!!!!!!!!!! ik heb er met me ex vorig jaar veel me gereden en ook veel uit geleend aan vrienden!! en af gelopen vrijdag nog 220 mee gereden.. en sham on me!! zonder pak. in ieder geval erg bedankt. gr maurice.
Er hoort gewoon een borgplaat achter de moer bij zo'n GPZ. Niks loctite oid.
Zou heel goed kunnen van die borgplaat inderdaad, maar dan nog zet ik ze altijd met een druppie 243 vast.
Is nergens voor nodig, moet je weer gaan lopen prutsen om je as of ketting te blokkeren bij het losdraaien. Normaal geen probleem, maar soms wel.
Men neme een lang stuk hout en drukt deze tussen de spaken, of laat je iemand op de motor zitten met de achterrem ingetrapt. Ik zie het probleem niet
Precies, dat bedoel ik met "normaal geen probleem". En als er nu net even geen ketting opzit? Of geen achterbrug? Of geen achterwiel? Of geen achterrem?
Ik vind dat je het jezelf niet moeilijker maken dan het is. Maar dat is uiteraard geheel persoonlijk. Een borgplaat alleen is voldoende veilig.
In de eerste versnelling zetten en de moer laten schrikken met lucht/slagmoer sleutel. Zo heb ik vorig jaar een moer in dezelfde situatie zonder problemen eraf gekregen. Bij sommige motoren is er gewoonweg geen borgplaat en wordt het vastgezet met loctite.
Precies, dat bedoel ik met "normaal geen probleem". En als je nu net even geen luchtgereedschap in je schuurtje hebt?
Ik vind dat je het jezelf niet moeilijker maken dan het is. Maar dat is uiteraard geheel persoonlijk. Een borgplaat alleen is voldoende veilig.
Of had ik dat al geschreven?
Dat heb je inderdaad geschreven en dat heb ik zonder leesbril gelezen.
Ik heb het nog steeds over een GPZ900 waar een borgplaat in hoort en m.i. geen loctite.
Waarom jij over andere motoren begint waar misschien geen borgplaat in zit is mij een raadsel.
Al smeer je je hele motor vol met loctite, mijn zegen heb je. Ik doe het niet als het niet nodig is.
oke , weer wat geleerd. dank u. nu hoef ik die kerel dus niet af te schieten!!!! ps heb hem nu maar zelf gefixt, toch voor mijn gevoel een stuk veiliger!!! nu maar gauw weer scheuren met het BEEST!!! dank jullie allen gr maurice