Greedschap voor brikkers

Welk gereedschap?

  • Álles eigenbouw

    Stemmen: 0 0,0%
  • Hazet / Gedore /Tengtools

    Stemmen: 33 67,3%
  • Aldi/Lidl

    Stemmen: 3 6,1%
  • Gamma/Praxis

    Stemmen: 4 8,2%
  • Zo goedkoop mogelijk, muv speciaalgereedschap

    Stemmen: 9 18,4%

  • Totaal aantal stemmers
    49
ik heb een goedkope doppenset, waarvan een zekere cornelis de ratel kapot gedraaid had, is inmiddels vervangen voor een wat steviger exemplaar. en de doppen geven een voor een de geest en die vervang ik dan voor kwaliteitspul.

speciaal gereedschap: van duitsers op de vehikel meestal.


Een dop kapot draaien betekent helaas vaak ook de desbetreffende bout kapot/rond draaien.... Mag je zijnTengTools setje niet gebruiken? :+
 
nou het spul is van dusdanige kwaliteit dat de bouten het wel overleven maar de dopen niet. het was dan ook een sinterklaas cadeautje.

en de tengtools van cornelis leen ik alleen als ik ook zijn momentsleutel leen want mijn doppen passen daar niet op.

en eh klopt het dat je nu een stroboscoop hebt........
 
Laatst bewerkt:
nou het spul is van dusdanige kwaliteit dat de bouten het wel overleven maar de dopen niet. het was dan ook een sinterklaas cadeautje.

en de tengtools van cornelis leen ik alleen als ik ook zijn momentsleutel leen want mijn doppen passen daar niet op.

en eh klopt het dat je nu een stroboscoop hebt........


Mjaaa? :)

Ben zondag van een uur of 11 tot een uur of 4 in m'n schuur....als je d';r heen geprutteld raakt, stel ik 'm wel ff voor je af :)
 
Iemand al eens met deze doppendoos gewerkt ??????

171222


verkrijgbaar voor 69 € incl

er zitten handige lange doppen bij en is 101 delig
ik gebruik hem sinds 2 weken echt prima spul voor weinig merk WINNTEC
 
Laatst bewerkt:
Schop, schop.
Gister bij een niet-motor werkje weer zo'n kl*te dumpsleutel aan worst gedraaid.
(Brak gewoon af, mijn knokkels even lekker opengehaald) Was het ff zat met die oude rommel. Bij v/d peijl hadden ze een aanbieding voor Promat gereedschap. Is geen gedore, maar toch heel behoorlijke kwaliteit en niet zo gloeiend duur.
Dus meteen een nieuwe pruts en klungelset gekocht. Steek/ringsleutelset 8t/m 19,
doppendoos 6t/m24 (zit een erg goede ratel bij) fatsoenlijke inbusset (zoals ik die op mijn werk ook gebruik) en weer een set fatsoenlijke schroevendraaiers.
Meteen ook een leuk kistje eromheen, zodat alle andere gereedschappen die goed te gebruiken zijn (dus geen verchroomde glimglim sleutels uit china) ook erin kunnen. Meteen ook een kleine kunststof hamer gekocht.
Heb al mijn meetgereedschap er ook in gestopt (voelermaten/schuifmaat/schroefmaat) en wat goede tangen en een multimeter.
Is nog niet compleet, maar voor het normale werk draai ik mijn knokkels er niet meer af!
Ben toch zo langzamerhand van mening dat je ook bij het hobbyen gewoon goed spul moet hebben..
 
Verder gebruik ik ETC industrial doppenset, TengTools imbussleutels (typisch van die dingen waar je niet op moet bezuinigen vind ik), een Gedore momentsleutel en nog wat andere meuk van verschillende merken (slagschroevendraaier bij bromfietshandel, schroevedraaiers en ring-/steeksleutels bij duitser op de beurs, Hema-hamer, etc)

full


ETC kan ik iedereen aanraden: niet duur (mijn set was van 90 voor 75 euri in de aanbieding), levenslange garantie en de doppendoos bleef nagenoeg onbeschadigd toen ik er per ongeluk met een Vectra-koekblik overheen reed... :}
 
aanwezig :

- metwrinch setje voor slechte boutjes met een heel mooi fijn vertand rateltje 3/8e
- compressor merk Fetch op wieltjes...verrijdbaar en erreg handig met 10L-ketel
- sleutelset van Sandvik Belzer
- inbussetje van beargrip en gedore
- momentsleutel van Teng
- carbtune II (samen met Ron)
- een hele mooie olieopvangbak met schenktuit en cleanrooster
- en verders drevelsetje, schroeverdaaiers in alle maten, multimeterke en voor het stellen van de ontsteking het meest onmisbare gereedschap : een lampje :+

Komt binnenkort bij : een vloeistofdichte vloer :9
 
aanwezig :

- metwrinch setje voor slechte boutjes met een heel mooi fijn vertand rateltje 3/8e
- compressor merk Fetch op wieltjes...verrijdbaar en erreg handig met 10L-ketel
- sleutelset van Sandvik Belzer
- inbussetje van beargrip en gedore
- momentsleutel van Teng
- carbtune II (samen met Ron)
- een hele mooie olieopvangbak met schenktuit en cleanrooster
- en verders drevelsetje, schroeverdaaiers in alle maten, multimeterke en voor het stellen van de ontsteking het meest onmisbare gereedschap : een lampje :+

Komt binnenkort bij : een vloeistofdichte vloer :9

Met Metrinch heb ik zelf slechte ervaring, sorry. Heb een keer met een oud ('68-er) Volvo-koekblik in Denemarken langs de weg gestaan toen ik mijn vriendin daar ging ophalen na haar stage aldaar. Het amperelampje brandde, thuisfront dacht dat het aan de dynamo lag. Nieuwe koolborstels lagen gelukkig achterin, dus ik wou de dynamo eronder vandaan sleutelen. Kon alleen echt slecht grip krijgen met die metrinch set. Mijn schoonpa, van wie de volvo is, zei ook niet tevreden te zijn; dat het op zowel metrisch als engels net niet goed past.

Gelukkig uiteindelijk met gevloek, een baco en steeksleutel wel de dynamo losgekregen en nieuwe koolborstels erin gestopt, waarna het probleem jammer genoeg niet was opgelost. Vriendin in de stress, maar na lang puzzelen de mechanische spanningsregelaar een spuitje WD40 gegeven en het lampje ging uit! :) Daarna in 1 keer naar huis gereden! :}

Moraal van het verhaal: het maakt niet uit welk gereedschap je hebt, als er maar WD40 in je gereedschapskist zit! ;)
 
Beetje oud maar niet onbelangrijk topic dus schopje met gelijk maar een vraag:

Met welke (natuurlijk niet al te dure...) heftafel(s) hebben jullie goeie ervaring?
 
Ik heb zelf een heftafeltje (een crosslift eigenlijk) van de aller aller aller goedkoopste soort (van de van Cranenbroek) dat me eigenlijk uitstekend bevalt. Ik til er een complete mini (auto dus) ook mee van de grond en je kan 'm borgen, dus een prioma ding. (ongeveer zelfde spul als powerplustools verkoopt)
 
Beetje oud maar niet onbelangrijk topic dus schopje met gelijk maar een vraag:

Met welke (natuurlijk niet al te dure...) heftafel(s) hebben jullie goeie ervaring?

Pol, neem ff contact op met Lukelekuuk/hans weerepas. Die heeft een mooie basis staan in de vorm van een onderstel van een ziekenhuisbed, erg stevig, verrijdbaar en met een goede plaat iets echt goeds van te maken
 
Pol, neem ff contact op met Lukelekuuk/hans weerepas. Die heeft een mooie basis staan in de vorm van een onderstel van een ziekenhuisbed, erg stevig, verrijdbaar en met een goede plaat iets echt goeds van te maken

Nog 1 ?? Ik heb daar al mijn heftafel vandaan..ook een ziekenhuisbedonderstel...tilt tot ongeveer 220 kg..Ligt ook geheel aan je pomp...
 
hamer slijptol lasapparaat :z

overal alles vandaan gesprokkeld, schroevedraaiers en steek/ringsleutels, maar vooral ratels gaan er hard doorheen -_-
 
Waar ik het allemaal vandaan heb... niet vragen want ik weet het niet meer, door de jaren heen zo gegroeid. O-)

Kraftwerk doppendoos met groot en klein spul
Gedore doppendood met zwaar spul
110ltr compressor
Eminent spuitgereedschap
Spies hecker exenter schuurtol
3M adembescherming
bahco schroevendraaiers en stahlwille
steek-ring en steeksleutels van stahlwille
Trekkers van snap-on... nooit kopen onbeschoft duur, qualiteit is stahlwille
Set Honda special tools, meet en afstelgereedschap, trekkers etc etc
Momentsleutel Stahlwille
Multimeter Fluke
Klein hobby Co2 las apparaatje
(aldi) garage krikje met bokjes
gedore en knipex tangen
Ferm kolomboortje
Slijpsteentje van Huvema
en verder nog een hoop kleine zooi, precisie schroevendraaiers etc etc
en sinds kort een heeeeeeeel dik alarm op mijn werkhok.

Wannahaves:
Motorbrug :}
Soloan afzuiging (spuitstof) :X
Moffel verwarmingselement 8-)
Ontvetterbak met pomp *D
Kleine straalkast :)
 
Heb tot voor kort een allegaartje van gereedschap van hema/PB stahl/ en een enkele duurdere sleutel, ben nu overgestapt op het wat duurdere hazet en een doppenset van Ferm.
 
Vriendin in de stress, maar na lang puzzelen de mechanische spanningsregelaar een spuitje WD40 gegeven en het lampje ging uit! :) Daarna in 1 keer naar huis gereden! :}

Moraal van het verhaal: het maakt niet uit welk gereedschap je hebt, als er maar WD40 in je gereedschapskist zit! ;)

Volledig mee eens! O-)
Duct-tape kan ook handig zijn voor gestresste vriendinnen... :X
 
Eagletjuh had vroeger een GEDORE fetish, maar door de jaren heen is dat wat bijgesteld, en heeft hij inmiddels ook wat andere merken. Wel wil ik altijd een goede kwaliteit gereedschap, dus dat gammaspul zul je bij mij niet gauw tegenkomen.

Grtz Eagle.
 
Opa heeft door de jaren heen (hoe kan het ook anders?) van alles bij elkaar gesprokkeld. Op mijn werk was ik altijd super kritisch op de kwaliteit van van m'n gereedschap. Na 1 jaar moest het altijd vervangen worden O-) Op die manier kan je, met een beetje geduld een aardig assortiment aan goed gereedschap opbouwen. 8-)
Toen ik daar wegging heb ik uiteraard wel al het gereedschap wat ik zelf had gemaakt meegenomen. Niet dat je er wat aan hebt bij het sleutelen aan de motor, verstelbare schroevendraaiers zal je op de motor niet nodig hebben, maar ik wilde niet dat het, met mijn werk na bijna 20 jaar naar het buitenland verdween :( . Dat heeft goed pijn gedaan toen.
Steek, ring en steekringsleutels zijn allemaal Gedore, Stahlwille en Snap-On. De laatste vindt ik eerlijk gezegd een beetje tegenvallen. Niet dat ze snel versleten zijn of zo, maar ze liggen mij niet echt lekker in de hand. Kan dus ook gewoon zijn dat ik "kromme"handen heb.
Als ik iets nodig heb wat niet aan het sleutelbord hangt kan ik het meestal wel op de fabriek lenen.
 
hamer slijptol lasapparaat :z

overal alles vandaan gesprokkeld, schroevedraaiers en steek/ringsleutels, maar vooral ratels gaan er hard doorheen -_-
Sja ratels... ik merk dat ik eigenlijk toch het zwaardere werk altijd met ringsleutels te lijf ga. Nu heb ik ook alleen maar een Lux (praxis) 1/4" setje dus daar durf ik sowieso niet te hard aan te trekken. Misschien toch maar eens investeren in een mooie 3/8" setje.

Weet iemand trouwens een site waar je (ook als particulier) online goed gereedschap kan bestellen? Zoals bijv Hazet, Gedore of iets dergelijks?
 
overtoom.nl ? weet niet of ze particulier doen, maar via "de zaak" zal het wellicht wel lukken, niet?
facom enzo :)
hebben nu wat tapsetjes in de uitverkoop zie ik...
 
Terug
Bovenaan Onderaan