Groninger topic deel 30: Een frisse start !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo mijn naam is Jesse en ik ben nieuw hier. Afgelopen zaterdag heb een FZ6 uit 2005 aangeschaft en ben als een kind zo blij met mijn eerste motor :) . Ik woon midden in Groningen (stad) op 1 hoog. Ruimte om de motor zelf te stallen heb ik dus niet. Hebben jullie ideeën waar en hoe ik mijn motor het beste kan stallen?

Welkom!

Veel plezier met je eerste motor :)
Toen ik nog in lewenborg woonde had ik mijn motor bij iemand uit de buurt daar in de garage staan voor een zacht prijsje.

Soms moet je brutaal zijn en in de buurt vragen of er nog iemand een plekje over heeft in de garage.
 
Welkom!

Veel plezier met je eerste motor :)
Toen ik nog in lewenborg woonde had ik mijn motor bij iemand uit de buurt daar in de garage staan voor een zacht prijsje.

Soms moet je brutaal zijn en in de buurt vragen of er nog iemand een plekje over heeft in de garage.

Bedankt!

Goed idee, beetje connectie met de buurt is nooit verkeerd. Ik zal ook even een kaartje bij de supermarkt ophangen. Lekker old school :p
 
Hallo mijn naam is Jesse en ik ben nieuw hier. Afgelopen zaterdag heb een FZ6 uit 2005 aangeschaft en ben als een kind zo blij met mijn eerste motor :) . Ik woon midden in Groningen (stad) op 1 hoog. Ruimte om de motor zelf te stallen heb ik dus niet. Hebben jullie ideeën waar en hoe ik mijn motor het beste kan stallen?
Welkom en leuke eerste motor!
Genieten zou ik zeggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Poan
Welkom. Hopelijk vind je een plekje om je motor te stallen. Ik woon zelfs 2 hoog. maar het geluk dat ik hieronder een garage heb. Helaas, woon ik ook te ver voor jou, om je motor hier te stallen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Poan
Welkom! Ik heb zelf een stalling vlakbij het Noorderplantsoen via Marktplaats gevonden. Misschien kun je hier wat vinden?
 
Hallo mijn naam is Jesse en ik ben nieuw hier. Afgelopen zaterdag heb een FZ6 uit 2005 aangeschaft en ben als een kind zo blij met mijn eerste motor :) . Ik woon midden in Groningen (stad) op 1 hoog. Ruimte om de motor zelf te stallen heb ik dus niet. Hebben jullie ideeën waar en hoe ik mijn motor het beste kan stallen?

Hey Jesse,

Ik weet niet of je ondertussen al een parkeerplek hebt gevonden maar ik liep vorig jaar bij het kopen van mijn eerste motor tegen hetzelfde 'probleem' aan, dus ik deel m'n bevindingen toch nog even:
  • Als je binnen de diepenring woont (of vlak erbuiten) dan is een van de gemeente buurtstallingen misschien een optie: Buurtstallingen Centrum Groningen | Gemeente Groningen
  • Je kan ook even op de sites van de sociale woningbouwcorporaties kijken want die verhuren ook nog wel eens 'overgebleven' plekken van hun eigen woningcomplexen. Bijvoorbeeld hier
    Ik woon zelf wat verder buiten het centrum en ik huur nu via Lefier een plekje in een parkeergarage dichtbij (250m lopen van huis en €30,00 per maand).
Je hebt dan misschien niet een privé garage-box maar 9/10 (zo niet 10/10) van die garages is er camerabewaking en hebben alleen huurders een pas / sleutel.

Groeten,
Thom
 
Welkom! Ik heb zelf een stalling vlakbij het Noorderplantsoen via Marktplaats gevonden. Misschien kun je hier wat vinden?
Bedankt voor de tip! Via marktplaats een plek in Helpman gevonden. Sta nog wel op een wachtlijst...
De stad is wel erg diefstal gevoelig wat betreft stalling van motoren. Je zou ook eens contact kunnen zoeken met karex die schijnen her en der ook nog wel wat lege bergplaatsen te hebben.
24 februari contact formulier ingevuld. Nog geen reactie. Ik ga ze nog even proberen te bellen. Bedankt voor de tip!
 
Hey Jesse,

Ik weet niet of je ondertussen al een parkeerplek hebt gevonden maar ik liep vorig jaar bij het kopen van mijn eerste motor tegen hetzelfde 'probleem' aan, dus ik deel m'n bevindingen toch nog even:
  • Als je binnen de diepenring woont (of vlak erbuiten) dan is een van de gemeente buurtstallingen misschien een optie: Buurtstallingen Centrum Groningen | Gemeente Groningen
  • Je kan ook even op de sites van de sociale woningbouwcorporaties kijken want die verhuren ook nog wel eens 'overgebleven' plekken van hun eigen woningcomplexen. Bijvoorbeeld hier
    Ik woon zelf wat verder buiten het centrum en ik huur nu via Lefier een plekje in een parkeergarage dichtbij (250m lopen van huis en €30,00 per maand).
Je hebt dan misschien niet een privé garage-box maar 9/10 (zo niet 10/10) van die garages is er camerabewaking en hebben alleen huurders een pas / sleutel.

Groeten,
Thom
Hallo Thom,

Tot heden nog geen parkeerplek kunnen vinden helaas.

Ik was nog niet bekend met buurtstallingen. Wat blijkt, er zit een stalling om de hoek! Helaas hebben ze technische problemen. Morgen maar weer even kijken of ze weer in de lucht zijn.

1583354384995.png


Ik ga ook nog even kijken naar de woningbouwcorporaties. Bedankt voor de tips!


Groet,

Jesse
 
Laatst bewerkt:
Hallo Thom,

Tot heden nog geen parkeerplek kunnen vinden helaas.

Ik was nog niet bekend met buurtstallingen. Wat blijkt, er zit een stalling om de hoek! Helaas hebben ze technische problemen. Morgen maar weer even kijken of ze weer in de lucht zijn.

Bekijk bijlage 1471065

Ik ga ook nog even kijken naar de woningbouwcorporaties. Bedankt voor de tips!


Groet,

Jesse

Hallo Jesse,

Ik ben helaas mijn buurtstalling uit gezet, omdat de gemeente Groningen geen plekken meer voorziet voor motoren. Bij buurtstallingen maak je dus helaas geen kans(of je moet een autoplek betalen).

Ik ben hierdoor ook per direct op zoek naar een plek, dus mocht je iets vinden of een duurde plek vinden waar meerdere kunnen staan, kunnen we misschien delen.

Groet, Sebastian
 
valt niet zo maar mee, stalling vinden..

ik weet een gezamenlijke stalling bij het noorderplantsoen,
en eentje in helpman..
maar volgens mij was er een wachtlijst..
 
Dat is wel wat in de stad wonen. Mij niet gezien.
Maar, wel super vervelend dat ze motorrijders geen kans geven om de motor ergens te parkeren. Wat maakt het nou uit of het een auto of motor is:/

Ik moet waarschijnlijk binnen 3 jaar deze woning uit ( sloop ) maar, wil er alleen een huis voor terug met een garage of een schuurtje in de tuin. Motoren zijn wat dat betreft een stuk kwetsbaarder voor weersomstandigheden. Maar tegenwoordig ook voor lui dat hier rondloopt. Beetje jammer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Poan
Hallo Jesse,

Ik ben helaas mijn buurtstalling uit gezet, omdat de gemeente Groningen geen plekken meer voorziet voor motoren. Bij buurtstallingen maak je dus helaas geen kans(of je moet een autoplek betalen).

Ik ben hierdoor ook per direct op zoek naar een plek, dus mocht je iets vinden of een duurde plek vinden waar meerdere kunnen staan, kunnen we misschien delen.

Groet, Sebastian

Hallo Sabastiaan,

Ja daar ben ik inmiddels ook achter. Erg jammer! :(. Heb jij enig idee waarom eigenlijk?

Ik sta inmiddels op een wachtlijst voor een stalling in Helpman. Volgens mij staat er nu één iemand voor mij. Mocht je interesse hebben, hier de advertentie op marktplaats.

Als jij iets vindt om te delen hoor ik het ook graag!

Gegroet
 
valt niet zo maar mee, stalling vinden..

ik weet een gezamenlijke stalling bij het noorderplantsoen,
en eentje in helpman..
maar volgens mij was er een wachtlijst..
Nee valt niet mee. Hier sta ik inmiddels op de lijst inderdaad. Even afwachten...
 
Misschien zou je een briefje kunnen ophangen in het portiek van de Frontier (wooncomplex bij station Europapark). Ik weet dat de parkeerplaatsen daar gekoppeld zijn aan de huisnummers en verplicht afgenomen moeten worden (tegen meerprijs). Een aantal jaar terug daar gewoond en toen toch best wat buren die daarvan baalden omdat ze geen eigen auto hadden en dus wel voor een lege parkeerplaats moesten betalen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Poan
Ik heb voor de geinteresserde nog een nummer van iemand die een garagebox leeg heeft staat in Engelbert net buiten de stad dat dan weer wel. Wellicht is dat een optie kom dan even met een prive bericht. Ook heb ik voor de geintereseerden een draadloos gps volgsysteem over, ter overname kom dan ook naar even prive
 
Hallo mijn naam is Jesse en ik ben nieuw hier. Afgelopen zaterdag heb een FZ6 uit 2005 aangeschaft en ben als een kind zo blij met mijn eerste motor :) . Ik woon midden in Groningen (stad) op 1 hoog. Ruimte om de motor zelf te stallen heb ik dus niet. Hebben jullie ideeën waar en hoe ik mijn motor het beste kan stallen?
Welkom!

Sorry heeele late reactie haha :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan