Gsx 1400 Topic Deel 17 :Vat de Bull bij de horens

*O* *O* Yippie hij is klaar!! Draai meester Leo heeft mijn tandwieldrager gepimpt. Ziet er goed uit vind ik zelf zo op het eerste gezicht.
full
 
Hey.....dat is een kopie van iemand anders, die foto zag ik ook al via een whatsapp.
. Maar zekers mooi. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Na veel gedraai de 5 custom made bouten met ringen....
24977951kh.jpg

....en zo is het uiteindelijk geworden
24977952qo.jpg

Strak wieltje al zeg ik het zelf 8-)
24977954wo.jpg

Leo heeft ook nog even twee bouten op maat gemaakt voor de reactiestang
24977953nh.jpg


thnx Leo!
 
Valt best mee hoor. Heb deze bij Leejow ( CB1300 forum en project Rebel 2.0 ) laten draaien en hij is heeeel schappelijk en zeker een vakman.
 
Er is dus straks een complete lijst met bouten etc. die jij heb laten maken bij Leo. Kan ik alles in 1 keer bestellen bij hem.
 
Dat prijzig valt wel mee want het is ook maar hobby voor mij.
Het enige nadeel is dat er soms gereedschap voor nodig is wat aangeschaft moet worden. Want wat Harold nog niet wist is dat ik er ook nog een tap voor heb gekocht om de draadgaten op te schonen.

Laten we zeggen, mijn Metrisch fijne draad tappen en snijplaten is voor een hobbyist nogal uitgebreid.
 
Niks aan de hand hoor Aart, jij mag van de minderheid de jouwe rustig blauw spuiten....hebben wij ook gewoon begrip voor.
 
Goedenavond heren,


Zit met een probleem.

Mijn laadspanning met draaiende motor is 12.2V en zakt langzaam verder naar beneden.
Accu is vorig jaar vervangen na 11 jaar trouwe dienst, accu vandaag getest en is in orde.
Heb zelf het vermoeden dat mijn spanningsregelaar defect is, maar kan natuurlijk ook mijn dynamo zijn.
Motor is nieuw gekocht in 2004 en heeft (niet lachen) 12600 km gelopen en dat zijn natuurlijk mooi weer kilometers, dus van echte slijtage kan geen sprake zijn.
Mijn vraag is hoe ik kan testen/meten wat er nu defect is, misschien is het bij een van jullie ook al eens voorgekomen.
Accu heeft afgelopen winter in de motor aan de druppellader gehangen, maar heb vandaag gelezen dat de spanningsregelaar dat niet prettig vindt?
Accu was voor dat hij aan de lader ging wel erg ver ontladen, gaf maar 1 lampje op de optimate (was mij eigenlijk nog nooit gebeurt om te vergeten de lader aan te sluiten).

Hoor het graag van jullie.

Groetjes Peter
 
Pedro, even systematisch alles nameten.

Het klinkt nu of er helemaal geen stroom naar de accu loopt, en je alleen de spanning over de accu meet.

Met de weerstand over de dynamo, als deze goed is daarna ook de Spanning die deze genereert.

Kijk ook alle stekkers in het laadsysteem na op corrosie en loszittende stekkers, eventueel ook de zekering nakijken.


Er is geloof ik ook een "how to.."over dit probleem te vinden is, en met een werkplaathandboek kom je ook een heel eind.
 
Terug
Bovenaan Onderaan