Gsx 1400 Topic Deel 16 : It's only torque,but i like it

Status
Niet open voor verdere reacties.
een kleiner tandwiel zorgt er juist voor dat de top hoger word maar je trekkracht minder word. :? Een groter tandwiel zorgt ervoor dat je trekkracht toeneemt en je top lager word.
Okee dan zit er een groter tandwiel op. Hahahahah flexibele als altijd he.
Hoofdzaak is dat ik geen origineel tandwiel heb en dat het waarschijnlijk daar aan ligt.
 
voor wel, achter precies andersom :P


als je achter groter gaat word de top lager en trekkracht groter. en ga je achter kleiner word de top hoger en je trekkracht kleiner.
kijk maar eens bij die stuntbikes wat voor achterlijk groot tandwiel er achter gemonteerd is,enkel en alleen om die fiets sneller en makkelijker op zijn achterwiel te krijgen
 
als je achter groter gaat word de top lager en trekkracht groter. en ga je achter kleiner word de top hoger en je trekkracht kleiner.
kijk maar eens bij die stuntbikes wat voor achterlijk groot tandwiel er achter gemonteerd is,enkel en alleen om die fiets sneller en makkelijker op zijn achterwiel te krijgen
Ik heb het even nagekeken en er zit een 41 tands Supersprox rear sprocked op. Geen idee wat er standaard onder zit?
 
Hoi Aart, zou je mijn foto in de openingspost kunnen vervangen door deze?
Dank bij voorbaat. ;)

salcombe02.jpg
 
ik meen dat standaard 18-41 is?
dan zou je een standaard achtertandwiel hebben.
kan nog zijn dat je voor een kleiner tandwiel hebt?

het is als aart zegt, kortere gearing=groter tandwiel achter of kleiner voor.
equals makkelijker trekken/minder hoge topsnelheid (meestal)

mijn sp heeft achter 2 tandjes meer tov standaard voor soepeler trekken.
het scheelt een km of 20 in top.(minder dus)
 
Een tandwielverhouding van 18/41 is standaard voor onze Bull. Veel mensen plaatsen echter een 43-tands-tandwiel om iets meer trekkracht te hebben. Dat gaat ten koste van de top-snelheid en je teller gaat ongeveer 9 % afwijken. Dit kun je weer corrigeren met een zgn. speedo-healer.
Ook zijn er rijders die voor een kleiner tandwiel nemen (goedkoper), zelfde effekt, maar dit gaat weer ten koste van je (rubber) kettingslider op de achterbrug, die veel eerder zal slijten.
Ik heb dit soort voorbeelden gezien in Duitsland, waar 15/43 gebruikt werd, extreem natuurlijk, maar de motor liftte in de 3e versnelling nog makkelijk het voorwiel, bij voorzichtig gas geven. Hij was helaas niet meer vooruit te branden (lage topsnelheid)
Conclusie: een kleine afwijking in je tandwielen is geen probleem, maar ga je te extreem, valt er niet meer (zoals de Bull bedoelt is) mee te rijden.

Je ziet het heel veel op die wheely-stuntfilmpjes.....allemaal zo'n groot zaagblad op het achterwiel. Dan is wheely-en een stuk eenvoudiger !
 
ik meen dat standaard 18-41 is?
dan zou je een standaard achtertandwiel hebben.
kan nog zijn dat je voor een kleiner tandwiel hebt?
Dus ik vanmorgen met mijn peen en uien hoofd nog maar eens een keertje onder de Bull gekropen en wat zie ik tot mijn verbazing, er zit een 43 tands achtertandwiel op. Wat een brilletje al niet voor wonderen verricht.
Ja sommigen hebben moeite met het feit dat we wat ouder worden en blijven stug volhouden dat ze geen protheses nodig hebben.
 
stil hier :Z ....

ik heb vanochtend besteed met me bek in de kofferbak van de wagen :N
gisteren op de snelweg begon ie in ene wel heel vreemd te doen.
hikken en inhouden boven de 3500rpm.
lang verhaal kort,die accord heeft een soortgelijke constructie als bij de bull.
electrische pomp in de tank met een low pressure (theezak) filter en een high pressure
(zit in behuizing zelf) filter.
verder wat losse meuk als drukregelaar/vlotter e.d.
heel vergelijkbaar aan de bull alleen wat groter.
hoe dan ook, mijn druk filter zat potdicht.
beide filters (=kitje) + een pakking en wat o-ring meuk kost voor de accord 80 eurie.
heel redelijk vinnik :Y

maar om op het topic terug te komen, heeft iemand bij de bull dat drukfilter welleens vervangen?
ik heb alleen het theezakje schoongespoelt bij de bull.
origineel kost dat drukfilter bij suzuki een vermogen (meen 200 nog wat eurie :N )
daarom heb ik hem laten zitten.
is er imitatie niets te koop?

ik wil er toch nog eens naar kijken/iets mee doen nu dat ik dit heb meegemaakt.
overigens dat gesmeer met sprit vinnik ook kut gewoon hoor :(
lekker zweten met 29 graden in een kofferbak boven een 15cm gat in 70 liter sprit liggen loeren wat fijn aan het dampen is.
beelden van statische ontladingen spelen dan wel door je hoofd. _O-
was wel blij dat ze bij honda in ieder geval een kleppie in de bodem hebben gemaakt zodat je niet de hele tank eronder uit hoeft te halen :Y *O*
 
een kleiner tandwiel zorgt er juist voor dat de top hoger word maar je trekkracht minder word. :? Een groter tandwiel zorgt ervoor dat je trekkracht toeneemt en je top lager word.


Vaak zie je Aart dat men voor 1 tandje kleiner en achter 1 tandje groter gaat.Als men de trekkracht verhogen wil.

Ook dan krijg je 9% km (waar Louis al naar refereerde) afwijking.Wat bij een Suzuki volgens mij standaard ook al heeft en dus in totaal 18% _O-

Mijn GSXR K4 rijdt 170 km op de snelweg (met een andere tandwiel -1 +1verhouding) terwijl ik niemand inhaal ;) .Of iedereen rijdt stevig door of O-) heb zo'n speedo ding nodig die ik trouwens al besteld heb :P
 
Ben ik dus ook wel benieuwd naar. Tot het "theezakje" ben ik ook gekomen, maar dan derest nog. :?




~
stil hier :Z ....



maar om op het topic terug te komen, heeft iemand bij de bull dat drukfilter welleens vervangen?
ik heb alleen het theezakje schoongespoelt bij de bull.
origineel kost dat drukfilter bij suzuki een vermogen (meen 200 nog wat eurie :N )
daarom heb ik hem laten zitten.
 
ja het benzinefilter inderdaad.

ik weet niet of jij je pomp al eens uit de tank gehad hebt willem maar onderop zit zo n zeefje (theezakje) die bij mij overigens erg ranzig was (bij de bull dus)
het filter aan de drukzijde zit hoger (in de behuizing zelf) en die heb ik dus vanwege de kosten laten zitten.
vraag is of daar iets van imitatie voor bestaat aangezien dat filter het meest waarschijnlijk voor problemen gaat zorgen.
dat "drukfilter" was ook degene die bij mijn accord verstopt zat terwijl het zeefje onderop niet eens zo smerig leek.
 
het drukfilter,

02 SU_15410-42F00-000 FILTER ASSY FUEL 269.56

en het zeefje onderop,

03 SU_15420-35F01-000 STRAINER, FUEL PUMP 43.74

zoals je ziet is het zeefje onderop nog wel te betalen (maar ook simpel uit te spoelen.)
het drukfilter voor 269 eurie vind ik gewoon meer dan idioot maar ik ben wel bang dat die tzt voor problemen gaat zorgen.
uitwassen/doorblazen heb ik toen wel gedaan maar dat werkt maar beperkt.

bij mijn accord kostte deze beide filters incl pakkingen en wat o-ringen 80 euro.
wat suzuki hier bedenkt qua prijs is echt absurd vinnik.
en dan roepen veel mensen dat hondas duur zijn qua onderdelen.:(
ik vraag me dus af of dat filter niet via de aftermarket of een andere omweg goedkoper te vinden is???
 
ja het benzinefilter inderdaad.

ik weet niet of jij je pomp al eens uit de tank gehad hebt willem maar onderop zit zo n zeefje (theezakje) die bij mij overigens erg ranzig was (bij de bull dus)
het filter aan de drukzijde zit hoger (in de behuizing zelf) en die heb ik dus vanwege de kosten laten zitten.
vraag is of daar iets van imitatie voor bestaat aangezien dat filter het meest waarschijnlijk voor problemen gaat zorgen.
dat "drukfilter" was ook degene die bij mijn accord verstopt zat terwijl het zeefje onderop niet eens zo smerig leek.


Mijn benzine pomp idd al eens schoongemaakt Hessel, dit c.a 4 jaar geleden.De theezak was meer een koffiefilterzak :+

Zal eens zoeken of er een drukfilter OEM te krijgen is ? Wist niet dat er twee filters inzaten of was het alweer vergeten. ;)

ka651x.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heb je daar überhaupt wel een motor gezien .....begrijp dat ze daar net het wiel hadden uitgevonden zo afgelegen dat je zat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan