CamChain
Die hard MF'er
- 29 sep 2007
- 278
- 0
Hallo mensen,
Ik heb het volgende probleem met mn GS500. Als ik een tijdje heb gereden houdt de motor opeens heel erg in, en geeft hij nog maar half vermogen. Als ik dan verder wil rijden moet ik een paar versnellingen terugschakelen, en hem hoog in toeren houden, anders zakt hij terug. Ik kan dan ook niet harder rijden als 95/100 km/h. Als ik dan stil sta, zonder gas bij te geven, slaat de motor af.
Ik heb het idee dat het gebeurt als de motor vrij warm wordt, want ik kan nog best een stukje komen als ik heel kalm rij, maar als ik hem goed doortrek (dus sneller warm) houdt ie het maar een paar km uit, en dan krijg ik het probleem.
Ik heb het blok al uit elkaar gehad, en zoveel mogelijk gecontroleerd. De bougies zijn goed, zuigerveren, cilinders, cilinderkoppen e.d. zijn allemaal binnen de tolerantie. Ook heb ik de carbs losgehad, maar die zien er allebei netjes en schoon uit.
Ook heb ik de compressie laten meten toen die weer zo vaag deed, het was 8 bar op beide cilinders, wel een beetje aan de lage kant, maar het lijkt me sterk dat dat het probleem is.
Kortom, er is niet meer fatsoenlijk en met een fijn gevoel op te rijden .
Oja, de motor is 25kw, en bwjaar 1990
(en het ligt niet aan de 25kw, want eerst deed ie het gewoon goed )
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Ik snap er namelijk niks meer van.
Ik heb het volgende probleem met mn GS500. Als ik een tijdje heb gereden houdt de motor opeens heel erg in, en geeft hij nog maar half vermogen. Als ik dan verder wil rijden moet ik een paar versnellingen terugschakelen, en hem hoog in toeren houden, anders zakt hij terug. Ik kan dan ook niet harder rijden als 95/100 km/h. Als ik dan stil sta, zonder gas bij te geven, slaat de motor af.
Ik heb het idee dat het gebeurt als de motor vrij warm wordt, want ik kan nog best een stukje komen als ik heel kalm rij, maar als ik hem goed doortrek (dus sneller warm) houdt ie het maar een paar km uit, en dan krijg ik het probleem.
Ik heb het blok al uit elkaar gehad, en zoveel mogelijk gecontroleerd. De bougies zijn goed, zuigerveren, cilinders, cilinderkoppen e.d. zijn allemaal binnen de tolerantie. Ook heb ik de carbs losgehad, maar die zien er allebei netjes en schoon uit.
Ook heb ik de compressie laten meten toen die weer zo vaag deed, het was 8 bar op beide cilinders, wel een beetje aan de lage kant, maar het lijkt me sterk dat dat het probleem is.
Kortom, er is niet meer fatsoenlijk en met een fijn gevoel op te rijden .
Oja, de motor is 25kw, en bwjaar 1990
(en het ligt niet aan de 25kw, want eerst deed ie het gewoon goed )
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Ik snap er namelijk niks meer van.