Gsx 1400 Topic Deel 16 : It's only torque,but i like it

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ron, het lijkt warempel of je van de Suz gaat genieten. :]
Houd vol, het kost altijd wat tijd en moeite om een (gebruikte) motor helemaal op je persoonlijke wensen af te stemmen, maar de GSX heeft veel potentie :Y
 
...yep, I know..., het altijd gezellige Rectum tussen Rijssen en Wierden...

...kom nog wel eens in die omgeving...
...en dan o.a. een bakkie halen bij Motor Oost...

Stuur dan ook ff naar Hellendoorn voor een bakkie *D

Ik rij regelmatig door Rectum heen, richting Enter naar De Lemerij (Mensport winkel)
Vandaag nog een hele rit gemaakt, al waaide het goed ..
 
Voor het fijne en het betere, vandaag een setje nieuwe remblokken aan de voorzijde gemonteerd.
Niet dat de oude af waren, maar de vertraging van die blokken vond ik iets tegenvallen, en met LUCAS blokjes heb ik tenslotte goede ervaringen.

Dus..., dat heeft de aspirant koper dan toch ook maar weer mooi in de pocket !
Toch ?



...nieuwe blokjes ; gesinterde versie...
DSC04229-X3.jpg




...de oude Tokico (vetloze... :/ ) blokken...
DSC04230-X3.jpg




...links de oude, rechts de verse...
DSC04231-X3.jpg




...afdekplaatje er nog op, en ook maar weer klaar...
DSC04233-X2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Voor het fijne en het betere, vandaag een setje nieuwe remblokken aan de voorzijde gemonteerd.
Niet dat de oude af waren, maar de vertraging van die blokken vond ik iets tegenvallen, en met LUCAS blokjes heb ik tenslotte goede ervaringen.

Dus..., dat heeft de aspirant koper dan toch ook maar weer mooi in de pocket !
Toch ?



...nieuwe blokjes ; gesinterde versie...
[afbeelding]



...de oude Tokico (vetloze... :/ ) blokken...
[afbeelding]



...links de oude, rechts de verse...
[afbeelding]



...afdekplaatje er nog op, en ook maar weer klaar...
[afbeelding]


Netjes gedaan Ron :Y

Ik ga de mijne ook vervangen voor een setje zachtere exemplaren de HH sinter EBC gaan eruit.Op het circuit zijn ze prima dan kom de warmte er goed in voor op de weg zijn ze bagger.
 
...mwha..., is niet echt een dorp ; meer een buurtschap en een verzameling ruimte... :/
...o.a. in trek als vakantiegebied rond Diever...

...bos, hei, en vooral ook veel vakantiehuisjes...
...klinkerwegen, en bijvoorbeeld een frietje eten in Diever...
Jij eet graag friet denk ik :+ Je rijdt motor als friet excuus :P
...ook in trek bij fietsers...

Grappige namen al die buurtschappen })
...zo ligt in de buurt ook het buurtschap Doosje...
...en ook dat is echt waar..., en met dat woord zit ik bijvoorbeeld niet onze buurvrouw te jennen... :+


[afbeelding]
 
Voor het fijne en het betere, vandaag een setje nieuwe remblokken aan de voorzijde gemonteerd.
Niet dat de oude af waren, maar de vertraging van die blokken vond ik iets tegenvallen, en met LUCAS blokjes heb ik tenslotte goede ervaringen.

Dus..., dat heeft de aspirant koper dan toch ook maar weer mooi in de pocket !
Toch ?



...nieuwe blokjes ; gesinterde versie...
[afbeelding]



...de oude Tokico (vetloze... :/ ) blokken...
[afbeelding]



...links de oude, rechts de verse...
[afbeelding]



...afdekplaatje er nog op, en ook maar weer klaar...
[afbeelding]

De vertraging van een bull met standaard blokken is super imo.
als jij daar klachten over hebt ron zou ik eerder de zuigers van je tangen maar eens controleren.
dikke kans dat daar een paar minder gangbaar zijn.
heb de mijne destijds allemaal lisgehad en schoongemaakt en toen met nieuwe originele blokken kon ik er met 2 vingers stoppies mee maken.
echt een van de beste remmen die ik op een std motorfiets ben tegen gekomen.
ik verdenk dus eerder je klauwen als je blokken.
 
...zuigertjes gingen zo soepel als wat heen en weer... :/

...en de vertraging was ook wel een soort van prima, maar de 'bite' vond ik minder...
...wellicht teveel gewend geraakt aan de RT en de Triumph..., want bij die 2 hoef je maar te kijken naar de remhendel, en er gebeurt serieus wat...

...de Sportboxer heeft die bite ook minder...
 
Stalen leidingen erop dan. Dan bite ie wel.



Verse remvloeistof doet meer dan "stalen" remleidingen ( zijn kunstofslangen met rvs vlechtwerk er omheen )

Als deze remleidingen worden gemonteerd zegt men altijd dat het zoveel uitmaakt maar de grootste winst zit in de nieuwe remvloeistof die je dan ook vervangt.

Elk jaar remvloeistof vervangen doet wonderen :Y

Alleen erg slechte rubberen leidingen voelen sponzig aan.

Soms is zelfs met stalen leidingen het gevoel weg bij remmen omdat ze te hard aanvoelen.

Heb het allemaal gedaan in het verleden maar zal niet snel meer leidingen vervangen of ze moeten te oud worden of het moet voor het uiterlijk zijn. _O-
 
Laatst bewerkt:
big bull 1400 overpijnst...:

wellicht dat het verschil in bite ook ligt in het verschil in gewicht tussen een sportmotor en de bull.
...nee..., de RT is een heel beetje zwaarder dan de 1400, en dat ding heeft hele fijne bite...
...'fijnerder' dan de Sportboxer, die weer een heel beetje minder weegt dan de RT, of de GSX...

...de Speed Triple was helemaal van 'tjakka' ; dat ding greep de schijven met een enthousiasme beet, alsof je het zoontje van de buurvrouw even flink aanpakte nadat hij net met zijn nieuwe lederen voetbal jouw zorgvuldig onderhouden rozentuintje aan gort had getrapt... :/
 
...vrouwlief vanmiddag even bij de motorwinkel geweest, resultaat : 'n vers busje remvloeistof staat gereed... ;)

Goeie vrouw heb je }) EN goed bezig :Y


...en zo blijf je bezig met die ouwe dingen... :+


Zo oud is je vrouw toch ook weer niet :P :+

Ik heb vanmiddag op de SRAD 1998 (ook een oud ding) een nieuwe 19mm rempomp gezet en even de olie ververst die pas 7 maanden jong was.

Nu remt mijn oudje ook weer zoals het moet ;)
 
Laatst bewerkt:
stalen leidingen helpen wel om een constant drukpunt op je rem te krijgen maar hebben als nadeel dat de mindere flexibiliteit invloed heeft op de volgzaamheid van je vork.
ik heb het meermalen beleefd na montage van stalen remleidingen dat de vork anders aanvoelde.
lees;stugger...

hoe dan ook,de remmen van een bull vinnik super.
aan het framepie van mijn zedje moet een zrx vork komen maar de tangen van een bull moeten er eigenlijk ff op...
die zijn 1 op 1 uitwisselbaar met die 4 zuigertangen op een zrx dus das mooi...
ken het ouwe kreng voor het eerst in zijn bestaan eens fatsoenlijk remmen.. *O*
 
stalen leidingen helpen wel om een constant drukpunt op je rem te krijgen maar hebben als nadeel dat de mindere flexibiliteit invloed heeft op de volgzaamheid van je vork.
ik heb het meermalen beleefd na montage van stalen remleidingen dat de vork anders aanvoelde.
lees;stugger...

hoe dan ook,de remmen van een bull vinnik super.
aan het framepie van mijn zedje moet een zrx vork komen maar de tangen van een bull moeten er eigenlijk ff op...
die zijn 1 op 1 uitwisselbaar met die 4 zuigertangen op een zrx dus das mooi...
ken het ouwe kreng voor het eerst in zijn bestaan eens fatsoenlijk remmen.. *O*


Ik denk dat je dan niet handig bezig ben,een zrx heeft n.l ook..........6 zuigerklauwen
en ik denk dezelfde als van een .......Bull :W
 
...en dat van die remklauwen hebben we ook op foto vastgelegd... ;)


DSC04075-X3.jpg


DSC04077-X3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je dan niet handig bezig ben,een zrx heeft n.l ook..........6 zuigerklauwen
en ik denk dezelfde als van een .......Bull :W

dat meen je niet... _O- _O- ....nou das geweldig dan en makkelijk bovendien.. *O*

hebben alle zrx-en 6 zuiger tangen ? dus ook de 1100??

helemaal super....ik dacht dat die dingen standaard 4 zuiger tangetjes hadden.. :Y maar niet dus :N :N ...

vandaar natuurlijk dat het zo makkelijk uitwisselbaar is.. :+ :+ _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
...over een doorlopende tikker gesproken..., vandaag te lezen gekregen dat ik wel een gemene 5 kilometers te hard heb gereden met de GSX... :/

...kun je het voorstellen..., wel een hele asociale 5 kilometers...
...en dat tikt dan weer door met 4 tientjes...



...en...'KLIK' daar hebben we er weer eentje... *O* *O*
[afbeelding]


wat een verkeershufter ben je toch... :N ... :+ :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan