GSX R 750 SRAD vs RSV Mille

JDsigns

proffesioneel amateur prutser
25 jan 2013
3.108
3.025
Gooisch kakreservaat
Goedemorgen mede MF liefhebbers,

Ik weet het dit is weer een "help ik weet niet wat ik kopen moet topic...." :+
Des al niet te min ben ik toch erg benieuwd naar jullie mening.

Ik ben in het bezit van een hele nette Suzuki GSX R 750 SRAD van 1996 met ong. 55.000km welke ik in kan ruilen tegen een Aprilia RSV Mille van 2002 met 36.00km.
Zelf weet ik niet goed wat te doen aangezien ik de GSX R aangepast heb naar mijn eigen wensen o.a. Yoshimura einddemper, dubbel buble ruitje, xenon, parrelmoere witte huger, led achterlicht met knippers enzo enzo.

De RSV Mille is afgezien van het ontbreken van een achterspatbord geheel standaard maar wel een stuk nieuwer en minder gelopen...

Uiteraard ga ik (mits het weer het toelaat) proefrijden maar ik ben in eerste instantie benieuwd naar wat jullie zouden doen in dit geval? :)
 
Gaan kijken voor een GSX R 1000. Al buldert zo een RSV wel mooi, ik zou het bij een Jap houden.
 
hmmm zit wat in helaas vallen die nog buiten het budget.....
tevens qua kwaliteit waar dien ik rekening mee te houden??

Enne mag ik vragen waarom de keuze bij een Jap te blijven??
dank u! :)
 
Laatst bewerkt:
Beste effe in het RSV topic vragen. Dat model heeft nogal wat updates gehad als ik me niet vergis.
Als die kleine kinderziektes eruit zijn, zoals een niet werkende achterrem bijvoorbeeld, iets met een startrelais, en nog wat van die dingen, heb je verder een ijzersterke brommer.
 
Beste effe in het RSV topic vragen. Dat model heeft nogal wat updates gehad als ik me niet vergis.
Als die kleine kinderziektes eruit zijn, zoals een niet werkende achterrem bijvoorbeeld, iets met een startrelais, en nog wat van die dingen, heb je verder een ijzersterke brommer.

Dat is idd een goed idee, dank je wel!
 
Probeer eerst eens jou SRAD particulier te verkopen, leverd je meestal meer
op dan bij inruil. Met cash geld bij de dealer kan je scoren, kijk ook eens op
motoroccasions misschien dat je daar een nog mooiere ziet staan. Tja voor de rest
een proefrit maken. Met de kwaliteit zit het wel goed, soms moet je voor een onderdeel
weleens een halfjaar wachten, dat kan vervelend zijn. Succes
 
hmm dat is een goede om in gedachte te houden met betrekking tot onderdelen...
Ik krijg ongezien €2000,= terug voor mijn motor.... iets doet me vermoeden dat deze niet veel meer op gaat leveren als ik er particulier mee ga lopen leuren..... ;) des al niet te min bedankt voor de tip!
 
De RSV is een fantastische fiets om mee te rijden, daarnaast ook een stuk mooier dan de Soes (ja, is subjectief). Dit is een van de laatste modellen van de eerste serie, daar zijn alle kinderziektes wel uit. Achterrem hebben ze geen van alle...
Heb er zelf een paar gehad, veel kilometers mee gemaakt ook, zijn gewoon goed. Vraag wel even onderhoudshistorie, het mooiste is als dat gewoon bij een Aprilia-dealer gedaan is.
Hou in je achterhoofd dat je even moet wennen aan het rijden, een twin is toch anders dan een viercilinder. Had ik althans, ik stapte over van een Fireblade, en het duurde wel even voordat ik echt thuis was op de RSV.
 
De Mille van 2002 heeft nog het 'oude' uiterlijk, ná 2002 is er een face lift geweest.

Wat al gezegd is: de Mille heeft een erg betrouwbaar blok, maar het is een V-twin, en dat rijdt een stuk anders dan een soepele 4-in-lijn. Qua vermogen zit er niet veel verschil tussen beide fietsen, maar de Mille heeft wel wat meer koppel. En je zult ook merken dat de Mille wat moderner is als je erop zit, het voelt allemaal gewoon wat steviger/beter afgewerkt aan (ik heb zelf een aantal keren op de toenmalige Gsxr 600 '98 gereden van een vriend van me).

Ik zou een proefritje maken als ik jou was. Denk dat je dat wel leuk zal vinden...
 
Laatst bewerkt:
De Mille van 2002 heeft nog het 'oude' uiterlijk, ná 2002 is er een face lift geweest.

Wat al gezegd is: de Mille heeft een erg betrouwbaar blok, maar het is een V-twin, en dat rijdt een stuk anders dan een soepele 4-in-lijn. Qua vermogen zit er niet veel verschil tussen beide fietsen, maar de Mille heeft wel wat meer koppel. En je zult ook merken dat de Mille wat moderner is als je erop zit, het voelt allemaal gewoon wat steviger/beter afgewerkt aan (ik heb zelf een aantal keren op de toenmalige Gsxr 600 '98 gereden van een vriend van me).

Ik zou een proefritje maken als ik jou was. Denk dat je dat wel leuk zal vinden...

2004 kregen we de RSV1000R. Heb je het dan over een tussenmodel of vergis je je in het jaartal?
 
Laatst bewerkt:
2004 kregen we de RSV1000R. Heb je het dan over een tussenmodel of vergis je je in het jaartal?

Je hebt gelijk, sinds 2004 is er zegmaar volledig nieuw model de wereld in geholpen. De 2003 versie is een face lift van het 'oude' model: iets andere kappen, matzwarte kleurstelling, iets bollere kont ook (persoonlijk vind ik de oerMille iets strakker).
 
Laatst bewerkt:
de 2002 die ik op het oog heb is ook matzwart... is dit een originele kleur geweest of...?? :?

Excuses, ik zit te slapen. Face lift is vanaf 2001:

The first RSV Mille (ME) was made from 1998 to 2000, the updated RSV Mille (RP) from 2001 to 2002 and the last update was made in 2003.

Met andere woorden, de fiets waar jij naar gaat kijken, is eentje mét face lift (en dus is matzwart origineel).
 
Qua motorblok zijn die rotax blokken onverwoestbaar. dus daar doe je een goede keuze mee.
maar afgezien daarvan ga eerst proef rijden ;)
(en daarna wil je niks anders meer dan een twin :+ )

Het wachten op je onderdelen verhaal klopt wel maar je kunt ook veel onderdelen bij een ktm dealer bestellen gezien veel dingen identiek zijn(gebruiken beide rotax blokken) mijn buurman doet dat ook met zijn aprilia tuono uit 2003. Ik eb toen ik een ktm had nooit langer moeten wachten dan 4 dagen op parts :)
 
Laatst bewerkt:
hahaha kijk daar komen de eerste tips naar boven!
Dank je wel, overigens is mijn vaste dealer (Soesterberg) waar ik nu ook kom met de Soez ook aprilia dealer en prive erg actief in de cross.....

Denk dat het wel goed moet komen qua onderdelen...!
*D
 
Qua motorblok zijn die rotax blokken onverwoestbaar. dus daar doe je een goede keuze mee.
maar afgezien daarvan ga eerst proef rijden ;)
(en daarna wil je niks anders meer dan een twin :+ )

Het wachten op je onderdelen verhaal klopt wel maar je kunt ook veel onderdelen bij een ktm dealer bestellen gezien veel dingen identiek zijn(gebruiken beide rotax blokken) mijn buurman doet dat ook met zijn aprilia tuono uit 2003. Ik eb toen ik een ktm had nooit langer moeten wachten dan 4 dagen op parts :)



Voor de inwendige motoronderdelen bv o-ring wachttijd halfjaar, is toen via een
usa Aprillia importeur geleverd. Nederland is waarschijnlijk niet zo belangriijk voor Italie.
 
Ik vindt het niet te vergelijken.
Betreft de Rsv mille
Heb er twee gehad en voor mij niet dat model meer.
Te extreem...
Te abrupt in de gas aanname en in de remmen.
Van alles naar niets. Uiteindelijk veel aan versleuteld om het goed te krijgen.
Houd hier rekening mee.
De gsxr is gewoon in vergelijking een allemans vriend.

Maar dit is mijn mening. O-)
 
Ik vindt het niet te vergelijken.
Betreft de Rsv mille
Heb er twee gehad en voor mij niet dat model meer.
Te extreem...
Te abrupt in de gas aanname en in de remmen.
Van alles naar niets. Uiteindelijk veel aan versleuteld om het goed te krijgen.
Houd hier rekening mee.
De gsxr is gewoon in vergelijking een allemans vriend.

Maar dit is mijn mening. O-)

Je bent gewoon een viercilinder type, niks mis mee. :)

Sommige mensen houden van een levendige motor. :+
 
Ik vindt het niet te vergelijken.
Betreft de Rsv mille
Heb er twee gehad en voor mij niet dat model meer.
Te extreem...
Te abrupt in de gas aanname en in de remmen.
Van alles naar niets. Uiteindelijk veel aan versleuteld om het goed te krijgen.
Houd hier rekening mee.
De gsxr is gewoon in vergelijking een allemans vriend.

Maar dit is mijn mening. O-)

Een saaie naaimachine liefhebber dus. :P

Nee, als je met de RSV overweg kunt, dan is het een geweldig apparaat.
Echter zijn er maar weinig mensen die op een dikke 2cil kunnen rijden.
 
Nou niet alle ballen op mij he }) })

Model vindt ik nog wel steeds :Y
Maar voor iemand die nog een keuze moet maken toch we belangrijke info om op te letten.
toch. De gsx is weinig op aan te merken.
 
Laatst bewerkt:
Voor de inwendige motoronderdelen bv o-ring wachttijd halfjaar, is toen via een
usa Aprillia importeur geleverd. Nederland is waarschijnlijk niet zo belangriijk voor Italie.

Dat ligt meer aan de service van aprilia destijds. Niet aan Italië.
Heb bij Ducati nooit lang hoeven wachten in het verleden en nu ook niet.
 
Qua motorblok zijn die rotax blokken onverwoestbaar. dus daar doe je een goede keuze mee.
maar afgezien daarvan ga eerst proef rijden ;)
(en daarna wil je niks anders meer dan een twin :+ )

Het wachten op je onderdelen verhaal klopt wel maar je kunt ook veel onderdelen bij een ktm dealer bestellen gezien veel dingen identiek zijn(gebruiken beide rotax blokken) mijn buurman doet dat ook met zijn aprilia tuono uit 2003. Ik eb toen ik een ktm had nooit langer moeten wachten dan 4 dagen op parts :)
Hangt er heel erg vanaf waar je je onderdelen besteld, ik heb tot nog toe ook nooit lang op onderdelen hoeven wachten voor mijn aprilia :)
 
Ik vindt het niet te vergelijken.
Betreft de Rsv mille
Heb er twee gehad en voor mij niet dat model meer.
Te extreem...
Te abrupt in de gas aanname en in de remmen.
Van alles naar niets. Uiteindelijk veel aan versleuteld om het goed te krijgen.
Houd hier rekening mee.
De gsxr is gewoon in vergelijking een allemans vriend.

Maar dit is mijn mening. O-)
Gebrek aan controle in je gashand :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan