MangoZaad
MF'er
Beste MF'ers,
Na een tijdje gereden te hebben op mijn GS500F begint mij op te vallen dat mijn remblokjes steeds meer langs de remschijven wrijven tijdens het rijden.
Nu is het geloof ik vrij normaal dat je ze een beetje hoort, maar tot mijn schrik ziet mijn remschijf achter er als volgt uit:
De ventilatiegaatjes zaten her en der helemaal dicht met remstof en er zitten diepe groeven op de schijf zelf. Dit is zowel voor als achter.
Ik heb de remblokjes er nog niet uit gehaald, maar deze zullen er ongetwijfeld niet beter uitzien.
Daarnaast merk ik ook dat mijn voorrem heel slecht te doseren is, een klein beetje remmen is er niet bij. Ik heb een kleine hoop dat dit op te lossen valt door de leidingen even te laten doorlopen, wellicht dat er wat lucht in zit. Maar ik ben bang dat het te maken heeft met het slijtpatroon op de schijven.
Wat zouden jullie doen in dit geval?
Nieuwe blokjes, nieuwe schijven, remvloeistof nakijken, all of the above? Is dit handig om zelf te doen, of kun je dit beter laten doen. Ben zelf redelijk handig, maarja... die remmen zijn wel heel belangrijk. Het geld voor een complete nieuwe reminstallatie is er wel, maar we blijven Hollands eh. Ons ben zunig
Ik ben benieuwd naar jullie meningen :D
EDIT: Tijdens het researchen die ik GS500tjes met hetzelfde slijtagepatroon als bij mij. Zou dit normaal zijn of zijn er meer debielen zoals ik die veel te lang doorrijden op deze schijven?
Na een tijdje gereden te hebben op mijn GS500F begint mij op te vallen dat mijn remblokjes steeds meer langs de remschijven wrijven tijdens het rijden.
Nu is het geloof ik vrij normaal dat je ze een beetje hoort, maar tot mijn schrik ziet mijn remschijf achter er als volgt uit:
De ventilatiegaatjes zaten her en der helemaal dicht met remstof en er zitten diepe groeven op de schijf zelf. Dit is zowel voor als achter.
Ik heb de remblokjes er nog niet uit gehaald, maar deze zullen er ongetwijfeld niet beter uitzien.
Daarnaast merk ik ook dat mijn voorrem heel slecht te doseren is, een klein beetje remmen is er niet bij. Ik heb een kleine hoop dat dit op te lossen valt door de leidingen even te laten doorlopen, wellicht dat er wat lucht in zit. Maar ik ben bang dat het te maken heeft met het slijtpatroon op de schijven.
Wat zouden jullie doen in dit geval?
Nieuwe blokjes, nieuwe schijven, remvloeistof nakijken, all of the above? Is dit handig om zelf te doen, of kun je dit beter laten doen. Ben zelf redelijk handig, maarja... die remmen zijn wel heel belangrijk. Het geld voor een complete nieuwe reminstallatie is er wel, maar we blijven Hollands eh. Ons ben zunig
Ik ben benieuwd naar jullie meningen :D
EDIT: Tijdens het researchen die ik GS500tjes met hetzelfde slijtagepatroon als bij mij. Zou dit normaal zijn of zijn er meer debielen zoals ik die veel te lang doorrijden op deze schijven?
Laatst bewerkt: