Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hallo allen, Jaeger hier, aangenaam.
Ik had me al even voorgesteld in het D&G-topic, maar ik zag later pas dat er meerdere regiotopics zijn voor het noorden. Anyway, ik ben een stadjer, en op dit moment plof ik veel rond op een Suzuki GS500E (pekelfietsje). Maar bij mooi weer of lange ritten haal ik m'n K1200S wel eens uit de garage.
Qua forumactiviteiten ben ik voornamelijk een lezer. Maar om te compenseren maak ik relatief veel kilometers, haha. Ik rij regelmatig op de motor naar 't werk en vind het ook heerlijk om in het weekend een toeristisch ritje te maken, maar meestal rij ik alleen. Het lijkt me leuk om hier eens een paar tochtjes mee te pakken, of wat gelijkgestemden te ontmoeten om samen mee te rijden.
Met vriendelijke groet,
Jaeger
[afbeelding]
Vandaag gebruik gemaakt van de bui en de motor maar eens gewassen
Alle winterstof is er nu af
ook een gratis douch voor jezelf?
Nog gefilmt vandaag ?
Mijn lady is ook weer uit d'r winterslaap
Yup ik heb video materiaal!
Ook al online ?
geklop in het blok opgelost! het was het rubberen blok tussen de distributieketting en de kettingspanner welke tegen de wand klopte.. spanner een handje geholpen en het geklop was weg.
helaas wil ze nu niet meer starten... (het is wat met mij...)
het lijkt wel alsof de dist.ketting een tandje over is geslagen..maarja hoe kom ik hier nou weer achter?
ik ben in iedergeval al lang blij dat het rare geluid zo iets simpels was in plaats van bijvoorbeeld een krukas lager
Ach, overal is wel wat op te beunen
Als je ketting inderdaad een tand versprongen is wens ik je veel succes met "daar wat op beunen"
De kans is dan groot dat je je kleppen naar de kloten hebt geholpen doordat ze openstaan als de zuiger naar boven komt. Ik hoop van harte voor je dat het niet zo is, maar die mogelijkheid is er wel degelijk.
Hoe je daar achter komt? Leen even een compressiemeter bij een garage en meet je compressie. Dat geeft je een heleboel informatie over hoe het met je cilinders is gesteld. Als daar alles in orde is en hij start nog steeds niet zal je verder moeten gaan zoeken...
En over die zekering, ik ben nog nooit een 30 ampere in een motor tegengekomen, en als deze al zo hard doorgefikt is (want dat is ie, de polen van een zekering horen niet door te branden) denk ik dat je ook een elektrisch probleem hebt, kortsluiting of iets dergelijks. Die zekering zit er niet voor niets, en brand ook niet zomaar door
Welkom! Wat rij je?