Niets aan de hand met mijn STVA, maar leuk om er na 3 jaar achter te komen waar die 'motorkapsteun' voor dient....
Opzouten oma!
Mijn STVA gaf nog geen problemen, maar ik heb preventief de STVA onder handen genomen.
Dankzij deze " how to " een klusje van niks !
Mr. Bean
hey fellow soes rijders
ik heb vorige maand mijn soes gekocht en na veel zoeken ben ik er achter gekomen dat ook ik de c28 melding krijg. ook gaat de vermogens kromme boven de 10 000 toeren niet meer omhoog.
nu heb ik de how to eens bekeken. en hoewel die er super uitziet. durf ik het toch niet aan om dit zelf te doen.
is er iemand met ervaring die de stva voor mij kan fixen?
Zojuist ook mr bean een pm gestuurd om evt mijn stva klep te repareren.
Zie alleen dat dit al een wat veroudert topic is.
Iemand die weet of hij nog steeds repareert?
Zo actief klantenwerven wordt niet gewaardeerd op mf.Dag oma.
Schopje, het motorjaar is begonnen.
Ik repareer ze nog steeds.
Handleiding nog steeds beschikbaar, zie 1e pagina.
Motor staat weer in elkaar na een gescheurd carter. (ander blok) Verder niets veranderd.
Start ik de handel op, krijg ik code C28
Even het eea doormeten en wat contact spray, maar als ik het verhaal lees komt dit probleem vroeg of laat.
Ik ga maar eens wat meten.
Bedankt voor deze handige how-to.
In deze suzuki gsx-r's zit een STVA, die altijd stuk gaat, vroeg of laat.
Fijn zo'n nieuwe motor... kan je dus niet lekker mee op vakantie zonder een reserve STVA, of die van te voren te reviseren.. of kan je er gewoon mee doorrijden?
Je weet 100% zeker dat je de juiste stekker hebt aangesloten? Zo is de stekker van je brandstofpomp identiek aan die van de STVA en dan hoor je hem ook ratelen omdat hij niet meer verder kan. Maar dan start hij ook niet.Gisteren die STVA eraf gehaald en doorgemeten.
Viel me in eerste instantie op dat de 1000 K7 een stukje kabel heeft aan de module.
De waarde waren precise 6.5 Ohm volgens het boekje. Ook op de solderingen en oneindig daartussen. Wel even de aansluitingen opnieuw gesoldeerd maar geen verandering.
Zag ook dat die sensor ervoor niet in het midden stond (hoe heet dat ?)
Torx los geschoefd en klein stukje verplaatst zodat "_C28" naar "-C28" ging.
Daarna zag ik afwisselend C28 en C29 in t display
Bij het aanzetten van het contact hoor je de 2e klep open en dicht gaan maar bij het sluiten 'ratelt' de klep. Alsof die niet verder kan.
Dit geluid hoort niet en was er voorheen nooit.
iemand nog een idee hoe dit op te lossen?