Ik zou wel in de gaten houden of de koppeling gaat slippen met deze vol synthetische olie.
In mijn '00 ZX-12R heb ik wel eens Castrol vol syntheet gehad, meteen slippende koppeling bij flink aan het gashangen.
Weer terug naar half syntheet geen last meer van slippende koppeling.
En ruim binnen de 1.000 km is die niet meer groen.
Maar volgens de wet van de grote getallen is die kans klein.Dat valt bijzonder mee. Bij mijn RSV4 is de olie na 3000 km nog steeds behoorlijk groen.
Eh Rody, de kilometers dat de RSV op de trailer staat tellen niet mee hoorBij mijn RSV4 is de olie na 3000 km nog steeds behoorlijk groen.
Ik zou wel in de gaten houden of de koppeling gaat slippen met deze vol synthetische olie.
In mijn '00 ZX-12R heb ik wel eens Castrol vol syntheet gehad, meteen slippende koppeling bij flink aan het gashangen.
Weer terug naar half syntheet geen last meer van slippende koppeling.
absoluut. normaal gesproken zijn HC-synthese,PAO's en ester oliën kleurloos. daarom geven ze er een kleurtje aan. had ook net zo goed rood kunnen zijn. minerale oliën (groep I&II) zij eigenlijk altijd geel/bruin of bruin.hallo
wilde dus mijn kawasaki zx12 een beurtje geven en heb me geinformeerd welke olie er in moet.
Ik vond dus deze (zie foto) en wilde die gebruiken maar zag plots dat die olie dus echt groen is...en ik bedoel dus echt kawa groenvan kleur.
Is het veilig deze olie te gebruiken want dit is de eerste keer in mijn leven dat ik "groene" olie zie?
[afbeelding]
[afbeelding]
grts
Remvloeistof is geen olie (correctie!)
'Tis weer vrijdag hoor....
Is deze vraag van TS nou serieus, of is dit gewoon een vrijdag middag topic?
Hou je wel in de gaten dat er niet te veel kleurverschil mag zitten met je remolie?
Eh Rody, de kilometers dat de RSV op de trailer staat tellen niet mee hoor