Groninger Topic Deel 29: Gas terug?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allen, Jaeger hier, aangenaam.

Ik had me al even voorgesteld in het D&G-topic, maar ik zag later pas dat er meerdere regiotopics zijn voor het noorden. Anyway, ik ben een stadjer, en op dit moment plof ik veel rond op een Suzuki GS500E (pekelfietsje). Maar bij mooi weer of lange ritten haal ik m'n K1200S wel eens uit de garage.

Qua forumactiviteiten ben ik voornamelijk een lezer. Maar om te compenseren maak ik relatief veel kilometers, haha. Ik rij regelmatig op de motor naar 't werk en vind het ook heerlijk om in het weekend een toeristisch ritje te maken, maar meestal rij ik alleen. Het lijkt me leuk om hier eens een paar tochtjes mee te pakken, of wat gelijkgestemden te ontmoeten om samen mee te rijden.

Met vriendelijke groet,
Jaeger

[afbeelding]


Welkom!



&

Afgelopen weekend heerlijk kunnen rijden. vering is afgesteld bij Motorhuis Langezwaag, ook even kleine dingetjes meegepakt. Hendeltjes dichterbij het stuur voor snelle reactie *O*

Wist niet dat vering ook zo soepel kon, stond blijkbaar heul stug :+
 
Vandaag gebruik gemaakt van de bui en de motor maar eens gewassen
Alle winterstof is er nu af
 
geklop in het blok opgelost! het was het rubberen blok tussen de distributieketting en de kettingspanner welke tegen de wand klopte.. spanner een handje geholpen en het geklop was weg.

helaas wil ze nu niet meer starten... (het is wat met mij...)

het lijkt wel alsof de dist.ketting een tandje over is geslagen..maarja hoe kom ik hier nou weer achter?

ik ben in iedergeval al lang blij dat het rare geluid zo iets simpels was in plaats van bijvoorbeeld een krukas lager ;)

Ach, overal is wel wat op te beunen *O*

Als je ketting inderdaad een tand versprongen is wens ik je veel succes met "daar wat op beunen" :+

De kans is dan groot dat je je kleppen naar de kloten hebt geholpen doordat ze openstaan als de zuiger naar boven komt. Ik hoop van harte voor je dat het niet zo is, maar die mogelijkheid is er wel degelijk.

Hoe je daar achter komt? Leen even een compressiemeter bij een garage en meet je compressie. Dat geeft je een heleboel informatie over hoe het met je cilinders is gesteld. Als daar alles in orde is en hij start nog steeds niet zal je verder moeten gaan zoeken...


En over die zekering, ik ben nog nooit een 30 ampere in een motor tegengekomen, en als deze al zo hard doorgefikt is (want dat is ie, de polen van een zekering horen niet door te branden) denk ik dat je ook een elektrisch probleem hebt, kortsluiting of iets dergelijks. Die zekering zit er niet voor niets, en brand ook niet zomaar door ;)
 
Laatst bewerkt:
Iemand hier nog een handige app voor Android om de route te kunnen bekijken nadat je gereden hebt?
Op dit moment soms even via internet gekeken maar ben wel eens benieuwd naar een GPS tracking app ofzo. Iemand tips? :)

Edit: al gevonden :]
 
Laatst bewerkt:
Als je ketting inderdaad een tand versprongen is wens ik je veel succes met "daar wat op beunen" :+

De kans is dan groot dat je je kleppen naar de kloten hebt geholpen doordat ze openstaan als de zuiger naar boven komt. Ik hoop van harte voor je dat het niet zo is, maar die mogelijkheid is er wel degelijk.

Hoe je daar achter komt? Leen even een compressiemeter bij een garage en meet je compressie. Dat geeft je een heleboel informatie over hoe het met je cilinders is gesteld. Als daar alles in orde is en hij start nog steeds niet zal je verder moeten gaan zoeken...


En over die zekering, ik ben nog nooit een 30 ampere in een motor tegengekomen, en als deze al zo hard doorgefikt is (want dat is ie, de polen van een zekering horen niet door te branden) denk ik dat je ook een elektrisch probleem hebt, kortsluiting of iets dergelijks. Die zekering zit er niet voor niets, en brand ook niet zomaar door ;)


Danku voor de tips, ik heb vanavond het kleppendeksel eens open getrokken. Het was niet 1 tandje die was versprongen maar een hele boel... Nu eerst maar wachten op een wp handboek voor ik verder knutsel
 
Dan vrees ik dat je kleppen krom zijn... Tenzij je een cilinderkop en zuigers hebt waarbij de kleppen de zuigers niet kunnen raken. Bij sommige auto's is dat zo maar dat heb ik bij motoren nog nooit gezien. Wat wel vreemd is is dat het blok nog wel bleef lopen in je filmpje. Staat dat filmpje op YT of hier in t topic?

Als je kleppen inderdaad kapot zijn is een blokrevisie nodig, maar ik denk dat je dan goedkoper uit bent met een donorblok.

Veel succes met sleutelen, en hou je ons even op de hoogte?
 
Laatst bewerkt:
Ach ik leer er enorm veel van zo, dus als de boel alsnog allemaal in de soep loopt was dit gewoon een investering in een beetje levenservaring :W

Filmpjes:

Waar die nog liep:


Met het geklop:

 
Hey! Ik ben nieuw op het forum! Ik woon in Stad dus ik dacht dat dit misschien wel de plek voor mij was.
 
Welkom! Wat rij je?


Thanks!
Ik heb een SV650N uit 1999 (toegelaten in 2000) die ik "Seven" heb genoemd
IMG_20160306_183551_zpsupmhsyca.jpg



Overigens ben ik die Duc streetfigther die hierboven staat wel eens tegengekomen op de fiets haha
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan