Je weet zeker dat het een vervuilde benzine-tank is??
Dat kan je uitsluiten door de toevoerslangen te vernieuwen en een goed benzinefilter te plaatsen.
Zeker is dan de de aangevoerde benzine 100% schoon is.
Als dan na een tijdje het filter flink vies is geworden, dan is idd de tank de boosdoener.
Maar een andere mogelijkheid is dat je tank vacuum trekt.
Al eens geprobeerd tijdens stil vallen om de tank te openen. Hoor je dan een zuig-geluid?
Daarna weer starten zou dan moeten lukken. Dan is de tank-ontluchting niet oke!
Een volgende vraag is of je die vieze E10 tankt en niet ethanol-vrij.
Veel carb-motoren hebben dikke problemen met ethanol. Zeker als je de motor vaak voor langere tijd stil laat staan.
Na langere tijd kan de vlotterkamer van de carb indrogen en dan blijft een ethanol-residu achter.
Ga je dan na een poosje weer rijden dan gaat deze zooi, lijkt wel op een soort witte gom, in je sproeiers zitten.
Ellende is dan wel verzekerd!
Overigens trekt ethanol ook vocht aan, die dan weer jouw tank laat roesten. GEEN ethanol tanken!
Dit was mijn laatste handeling en heeft wel gewerkt tot nu dan......electrolyse en azijn (zuur)Ik ben geen voorstander van coaten; vroeg of laat komt deze namelijk weer los...
Begin er eens mee te tank goed te ontroesten, dat kan op een langzame manier door de tank te vullen met (azijn)zuur, of sneller met electrolyse door een acculader op de tank aan te sluiten.
Tsja, het zou inderdaad kunnen dat jouw tank eigenlijk toch al niet meer te redden is.Eureka... Onder het typen kwam de oplossing. De GHIA dealer in OSS belde me op en bracht me een nieuwe Tank.
Nou ja bijna nieuw € 165 euro incl verzendkosten. Nu nog iemand die spuiten kan.......
Kwet ut ok neet moar he tankt super98 in Duutsland?Tank omspoelen met water.
Ontroesten raad ik electrolise
aan, werkt heel langzaam, maar erg goed!!
Als dat gedaan is tank vol laten lopen met water en daar citroenzuur in tiefen.
Dit process duurt een dag of 3/4, maar succes gegarandeerd.
Na tijd kwak je wat 2 takt olie in de tank en beweeg je de tank op zo'n manier dat de olie overal aan de wand zit.
Laat het overige olie er uit lopen, en vul de tank met benzine, kwaliteit, en niet de goedkope zooi.
EN GEBRUIK EEN FILTER IN JE TOEVOER NAAR DE CARBURATEUR!!!
dat is een goeie ga ik morgenvroeg meteen proberen....Als 1 van de cilinders niet meewerkt kan je vlug genoeg testen.
Motor starten met KOUD blok. Rijd effe tot eind van de straat en terug.
Dan alle uitlaatbochten effe voelen. Is er 1 koud dan heb je het antwoord.
Nee, dat zeggen we niet. Wel dat als de pijp heet is, je niet gelijk vastgeplakt zit. Als je met de rug van je hand/vingers/knokkels voelt en het is heet, je direct terug trekt cq kan trekken. Doe je dit met de binnenkant van je hand en je schrikt, is de schrikreactie soms dat je juist gaat knijpen. En dan zit je met je tere vingertjes aan 'ne piep vastgeplakt totdat iemand je los komt weken..Ik zal wel tere handjes hebben
Is met stroom toch ook zo?Nee, dat zeggen we niet. Wel dat als de pijp heet is, je niet gelijk vastgeplakt zit. Als je met de rug van je hand/vingers/knokkels voelt en het is heet, je direct terug trekt cq kan trekken. Doe je dit met de binnenkant van je hand en je schrikt, is de schrikreactie soms dat je juist gaat knijpen. En dan zit je met je tere vingertjes aan 'ne piep vastgeplakt totdat iemand je los komt weken..
Liever 2 handen aan 't stuur houden. Straks ga je op je plaat omdat je voor ons iets te bewijzen had. Lijkt mij dat er weinig aan de hand is, of dat je meer verwacht had van het synchroniseren. Dan helpt een dynojet kit beter, maar een GTR1000 heeft genoeg PK's toch? Trouwens, 1982 of 1992? vanaf '86 dus denk ik dat je '92 bedoelt in de titel.hahaha wees gerust forum liefhebbers ik heb een digitale warmte meter gebruikt . De pijpen waren allemaal heet. En toch...
Vandaag koud gestart zonder choke en kijk....... Hij sprong van geestdrift aan zonder gas.perfect toch? wat wil je meer.
Geef je gas accelereert hij ook meteen maar ga ik rijden en trek ik op is er toch iets dat niet lekker rijdt.
De rook die je ziet is verdampende benzine.......
Hier een klein filmpje:
Ik zal proberen eentje te maken als ik rijden ga
Leon S