Dank je... Morgen ga ik gelijk een andere garage bellen.Als je twijfels hebt zou ik gewoon naar een andere zaak gaan en eens kijken wat die te melden hebben.
Hier op afstand natuurlijk moeilijk in te schatten of alles nodig is. Vind wel dat met 22k heel snel!..............had gerekend op 300 a 400 eu. Maar tot mijn verbazing 800 tot 900 eu.
Naast de groteonderhoud, zijn volgens de garage de volgende punten nodig:
Balhoofd vervangen
Koppelingskabel vervangen
Tandwielen vervangen
Rempomp vervangen/reviseren
Mijn versys is uit 2010, die heb ik in aug 2019 met 10k op de teller gekocht. Nu staat die op 22k.
Hoi K@W@ kun je mijn auto nalopen voor de APK, en even kijken wat een servicebeurt kost...
Jazeker heb je een onderhoudshistorie er bij...
Ehhh nee heb je die nodig dan...
Nou niet per se, maar hoe weet ik dan of alle vloeistoffen en eventuele terugroepactie's zijn gedaan...
nou uh kijk maar...
Hoi..
Klaarmaken voor de apk kost ongeveer 400 apk inbegrepen...
auto klaarmaken volgens onderhouds interval ongeveer 2200 euro
auto APK met klein onderhoud 650 euro...rest kan in overleg
OKAY doe maar APK met klein onderhoud..
Begrijp je wat ik wil zeggen????
Alleen tandwielen vervangen?
ik zou em eens naar een andere goed aanschreven werkplaats brengen voor een second opinion. Met die km stand is een kettingset wel snel. En rempomp reviceren? Hoe vind je de motor zelf remmen?
balhoofd is ook makkelijk te checken. Voorwiel tegen de stoep en naar voren duwen. En motor opbokken en volledig naar links / rechts sturen. Mogen geen dode of zware punten in zitten.
Het is ook afhankelijk wat voor onderdelen er gebruikt worden,origineel of imitatie,zo kost alleen al een originele rempomp meer dan 300,-,
met alleen originele delen zit je zo aan 900,-,en dan heb je ook nog verschil in prijs van imitatie delen en natuurlijk ook kwaliteitsverschil,
een goedkoop ketting en kettingwielen setje zal niet veel kosten,maar de vraag is hoelang je daar mee doet,als ik zo je verhaal leest maak
je aardig wat km,s in vrij korte tijd dan kan je beter goede kwaliteit nemen anders sta je zo weer bij de dealer,en als je door de regen en pekel rijd zou ik
je adviseren een kettingsmeersysteem aan te schaffen,reken bij dit alles de arbeidsuren dan is die 900 niet zo vreemd.
Meld van te voren of informeer van te voren wat je wil, met wat voor onderdelen je wil of informeer wat daarin de keuzes zijn,imitatie is vaak een stuk goedkoper
en niet noodzakelijk slechter,het kan je aardig wat geld schelen.
Hier op afstand natuurlijk moeilijk in te schatten of alles nodig is. Vind wel dat met 22k heel snel!
Balhoofd kan natuurlijk probleem zijn met 22k. Zelf rijd ik al bijna 1 ton nog steeds met zelfde balhoofd.
Je kan zelf checken of balhoofd echt nodig. Zorg dat voorwiel vrij van de grond is en draai zachtjes op en neer.
Heb je in midden VAST PUNT. Ja, dan is balhoofd aan vervanging toe! Da's idd een klusje wat tijd kost. Maw duur!
Tandwielen vervangen?? Dan zal je wrs kettingwielen bedoelen.
In dat geval zeg ik: Vervang KW's samen met een nieuwe ketting. Slijtage gaat altijd gelijktijdig.
Bij vervangen alleen KW"S ben je spoedig WEER aan de beurt!
Is kopp.kabel gerafeld? Meestal is dit niet duur om te vervangen.
Rempomp na 22k defect? Kan natuurlijk. Koop een revisiesetje. Wellicht van Tourmax. Kan nooit heel erg duur zijn.
Maar als 1e....................... Ga ergens anders voor een check wat er wel of mss helemaal niet nodig is!
Dus een beunhaas die 20 euro per uur rekent is beter dan een prof die 40 euro rekent?!?!