GSX-R circuitdag: 13 september, circuit Zolder!

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.618
36.155
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
Zie onderaan deze post voor verse info!

Mede GSX-R piloten, ik ben alweer her en der mijn dagen aan het boeken en ben wel een gezelligheidsrijder dus het leek me leuk eens een dagje te doen met een hele groep GSX-R rijders van MF. Heb het linkje naar dit topic gespamd in het SRAD, 600, 750, 1000 en GSX-R race topic.

Het idee is om eerst te bepalen welk circuit de voorkeur heeft om dan een datum te prikken. Helaas zal niet iedereen elke datum kunnen maar dat zien we tzt dan wel.
Gewoon een circuitdag, waarbij groep 1 onervaren tot en met groep 4 de zeer ervaren rijders lekker kunnen rijden. Je boekt gewoon zelf je dag dus vol = vol en vette pech.



Voor de mensen die er nog niet bekend mee zijn:
Heb je nog nooit op het circuit gereden is groep 1 (onervaren) je start. Je krijgt de hele dag begeleiding door marshalls van de organisatie die je de lijnen laten zien en tips en tricks zullen geven. In groep 2 (enige ervaring) zal je de eerste helft net als in 1 begeleid rijden en halverwege de dag vrij mogen rijden. Groep 3 (ervaren) rijd de hele dag zonder begeleiding, tenzij je er een marshall om vraagt. Groep 4 (zeer ervaren) is net als groep 3 de hele dag vrij rijden.
Denk nou niet dat omdat je op je favoriete route je knie aan de grond kan krijgen dat je ook gelijk in groep 3 moet starten, circuit en weg is een heel ander verhaal. Als je nu wel héél erg van je eigen kunnen overtuigd bent zou ik voor groep 2 kiezen maar nog nooit op het circuit is in principe groep 1. Ook ga je absoluut geen leuke dag hebben als je iedereen in de wegrijd in een te hoge groep en die anderen dan ook niet.

Eisen:
Een stille motor, in groep 1 zal je niet snel teveel geluid maken maar zeker bij het vrij rijden heb je anders risico van de baan te moeten en je dag is om. Zou toch zonde zijn dus origineel spul erop of minimaal die DB killer erin (al zal dat in sommige gevallen al niet genoeg zijn).
Goede kleding, dit mag een leren combi zijn of eendelig pak. Textiel mag niet. (Géén vonkende kneepads!) Een rugprotector is vaak verplicht, maar groep 1 soms weer niet. En bij de 1 is dat schuimplaatje al voldoende en bij de volgende word er helemaal niet naar gekeken. Groep 3 en 4 is hij vaak wel verplicht maar persoonlijk ben ik er nog maar 1x op gecontroleerd.
Een technisch goede motor, slijtage gaat een tandje harder op het circuit. Dus voldoende remvoering op de blokken, voldoende profiel, geen lekkages, genoeg remdruk enz. Met wat gezond verstand zal je ook niet op de weg rijden als hij niet goed is, op het circuit word er nog eens een technische keuring gedaan.
Je zal nog een mail krijgen met de specifieke eisen van de organisatie in kwestie.

Roep maar eens als het je wel wat lijkt.
Post je vragen.





Info:
1. De poll voor het circuit is gesloten en we gaan naar het circuit Zolder!
Groep 1 is voor de geheel onervaren rijder en rijd de hele dag onder begeleiding.
Groep 1+ is voor de rijder die al wat ervaring heeft en rijd 3 sessie met begeleiding en 2 zonder.
Groep minder snel is voor de mensen die dus al wel regelmatig een circuitdagje pakken.
Groep snel is voor de zeer ervaren circuitrijders/CUP-ZAC-ONK-ENZ rijders.
Prijzen:
Groep 1 = 115 euro
Groep 1+ = 120 euro
Groep minder snel en snel = 130 euro

2. De poll voor een maandag of vrijdag is gesloten en het word een vrijdag!
Omdat groep 1 en groep 1+ niet in het weekend mogelijk is, hebben we de keuze uit vrijdag en maandag.
Het word een vrijdag dus.

3. Iedereen die wil gaan graag binnen 2 weken mailen naar het Gmail adres in mijn profiel.
Dan zal ik diverse data in datumprikker zetten zodat we een datum kunnen kiezen wanneer de meeste mensen kunnen.

4. En het is geworden:
Vrijdag 13 september!

Nu ben ik wel bang dat omdat het nog zo'n end weg is dat ik er straks alsnog als enige zal staan, maar ik heb geboekt!

Niveau 1 en 1+ Klik hier!

Minder snel en snel Klik hier!

Wie heeft er geboekt en in welke groep:
Roy "R" Minder snel Kan geen vrij krijgen... B|

 
Laatst bewerkt:
ik heb ook maar even gestemd (Assen) heb daar zelf ook al wat dagen geboekt...
te weten:
20 juni via MSH
21 juni via CRT
17 juli via MSL
18 juli via CRT
8 aug via CRT
9 aug via CRT
 
ik heb ook maar even gestemd (Assen) heb daar zelf ook al wat dagen geboekt...
te weten:
20 juni via MSH
21 juni via CRT
17 juli via MSL
18 juli via CRT
8 aug via CRT
9 aug via CRT

Ik heb er nog maar 1 staan (7 mei via MSL) maar daar gaan er nog een aantal bij komen :)
We zullen eens zien wat en waar het uiteindelijk word.
 
Ik heb er nog maar 1 staan (7 mei via MSL) maar daar gaan er nog een aantal bij komen :)
We zullen eens zien wat en waar het uiteindelijk word.

ah ok,ik kan door werkzaamheden mijn seizoen pas begin juni starten...wil verders nog 2 a 3x op Spa rijden en wil waarschijnlijk een 2 daagse doen op Hockenheim..
 
Brno ,staat ook hoog op mijn verlanglijstje alleen zit hier wel en aardig kosten plaatje aan...

Mwoah, www.ringtraining.de ga ik mee. Heb ik destijds een inkoopactie van laptimers mee gedaan. Paar honderd euro ben je wel kwijt ja. Maar verdere kosten zijn laag op brandstof na, toch 1000km vanaf hier.
 
Mwoah, www.ringtraining.de ga ik mee. Heb ik destijds een inkoopactie van laptimers mee gedaan. Paar honderd euro ben je wel kwijt ja. Maar verdere kosten zijn laag op brandstof na, toch 1000km vanaf hier.

tja dat is het he,het blijft niet alleen bij inschrijfgeld.... haha
en het is een eind rijden,maar als je met meerdere ben is dat ook te overzien.
wanneer ga je exact?
 
Ik weet het nog niet Roy... Hou het topic iig in de gaten...

Wel gestemd op Assen natuurlijk
 
Laatst bewerkt:
ik heb alleen nog maar een combi pak,

lederen combi's zijn toch ook goed?
 
Eybis zit wel vaker op Assen maar onder de naam Suzuki days :?

Maar je hebt gelijk, was zelfs in 2010 zoals PartyMarty zei :Y
http://www.suzuki.nl/motoren/nieuws/european-suzuki-days-naar-assen

Voor mijn part mogen ze het in 2013 opnieuw doen *O*

Dat niet, maar Eybis heeft een constructie met zowel Suzuki als BMW...op Assen wordt reclame gemaakt met Suzuki en dan wordt het een European Suzuki Trackday genoemd..
Op CPZ heeft MSL dit ook weleens gedaan onder de noemer Suzuki trackdays
 
Zullen we de Eybis discussie elders voeren en het hier op een MF Gixxer dagje houden? :) Kan best zijn dat we het op een Eybis dag doen maar dat zien we dan wel weer.



tja dat is het he,het blijft niet alleen bij inschrijfgeld.... haha
en het is een eind rijden,maar als je met meerdere ben is dat ook te overzien.
wanneer ga je exact?

Nou ja, mijn vriendin gaat mee en mij pa misschien op de motor om te kijken dus zal de kosten wel zelf mogen dragen ;)
4-8 t/m 6-8 Zondag t/m dinsdag en pak daarna gelijk mijn 2 weken vakantie.

Je hebt natuurlijk ook de European Suzuki Days. Er is nog geen datum voor Assen, maar die zal er ongetwijfeld wel komen:

http://www.europeansuzukidays.com/cgi-bin/list_all_events.cgi?Language=BENL

Kan, maar ik wil gewoon een leuk MF Gixxer dagje :)

Ik weet het nog niet Roy... Hou het topic iig in de gaten...

Wel gestemd op Assen natuurlijk

Kijken kan ook altijd :)

ik heb alleen nog maar een combi pak,

lederen combi's zijn toch ook goed?

Staat in de OP. Geen probleem.
 
Laatst bewerkt:
Zullen we de Eybis discussie elders voeren en het hier op een MF Gixxer dagje houden? :) Kan best zijn dat we het op een Eybis dag doen maar dat zien we dan wel weer.Nou ja, mijn vriendin gaat mee en mij pa misschien op de motor om te kijken dus zal de kosten wel zelf mogen dragen ;)
4-8 t/m 6-8 Zondag t/m dinsdag en pak daarna gelijk mijn 2 weken vakantie.Kan, maar ik wil gewoon een leuk MF Gixxer dagje :)Kijken kan ook altijd :)Staat in de OP. Geen probleem.

meen gelezen te hebben in de op dat het niet mocht.

maar mooi zo :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan