GSX project Juggernaut

Had nog een andere 25mm brugas liggen,de Busa as kon ik niet veel mee. :N
Bussen gedraaid die in het frame moeten,de oude er morgen zien uit te krijgen op een nette manier. O-)
full
 
Nu wordt ik alweer nieuwsgierig, ga je de oude (geharde) uitboren, of nhaal je de complete oude platen weg uit het frame?
 
Haha,hij zit er alweer boven op het nieuws!
Ga ze met de gatenboor uit boren,zodat de nieuwe 35mm bussen er in vallen.Klinkt zo op papier makkelijk.......... ;)
De ouden zijn echt niet gehard hoor,allemaal pisbakken staal.Is door het lassen wat gehard misschien.
 
Laatst bewerkt:
Haha,hij zit er alweer boven op het nieuws!
Ga ze met de gatenboor uit boren,zodat de nieuwe 35mm bussen er in vallen.Klinkt zo op papier makkelijk.......... ;)
De ouden zijn echt niet gehard hoor,allemaal pisbakken staal.Is door het lassen wat gehard misschien.


Dus toch.......bij mijn (gsx750es/1985) wilde dat echt niet lukken , ik had er nog wel een nieuwe g.dsgruwelijk dure boor voor gekocht.......maar die was echt gehard, en zoals Hapo mij toen al voorspelde hier op MF kwam ik er geen mm in |(

Maar jij hebt misschien ook nog wel weer 80x zo sterk gereedschap })
 
Jaar of 2 geleden net zo'n projectje gehad(gsx1100 upgrade project) met hetzelde frame,daar moesten ook dikkere bussen in.Is ook gelukt maar lees wel dat het een klereklusje was,dood spul geen baas!
Gereedschap van mij is heel gewoon hoor. O-)
Ga wel om de bussen heen boren,hoef er niet door.
 
Laatst bewerkt:
Ga wel om de bussen heen boren,hoef er niet door.

Tuurlijk |( , had moeten lezen: gatenzaag(heb wel even gedacht `die man weet niet beter` O-) , grappie

Maar dat was een geweldig project , is toen spaak gelopen op die dikke vette Ducati vork.
Was dat T-stuk nou echt krom toen? ik bedoel: hoe kan die krom zijn als je poten toch gewoon in je kroonplaat vallen, dat kan toch niet. (ben de TS naam kwijt |( ,kut medicijnen)

gr Wynand
 
Tuurlijk |( , had moeten lezen: gatenzaag(heb wel even gedacht `die man weet niet beter` O-) , grappie

Maar dat was een geweldig project , is toen spaak gelopen op die dikke vette Ducati vork.
Was dat T-stuk nou echt krom toen? ik bedoel: hoe kan die krom zijn als je poten toch gewoon in je kroonplaat vallen, dat kan toch niet. (ben de TS naam kwijt |( ,kut medicijnen)

gr Wynand

Jorrit heet die,T'stuk was zeker krom ja.Weet niet hoe het verder is afgelopen en of de fiets ooit is afgebouwd.(Zal wel niet als je ziet waar die gestaan heeft. _O- )
 
Was die oude as niet meer goed dan Gerard?
Met zo'n gatenboor knal je er vrij gemakkelijk doorheen toch :+

Dat project was deze
GSX1100 upgrade project

Ook een beetje mijn inspiratiebron.

Bij de oude as zat aan 1 kant zo'n dikke verstelbaar draadeind op,kun je niks mee in dit frame. :N
Op een normaal stuk vlakke plaat en koelmiddel erbij en lage toerental en in een kolomboor gaat zo'n boor er zo doorheen ja. :+
 
Jorrit heet die,T'stuk was zeker krom ja.Weet niet hoe het verder is afgelopen en of de fiets ooit is afgebouwd.(Zal wel niet als je ziet waar die gestaan heeft. _O- )

Zit ondertussen een GSXR1100 voorvork en GSXR600 achterbrug in met daarbij behorende velgen, kabelboom is (pas)gemaakt en blok heeft ook even gelopen. Toen weer verhuist van werkplek en daar staat die momenteel zielig te zijn '(

Ondertussen ook nog een GPZ 750 turbo aangeschaft en daar een andere voorvork en achterbrug in gezet maar afgelopen jaar weinig tijd/zin gehad om met alles bezig te gaan ivm nieuw werk en studie. Komt ooit wel af wanneer er weer ruimte is gecreeerd. (en de APK op motoren niet doorgaat :') )
 
Laatst bewerkt:
Hey hij is er nog!
Had al ergens gelezen dat je nu met een turbo project bezig was.
Hoop nog wel dat je die andere ook af maakt.
Is een vette bike :Y
 
Zit ondertussen een GSXR1100 voorvork en GSXR600 achterbrug in met daarbij behorende velgen, kabelboom is (pas)gemaakt en blok heeft ook even gelopen. Toen weer verhuist van werkplek en daar staat die momenteel zielig te zijn '(

Ondertussen ook nog een GPZ 750 turbo aangeschaft en daar een andere voorvork en achterbrug in gezet maar afgelopen jaar weinig tijd/zin gehad om met alles bezig te gaan ivm nieuw werk en studie. Komt ooit wel af wanneer er weer ruimte is gecreeerd. (en de APK op motoren niet doorgaat :') )

En waar zijn die machtige ducati poten gebleven? ooooooohhh, hou op,wordt toch niks.(praat tegen mezelf |( )
 
Soms zijn er belangrijkerdere dingen dan motoren ja. O-)

De bussen zitten er in! *O* Kan de brug er in,moeten nog vulbussen komen en de link/schokkerbevevestiingpunten zijn dan aan de beurt.
full
 
Laatst bewerkt:
Brug hangt er in,voorpartij moet er eigenlijk nu in dan kan ik het achterwiel in lijn zetten met het voorwiel en de brug uitbussen.
full
 
Laatst bewerkt:
Edwin,moet jezelf nog even een zzr1100(c type?) voortandwiel regelen,deze past op de uitgaande as en heeft een offset van 15mm.Kan die er op,zal nog een busje tussen moeten,denk dat de offset een cm of 2 moet worden.
 
Brug hangt er in,voorpartij moet er eigenlijk nu in dan kan ik het achterwiel in lijn zetten met het voorwiel en de brug uitbussen.[afbeelding]

Is dat lager nou nog niet in Friesland?
Je zult toch eens wat meer richting de onbeschaafde wereld moeten gaan wonen, dan krijg je ook wat meer aanloop en klanten






:+
 
Kijk dat schiet al lekker op!
Is er ook een mogelijkhied om een plaatje te schieten van het zijaanzicht?
Ben wel benieuwd.
Wynand wederom bedankt voor de tip.
Mocht ik zo'n tandwiel op moeten scharrelen dan hoor ik het graag Gerard.
 
Laatst bewerkt:
Soms zijn er belangrijkerdere dingen dan motoren ja. O-)

De bussen zitten er in! *O* Kan de brug er in,moeten nog vulbussen komen en de link/schokkerbevevestiingpunten zijn dan aan de beurt. [afbeelding]

En ja hoor, daar is `ie weer met z`n vragen (leer hier meer dan vroeger op school _O- ) of is dat omdat dit mij interesseerd :?

Maar goed, wilde even zeggen dat mij weer iets ontgaat :z , HOE heb je die boor geleid?
Lijkt mij sterk dat je het frame met blok `even`onder de kolomboor hebt gelegd?
 
Kijk dat schiet al lekker op!
Is er ook een mogelijkhied om een plaatje te schieten van het zijaanzicht?
Ben wel benieuwd.
Wynand wederom bedankt voor de tip.
Mocht ik zo'n tandwiel op moeten scharrelen dan hoor ik het graag Gerard.


Dat mag je ja. :Y
 
En ja hoor, daar is `ie weer met z`n vragen (leer hier meer dan vroeger op school _O- ) of is dat omdat dit mij interesseerd :?

Maar goed, wilde even zeggen dat mij weer iets ontgaat :z , HOE heb je die boor geleid?
Lijkt mij sterk dat je het frame met blok `even`onder de kolomboor hebt gelegd?


Goed vraag,busje er in gelast met een 6mm gat,anders lukt het niet nee.
 
Balhoofdshoek is nu 67 graden(kan nu nog anders),wielbasis 1500mm(vaste waarde)Dat moet nog wel wat sturen willen lijkt mij,al is het natuurlijk een kauwgomballenframe. ;)

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan