GSX 1400 ** The Bullbar ** deel 10 - Bataafse manieren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor de tip, Erik.
Maar bij Luc Willems in Herk-De-Stad kost een setje MPP2CT's 292 EUR all in.
En Ronnie in Ham heeft nog een scherpere prijs: 279 EUR all in.
En beide op enkele kilometers van mijn deur.
Verrek...gè het altijd baas boven baas hè.......Ik moet ook nieuwe banden , maar ben er nog niet uit welke ??? Wist jij dat continental tegenwoordig ook een hele goede band heeft!!!! Dus het wordt kiezen michellin-bridgestone-dunlop of continental.....allemaal voor dezelfde prijs.
 
Wist jij dat continental tegenwoordig ook een hele goede band heeft!!!!
Yep, de ContiSportAttack:
- extreme stabiliteit bij hoge snelheden.
- uitstekende grip, zowel bij droog als bij nat wegdek.
- korte opwarmperiode.
- uitstekende controle bij het remmen voor de bochten.
- gelijkmatige gripafgifte.

full
 
Laatst bewerkt:
Yep, de ContiSportAttack:
- extreme stabiliteit bij hoge snelheden.
- uitstekende grip, zowel bij droog als bij nat wegdek.
- korte opwarmperiode.
- uitstekende controle bij het remmen voor de bochten.
- gelijkmatige gripafgifte.

[afbeelding]
Ja die bedoel ik....waarom neem jij die niet??? Of de conti road attack
 
Laatst bewerkt:
Hij is aangeschaft..............
Zaterdag rijden , plaatje lukt nog niet !

Avatar wel dus !
 
Laatst bewerkt:
Ik heb altijd al 1 compound banden gehad. Nu wil ik eens 2 compounds proberen.
En ik heb veel goeds gehoord van de Michelin Pilot Power 2CT.
Ik heb nog even bij motor freaks gekeken en een test gelezen over de continental sport attack. Ook over de extreme test baan ---het contidrom....Ik denk dat ik er nu wel uit ben..ik laat er conti's opleggen....Ik ga de continental band promoten..hi hi :9 *O*
 
Hoi erik,

Ik heb vandaag de koffiefreak op bezoek gehad... tja dat moet je eigenlijk niet willen maar ja sommige dingen gebeuren gewoon...:}..hi hi nee hoor ..goeie vent die louis..maar hij wilde graag jou ook bij de club hebben...wil je dat ??

vr gr erik


Erik,

ik ben niet zo snel van begrip, welke club :?
 
Heb ik wel oren naar maar is het in de omgeving van Leiden ?
En ik heb nog geen beslissing genomen (eigenlijk wel )
En ik lees net een verhaal van iemand die 2100 km heeft getoerd zonder schermpje !
De proefrit was een mega kicken ervaring moet ik zeggen.....


Heb in september 2009 een 5-daagse trip gemaakt naar de Dolomieten met een paar maten van 3500 km zonder scherm. Was goed te doen op de laatste dag na: hele dag in de regen gereden.
 
Ik kwam afgelopen zaterdag middag rond 17.30-18.00 uur een GSX 1400 Pearl Deep Blue K6 of K7 tegen bij Blokzijl. Ik reed zelf ook op mijn blauw-witte power-trots. Volgens mij spotte ik hem een week of 2 à 3 geleden ook al op een zaterdagmiddag in Emmeloord. Toevallig iemand van hier?

Heb afgelopen zaterdag nieuwe banden laten monteren: Pirelli Supercorsa Pro. Voor de standaard maat en achter een 190/55/17. De motor is nu veel wendbaarder geworden en stuurt scherper in. Nu moet ik alleen nog een nieuwe set ketting en tandwielen hebben met achter een paar tanden extra. Wie heeft hier ervaring mee. Hoeveel tanden moet ik extra hebben? Ik denk zelf dat 2 tanden extra bij 190/55 ongeveer overeenkomt met de standaard tandwielverhouding met de 190/50-band. Moet ik dan totaal 4 tanden extra hebben of zelfs 5 of 6? Graag reactie.
 
Joh, TTS.... onze Bull heeft standaard voor 18 en achter 41 tandjes.
Als je achter 43 tandjes neemt (2 tandjes meer, zo'n mooi tandwiel van Supersprox) dan trek je de keien uit de grond met dat powerpakket van jou.
Bovendien blijft je rubberen slijtbescherming van je achterbrug in goede staat.
Nog een voordeel is, dat je kilometerteller niet te veel gaat afwijken.

TIP; trek de bouten van je nieuwe achtertandwiel niet te hard aan. 60Nm is voldoende.
(in sommige werkplaatshandboeken staat 102 Nm)
full

Dit is die kettinggeleider
 
Joh, TTS.... onze Bull heeft standaard voor 18 en achter 41 tandjes.
Als je achter 43 tandjes neemt (2 tandjes meer, zo'n mooi tandwiel van Supersprox) dan trek je de keien uit de grond met dat powerpakket van jou.
Bovendien blijft je rubberen slijtbescherming van je achterbrug in goede staat.
Nog een voordeel is, dat je kilometerteller niet te veel gaat afwijken.

TIP; trek de bouten van je nieuwe achtertandwiel niet te hard aan. 60Nm is voldoende.
(in sommige werkplaatshandboeken staat 102 Nm)
[afbeelding]
Dit is die kettinggeleider
Louis..ik heb mijn tandwielen ook eens even onder de loep genomen, omdat ik toch een behoorlijke afwijking in de km teller heb ( geeft 20 km te veel aan ) maar ik heb voor een tandwiel met 16 tandjes en achter een van 43 tandjes...maar dat levert wel veel extra trekkracht op. :Y
 
Ja.....dat begrijp ik dan wel.....toch je kettinggeleider goed in de gaten houden, want de ketting komt met een 16-tands-tandwiel voor erg laag te liggen.
Geen wonder dat de Km-teller niet de juiste waarde aangeeft, je km-sensor zit bij het voortandwiel.

Als je van wheelies houdt......perfekt !
 
Erik,

ik ben niet zo snel van begrip, welke club :?

Hallo Firebull,

Ook van harte welkom natuurlijk !Graag zou ik wat meer info van je willen hebben en wellicht kan ik je enthousiast maken om ook (gratis) lid te worden van de nederlands/belgische GSX 1400 club. Stuur even een mailtje naar loinbels@mail.com en ik kan je er alles over vertellen.

Vriendelijke groet van Koffiefreak (Louis)
 
Zit er onder het zadel eigenlijk nog iets van ruimte ?????
Ben ik vergeten naar te kijken , was teveel onder de indruk van de proefrit :-)))))
 
Ik bedoel kan het zadel er zo af of heb je er gereedschap voor nodig........
En hoe doe je die emoticons ?
 
Ik bedoel kan het zadel er zo af of heb je er gereedschap voor nodig........
En hoe doe je die emoticons ?
Het zadel kan eraf met de contactsleutel.
Erg veel ruimte is er niet.
Net genoeg voor je boorddocumenten, een cap en een fototoestel. ;)
En de emoticons staan onder je reactievenster ... meestal toch ... soms willen ze wel eens verdwijnen.

:) ;) :} :P :9 8-) _O- :W

:) ;) :} :P :9 8-) _O- :W
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan