Gsxr 1100 1995 probleempje en kennismaking

25 mei 2022
7
1
Hey beste mensen ik ben Gerard net nieuw hier ben 37 oud uit Arnhem.
Hoop dat ik met me tecnische kennis over andere motoren sommige mensen hier ook kan helpen.
En heb sinds kort een gsxr 1100 uit 1995
En rijd als een kanon en ben er gek op.
Maar ben met de gsxr 1100 niet zo bekend als ik eerlijk ben.
En mijn vraagje is wanneer ik stationair langzaam vol gas geef is niks aan de hand.
Ook als ik rij en trek vol weg niks aan de hand.
Maar als ik stationair ineens snel volgas geef lijk net of ie wegvalt of ie valse lucht zuigt tenminste zo klinkt het.

En heb een gevoel dat ie na de 200km/h ineens minder vermogen heeft.

Want bij 240 houd het bijna op en dat lijkt me niet te kloppen voor een gsxr 1100 uit 95'

Dus iemand een idee?

Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • 20220522_074751.jpg
    20220522_074751.jpg
    509,4 KB · Weergaven: 29
Wat is de kilometerstand, vaak gaan ze de deur uit omdat de kleppen gesteld moeten... Alstie op 50000 of iets meer staat heb je al een goede mogelijke oorzaak... ietwat vervuilde carbs kan ook iets lelijks doen
 
Het is trouwens toch geen slecht idee om een tweedehansje een frisse beurt te geven, Oliewisseltje, Luchtfiltertje, Bougietjes...
Partikulieren gaan niet nog even voor jou allemaal mooie dingen aan een motor doen, als je er al geen historie bij hebt neemt het wel een boel twijfel weg
 
Je stationair sproeier sloft tot zo'n 3000 tpm bij, vandaar neemt de hoofdsproeier icm de naald het over.
Dus verdenk ik je stationair sproeiers, stel ook je co goed in voor de respons, begin met 1,5 slag uit draaien.
Maar voor alles, tap je vlotterbakken eens af en kijk of er wat vuiligheid meekomt(ff opvangen).
 
Ja hij heb wel paar maanden stilgestaan wel binnen maar wel poos binnengestaan.
En 70000 gelopen maar motor klinkt wel goed behalve stationair eigen wanneer je volgas ineens geef.
En op top.
En hij zuipt na 2000km ook nog weinig olie.
Maar is wel oud beestje natuurlijk en poosje stilgestaan
 
Je stationair sproeier sloft tot zo'n 3000 tpm bij, vandaar neemt de hoofdsproeier icm de naald het over.
Dus verdenk ik je stationair sproeiers, stel ook je co goed in voor de respons, begin met 1,5 slag uit draaien.
Maar voor alles, tap je vlotterbakken eens af en kijk of er wat vuiligheid meekomt(ff opvangen).
Bedankt ik ga hier ook zeker na kijken
 
Het is trouwens toch geen slecht idee om een tweedehansje een frisse beurt te geven, Oliewisseltje, Luchtfiltertje, Bougietjes...
Partikulieren gaan niet nog even voor jou allemaal mooie dingen aan een motor doen, als je er al geen historie bij hebt neemt het wel een boel twijfel weg
Ja heb al nieuwe olie binnen en bogies en luchtfilter dat ben ik ook morgen van plan en kijken hoe die dan loop
 
Terug
Bovenaan Onderaan