Gsx 1400 Topic Deel 17 :Vat de Bull bij de horens

Uit de schuur halen gaat hier voorlopig niet gebeurd, staat helemaal ingebouwd past net 3 motoren in dat kleine schuurtje. Wat zou ik toch graag het logeetje mee uit rijden nemen :+. Eerst maar herstellen, al ben ik het niks doen al helemaal beu.
Hoe gaat het met het herstel van je knie? Moet al aardig opschieten dacht ik?
 
wintertijd, tijd voor klusjes aan de GSX. 2 jaar terug de voorkant onder handen genomen en zou vorig jaar achterbrug en nog meer zwart maken maar door omstandigheden even geen zin gehad....dan maar dit jaar gedaan.Bekijk bijlage 1849905

Nieuwe lagers, achterbrugbeschermer, ketting en tandwielen, nieuwe koppelings stift en extra Hayabusa seal en nog meer kleine dingetjes.Bekijk bijlage 1849910
Ziet er goed uit 👌🏼
 
Begint vorm te krijgen, nog wachten op een paar kleine onderdelen en dan is hij weer klaar voor dit jaar.
 

Bijlagen

  • IMG_3468 (Aangepast).jpeg
    IMG_3468 (Aangepast).jpeg
    91,2 KB · Weergaven: 43
De bedoeling is om met de GSX naar wat classic bike events te gaan en dan ziet zo'n oldskool GS1000 look-a-like ruitje er wat beter uit dan zo'n ding van PUIG :p (heb ik hier ook liggen maar vind het niks).

Op GSX1400 kan ik ook niet heel veel info vinden helaas.
 

Bijlagen

  • 20230228_145236480.jpg
    20230228_145236480.jpg
    444,1 KB · Weergaven: 37
Ik rij al even geen GSX meer maar blijf hier toch af toe kijken :-) memories;-)
Me Too Siegie, ken je me nog ? Eric uit de Achterhoek alias Wolfsoes .
FF aan het kijken of ik mijn oude GSXR1400 hier nog zou zien destijds verkocht aan Tony. Louis is er ook niet meer zag ik.. die hard Aart wel respect man doe je goed👍🏻
Sinds de GSXR1400 alweer 9 andere fietsen gehad momenteel een KTM 1290 Super Adventure S

Groet Eric
 
Leuk om wee van je te horen Eric! Er is veel gebeurd sindsdien. Veel van jouw spullen (oa. stuur) staan inmiddels bij Frans van Meeteren in Den Haag. Grts. Louis
 
Hee Louis,
leuk dat je hier nog bent, nog steeds aan het sleutelen voor anderen in je schuur in Hamont?
Jouw fiets is ook verkocht of niet ?
Van Meeteren, wie of wat is dat ?
 
Me Too Siegie, ken je me nog ? Eric uit de Achterhoek alias Wolfsoes .
FF aan het kijken of ik mijn oude GSXR1400 hier nog zou zien destijds verkocht aan Tony. Louis is er ook niet meer zag ik.. die hard Aart wel respect man doe je goed👍🏻
Sinds de GSXR1400 alweer 9 andere fietsen gehad momenteel een KTM 1290 Super Adventure S

Groet Eric
Zeker ken ik je nog :-) hier na de GSX een FJR 1300 gehad en nu een Honda NC 750 X ,nog altijd happy biker,dit jaar, nog eens ,naar de Dolo's. Van de mijne heb ik ook niets meer gezien of gehoord.
 
Hee Louis,
leuk dat je hier nog bent, nog steeds aan het sleutelen voor anderen in je schuur in Hamont?
Jouw fiets is ook verkocht of niet ?
Van Meeteren, wie of wat is dat ?
Ja Eric......er is veel veranderd in de loop van de jaren. Wij hebben ons huis verkocht, dus sleutelen is er niet meer bij. Wij hebben nu een huurhuisje in Hamont en zijn lekker aan het genieten: veel op reis, eerst met de camper, maar die is weer verkocht en we zijn nu aan het overwinteren in Zuid-Spanje. Heerlijk! Frans van Meeteren is nu de nieuwe eigenaar van wat vroeger jouw motor was en die heeft 'm weer overgenomen van Joop Buitelaar. Frans woont in Den Haag. Ik heb mijn GSX ingeruild op een nieuwe Harley Sport Glide, maar die viel wat tegen en ik rijd nu op een Ducati Monster 900 IE uit 2002, wat ik een fijne motor vind. Typische Ducati issues, maar dat hoort er bij.
 
Hoe gaat het met het herstel van je knie? Moet al aardig opschieten dacht ik?
Heeeeel lang niet hier te zijn geweest (shame on meee |() en even ook mega druk gehad met werk enz.

Laten we zeggen dat de knie nog steeds drama is, misschien wel erger als voor de operatie. Dus op 7 juni maar weer terug en kijken hoe of wat. Al heb ik inmiddels weer wat ritten gemaakt op de Gix :} . Rijden geen probleem, stilzetten en vooral draaien laat ik aan een ander over :$ mis echt nog stabiliteit en kracht plus dat soms enorme pijnscheuten heb. Dus beter voorkomen dan nog een keer dat beest op mn knie:')
 
Ik volg je ook al op instagram dus aardig op de hoogte van je k*t situatie, ik wens je een spoedig herstel toe en hopelijk kan je later dit jaar nog een paar mooie tochtjes maken!
 
Heeeeel lang niet hier te zijn geweest (shame on meee |() en even ook mega druk gehad met werk enz.

Laten we zeggen dat de knie nog steeds drama is, misschien wel erger als voor de operatie. Dus op 7 juni maar weer terug en kijken hoe of wat. Al heb ik inmiddels weer wat ritten gemaakt op de Gix :} . Rijden geen probleem, stilzetten en vooral draaien laat ik aan een ander over :$ mis echt nog stabiliteit en kracht plus dat soms enorme pijnscheuten heb. Dus beter voorkomen dan nog een keer dat beest op mn knie:')
Sterkte dan nog met het herstel.
 
Dat genieten doe ik zeker, vorige week ook even 3 dagen aan het touren geweest, NL-BE-LU-DU-BE-NL. Het blijft me steeds weer verbazen hoe vlekkeloos deze machine altijd alles weer doorstaat :]. Hoewel mn gezondheid te wensen laat, geef ik niet op en stap steeds (met een big smile) weer op!

IMG_4591.jpg
 
Mooi omgeving om te toeren. Ik ga dit jaar ook weer die hoek in alleen pas in September helaas. Heb er nu al zin in, mooi lang weekend Eifel, Moezel en Luxemburg.
 
Hallo Bull rijders,

A.s. maandag ga ik voor deze motor kijken. Staat al een tijdje stil maar ik ben redelijk handig en zie deze motor dan ook als een klein projectje. Qua looks en power vind ik het een machtige machine.

De banden zijn op, die moeten vernieuwd worden. Wat is een goede combinatie qua banden op deze machine? Ik weet, banden zijn persoonlijk maar ik heb goede ervaringen met een Bridgestone bt016 pro en de Michelin pilot power 2ct.
Motor moet ook een beurt krijgen, maar dat doe ik zelf.

Het enige wat mij stoort is deze joekel van een uitlaat en mij lijkt een uitlaat aan twee kanten mooier. Heeft iemand dit?

Alvast bedankt voor jullie reacties en wellicht ben ik maandag een "Bull" eigenaar.
 

Bijlagen

  • Screenshot_2023-05-27-09-16-22-67_c876520747fffd2e3f3cc79d2a2398f1.jpg
    Screenshot_2023-05-27-09-16-22-67_c876520747fffd2e3f3cc79d2a2398f1.jpg
    118,5 KB · Weergaven: 23
Pilot power 2ct is een antieke band ondertussen. Ik heb zelf Angel GT2 banden eronder maar ik gebruik de 1400 voor woon/werk. Wil je sportiever dan kan je kijken naar Bridgestone S22, vind ik zelf heel fijn onder mn superduke en de street triple van mn vrouw. Je kan een dubbele uitlaat plaatsen maar dan heb je een passagierstepje nodig van een vroegere gsx1400. Ik wil mijn stepjes wel ruilen voor die van jou (mits die van jou in goede staat) aangezien ik een full akra heb geplaatst op die van mij (enkele demper), ik heb ook nog een origineel 4 in 2 uitlaat systeem liggen, moet even opgepoetst worden maar is verder netjes.
 
Motor is gekocht! Hij verdient wel wat aandacht. De alu delen zijn aangetast met corrosie (geen pekel!). Deze worden gezandstraald.
Motor moet een beurtje krijgen. Dat doe ik zelf. Olie, 10W40 of 10W50?
Banden ga ik ook bestellen alleen twijfel ik of ik geen 180/55 pak ipv 190/50.
Iemand een 180/55 gemonteerd op zijn motor?
 
Gefeliciteerd met de aankoop, ga je een hoop plezier mee beleven. Heb zelf Michelin 5 eronder zitten, let er op dat je de GT versie neemt voor zwaardere motoren. Ik heb achter de 190/55 versie omdat ik dat fijner vind sturen maar iedereen heeft zo zijn eigen bevindingen natuurlijk. 10/40 of 10/50 maakt niet zoveel uit hier in Nederland, zou wel voor Motul gaan, staan erom bekend om met sommige olieën wat hakerig te schakelen. Post ook gerust wat foto's, zijn wij dol op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan