Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

ik voel me maar een slome duikelaar hier...
ik ben nog steeds onder de indruk van de 120 pk uit mijn SC28 blokje... maar tot vorig jaar vond ik de CBX ook erg brutaal in zijn vermogen afgifte, maar sinds de blade er staat voelt dat toch opeens weer anders...
ik denk dat het me nog wel een paar jaar gaat duren voordat ik met de SC28 met 9000tpm de bocht door durf te knallen.... Ik zit nu nog vrij gezapig in het middengebied te stoeien.
maar zo blijft er ook nog wat te wennen over en ben ik nog steeds onder de indruk wanneer die af en toe spontaan met doorhalen zijn voorwiel omhoog klimt.... geen idee hoe hard ik dan ga, maar die 170 km/u ben ik denk ik nog wel 100 km/u van verwijderd...
 
ik voel me maar een slome duikelaar hier...
ik ben nog steeds onder de indruk van de 120 pk uit mijn SC28 blokje... maar tot vorig jaar vond ik de CBX ook erg brutaal in zijn vermogen afgifte, maar sinds de blade er staat voelt dat toch opeens weer anders...
ik denk dat het me nog wel een paar jaar gaat duren voordat ik met de SC28 met 9000tpm de bocht door durf te knallen.... Ik zit nu nog vrij gezapig in het middengebied te stoeien.
maar zo blijft er ook nog wat te wennen over en ben ik nog steeds onder de indruk wanneer die af en toe spontaan met doorhalen zijn voorwiel omhoog klimt.... geen idee hoe hard ik dan ga, maar die 170 km/u ben ik denk ik nog wel 100 km/u van verwijderd...


De sc59 loopt al 150 in z'n 1, terwijl dat bij de sc57 rond de 130 en de 954RR rond de 120 zat. Dus als je een beetje in de toeren doorschakelt naar de 2e zit je zo aan de 170 met het voorwiel in de lucht :+

Eifel powerwheely1_Moment.jpg
 
Als ik naar zijn profielfoto kijk krijg ik de indruk dat het wel goed zit met de wheelies..
;)
Ik durf 10cm luchtruim al een wheelie te noemen 🤭
Super gaaf als je t echt kan... Maar het lukte mij ook al nooit om met de fiets meer dan twee trapper omdraaiingen het wiel hoog te houden en balans vinden lukte alleen maar nadat ik al plat op mijn rug lag..
 
Kan ik hier iemand blij mee maken? Komt van een 954 RR ‘02-‘03 af. Zat een 61mm laser demper op. Doe maar een bod via PM.
 

Bijlagen

  • 6BFB19B9-71AF-44F0-BF1F-BA56D185EE98.jpeg
    6BFB19B9-71AF-44F0-BF1F-BA56D185EE98.jpeg
    341,9 KB · Weergaven: 9
  • 60DA1D76-E951-41C0-80F9-E4180624CAAF.jpeg
    60DA1D76-E951-41C0-80F9-E4180624CAAF.jpeg
    318,9 KB · Weergaven: 6
@RBS
Ik denk dat mijn 2 Brothers Demper die ik te koop aanbied erop past. Not sure.

Want ik heb van mijn standaard 929 (00 01) blade een stuk af moeten flexen om de 2 Brothers passend te maken.
 
Ik durf 10cm luchtruim al een wheelie te noemen 🤭
Super gaaf als je t echt kan... Maar het lukte mij ook al nooit om met de fiets meer dan twee trapper omdraaiingen het wiel hoog te houden en balans vinden lukte alleen maar nadat ik al plat op mijn rug lag..
Klinkt bekend *O*

Kiek mij eens goan jonguh, voorwiel dik het luchtruim in, BAM!!!!
661A714E-9F30-45BF-87FD-0B67ABFAA20A.jpeg

Ja, dat waren nog eens tijden... :')
 
ik zet hier niets meer neer wand als je dat doet ben je niet goed dan maken ze je overal voor uit zielig volk een jaar of wat geleden kon dat nog
In de model specifieke topics valt het wel mee, zeker hier. Maar als je het in een algemeen topic neerplempt waar ook van die moraalridder-boomknuffelaars rondneuzen, dan heb je het al gauw gedaan... 🙄

Een dikke wheelie of 300km/u op de teller op een zo goed als lege weg lig ik niet wakker van, goede wheelies zou ik best willen kunnen maken, maar ik ben daar te schijterig voor (althans voor de kosten die gaan komen als het mis gaat :')).
Het zijn echt van die excessen (200+ tussen het drukke verkeer door met tripleren e.d., à la Ghostrider) waarbij ik bij mezelf denk dat die gasten een beetje levensmoe zijn, maar dan nog reageer ik er niet eens op.
 
Laat ik eens eerlijk zijn. Een wheelie hoort niet op de openbare weg. Je hebt twee wielen waarvan er eentje voor de meeste remvertraging zorgt. En laat dat nu net dat wiel zijn dat in de lucht hangt. Op de openbare weg kom je eerder in aanraking met onverwachte situaties en om daar op te reageren heb je die twee wielen hard nodig. Dus voor een ieders veiligheid, ook voor de jouwe, vind ik het verstandiger om het niet te doen. Het is ook bij wet verboden en daarmee krijg je dat als er een paar zijn die wheelies maken het voor de anderen verpesten. Net als met geluid. Gevolg is dat er steeds meer beperkingen komen voor onze hobby. Dijkweggetjes zijn al taboe door snelheid en geluid. Wij worden al gezien als snelheidsduivels en niet als motorrijders of medeweggebruikers.

Op het circuit mag het ook niet en daar zijn ze toch wel wat gewend. Veiligheid staat voorop. Als ik op post sta moet ik ook melden wie er constant een onnodige wheelie maakt. Zegt ook iets toch? En daar rijdt iedereen in dezelfde richting. De uitzondering is te zien bij de MotoGP en dan ook alleen bij de winnaar of behaalde podiumplaatsen.

Op het 900 forum hadden wij een aantal jaren terug een wheelie les van Dalicks. Dat was volgens mij op een industrieterrein. Ofwel, een overzichtelijk stuk asfalt waar als het fout zou gaan alleen de wheelier schade zou hebben. En dan ben je goed bezig. Een wheelie vind ik prima als je het daar doet om meer handelbaarheid met je motor te krijgen. Evenals een stoppie. Of zelfs een slippende of glijdende motor.
Maar om een wheelie te trekken in het dorp of de stad met verkeer (lees ook kinderen op de stoep of straat) om je heen of tegemoetkomend dan ben je naar mijn mening verkeerd bezig. En zeker als ghostrider op de snelweg. Als het fout gaat (zie youtube dat dat ook gebeurd) dan mag oom agent het slechte nieuws thuis komen brengen.

Ben soms ook roomser dan de paus want rij te hard en zeker op overzichtelijke dijkweggetjes. Had ook een open aluminium buis op de SC28 maar die ging er wel af toen ik een oud vrouwtje naar haar oren zag grijpen op een dijkweg. Had ook kunnen zeggen dat als automobilisten mij niet zien, zij mij dan maar moeten horen. Maar zo werkt het niet. Heb er een dB killer in en laat die zitten. Is zo afgesteld op de bank. Die 4 pk mis ik niet. Dacht dat het goed zat maar moest er op Zandvoort toch vanaf en op Zolder een waarschuwing. Terwijl bij aanhouden in Duitsland geen probleem was. Dus op de openbare weg doe ik nooit het gas tot aan de stuit.

En dat is dan mijn mening als geitenwollensokkendragende boomknuffelaar.
Maakt mij ook niet uit hoe een ander over mij praat of denkt maar gaat mij wel om veiligheid en het leefbaar houden als motorrijder en motorrijders onder elkaar. Het is een pracht hobby die je vrijheid geeft. Maar vrijheid moet niet anarchie worden. Zolang een ieder zich bijna aan de regels houdt komen daar geen nieuwe regels en beperkingen bij.
 
Je hebt ook wel gelijk hoor Har, er zijn er bij die er juist hele rustige stukken voor uitzoeken om het te doen. Die foto van mij was idd met een lesje van Alex, was ook in een doodlopende weg op momenten dat er 0,0 verkeer was. :Y
Dat zijn wel de meest verstandige keuzes, er zijn er ook bij die de randjes opzoeken. Persoonlijk maak ik me er niet zo druk om en laat ik ieder in zijn waarde (zowel voor- als tegenstander). Als men maar op een veilige manier geniet met hetgeen waar men mee bezig is :]
 
Je hebt ook wel gelijk hoor Har, er zijn er bij die er juist hele rustige stukken voor uitzoeken om het te doen. Die foto van mij was idd met een lesje van Alex, was ook in een doodlopende weg op momenten dat er 0,0 verkeer was. :Y
Dat zijn wel de meest verstandige keuzes, er zijn er ook bij die de randjes opzoeken. Persoonlijk maak ik me er niet zo druk om en laat ik ieder in zijn waarde (zowel voor- als tegenstander). Als men maar op een veilige manier geniet met hetgeen waar men mee bezig is :]
Ik maak mij er ook niet druk om Chris. Zelfs niet als iemand zich zo de vernieling in rijdt. Lig wel wakker van dodelijke ongelukken op het circuit. Je gaat daar altijd uit van optimale veiligheid namelijk.

Heb eens een paar honderd meter achter een BMW gereden op de ring A10. Ging met 100 tussen de file door. Zag hem komen in de spiegel, er even achteraan maar gelijk weer van het gas. Heb namelijk wel de verantwoording voor het thuisfront maar ook voor de medeweggebruikers. Meestal ga ik uit van "Een ongeluk doe je niet expres" maar in dit geval laat ik dat los. Sterker, als zo iemand onderuit gaat rij ik er gewoon langs.

Zo, genoeg gezeurd. Ieder zijn ding. Kan alleen maar roepen het veilig te houden. Dus ben het helemaal met je eens. Ook met jouw mening ieder in zijn waarde te laten. Al doe ik dat dan wel hoofdschuddend. Zoals laatst een rijder in leren pak met zijn vriendin achterop in korte broek met hoge hakken. Echt waar, zo naar circuit Zandvoort om zijn rondjes te rijden voor zijn vriendin. Heb ook daar maar niets van gezegd.
 
Laatst bewerkt:
Doe het spelen ook meestal op verlaten weggetjes of industrie terreinen maar niet waar op dat moment andere weggebruikers zijn en ik met mijn spelen hun in gevaar zou brengen...Ben sowieso zelf ook partner en vader maar zeer zeker niet Roomser dan de Paus, als het kan dan gaat er best wel ooit flink het gas op en dan kom je uiteindelijk toch op een persoonlijke issue uit...
Wat vindt jij als persoon veilig of niet??? O-)
Veiligheid is het nemen van een aanvaardbaar risico en dat is zeker ook onder invloed van jou als persoon.

Wij, veel van mijn vrienden en ik zaten in onze 10'er jaren al op de brommers/crossers over de verharde weg richting de bossen/crossbaan, ja tijden zijn verandert maar sommige dingen blijven gewoon leuk ondanks de nodige breuken, kneuzingen enz. Mijn pa zei altijd door vallen en weer opstaan zal je het leren en ervaring is een opeenhoping van miskleunen :+

BTW, ik rijdt ook altijd met DB-killer en ben ook van mening dat de hele omgeving geen (over) last hoeft te hebben van mij *D
 
Zag je foto (weer) Chris en moest lachen want er kwamen herinneringen naar boven. 4 jaar terug op een toertocht buitenland met MacZandvoort reed ik in een groepje van 5 man. Is het maximaal aantal deelnemers per groepje want in totaal waren er 59 maan mee. Stef was 1 van het groepje en kan net als ik de boel weleens flink opschudden. Bij een afslag lag er wat grind op de weg en ik maakte een heel klein slippertje, denk een centimetertje. En op diezelfde dag lette ik niet goed op toen mijn voorganger remde om linksaf te slaan. Door hard te knijpen maakte ik een hele kleine stoppie. Denk dat het achterwiel net los kwam. Maar 's avonds bij het buffet maakte Fred de volgende opmerkingen; "Zeg Har, jij hebt toch wel een uitstekende motorbeheersing zeg, eerst een slippertje maken van zeker wel een halve meter als het geen meter is, en daarna een stoppie waarbij je achterwiel ook wel een kleine meter omhoog kwam". Je had de anderen eens moeten zien kijken. *D

Zo komen de legendes in de wereld want later op het circuit kwam er cursist naar mij toe en vroeg of ik hem het glijden kon leren.
Heb hem gezegd dat eerst maar de lijnen geleerd moesten worden en daarna de snelheid. De rest komt later wel. Bij doorvragen bleek dus dat de actie van Stef hem ter ore was gekomen. En heb dat natuurlijk zo gelaten. 😂

Dit alles naar aanleiding van jouw foto. Je voorwiel toch zeker wel een meter van de grond want je kwam bijna met je nummerplaat aan de grond. _O-
 
Even een serieuze vraag. Met mijn 954RR (SC50) rijd ik gemiddeld 1:12. Circuit 1:9 en toertochtje als ik alleen rij max 1:17
Nu ben ik van plan een SC57 te kopen. Mijn vraag is dan wat het gemiddelde verbruik is van die fiets.
Waarom die vraag? Ben best tevreden met de 954 want vind deze het mooiste model samen met de SC57.
Ben ook tevreden met de handelbaarheid, zithouding en het gedrag. Maar wil toch ook wel wat meer vermogen om echt mee te komen met de
S1000RR's en R1 van het groepje waarin ik de TTB doe. En 1 van de dingen die mij moeten overtuigen is o.a. het verbruik.
 
We blijven (met een paar uitzonderingen) toch mannen he? Een beetje adrenaline en net wat minder verantwoord als je bedoelt had hoort er ook een beetje bij...
@Vuurmesje verbruik van mijn sc57 valt me alles mee! Paar keer gemeten en dan komt het bij rustig toeren op zon 1 op 15-16. Hoef in elk geval duidelijk minder snel te tanken als een s1000rr waar ik vaak mee rij.
Op spritmonitor doen ze ook gemiddeld 1 op 16. Consumption: Honda - CBR 1000 - Spritmonitor.de
 
Zoals laatst een rijder in leren pak met zijn vriendin achterop in korte broek met hoge hakken. Echt waar, zo naar circuit Zandvoort om zijn rondjes te rijden voor zijn vriendin. Heb ook daar maar niets van gezegd.
Als ze blijft zitten is er niks aan de hand en ziet het er leuker uit dan in leren pak, mits de juiste verhoudingen *D.

Komt hier in de zomer zat voorbij op weg naar het strand, mooi voor het oog, maar als ze er af donderen schuren ze van cup C naar een kleine A :X.
 
We blijven (met een paar uitzonderingen) toch mannen he? Een beetje adrenaline en net wat minder verantwoord als je bedoelt had hoort er ook een beetje bij...
@Vuurmesje verbruik van mijn sc57 valt me alles mee! Paar keer gemeten en dan komt het bij rustig toeren op zon 1 op 15-16. Hoef in elk geval duidelijk minder snel te tanken als een s1000rr waar ik vaak mee rij.
Op spritmonitor doen ze ook gemiddeld 1 op 16. Consumption: Honda - CBR 1000 - Spritmonitor.de
Niet veel beter dan mijn 954. Andere vraag, wat is de actieradius? Met een andere tankdop kan ik nu tot aan de nok vullen en kom dan aan ca 220 km.
 

Even een serieuze vraag. Met mijn 954RR (SC50) rijd ik gemiddeld 1:12. Circuit 1:9 en toertochtje als ik alleen rij max 1:17
Nu ben ik van plan een SC57 te kopen. Mijn vraag is dan wat het gemiddelde verbruik is van die fiets.
Waarom die vraag? Ben best tevreden met de 954 want vind deze het mooiste model samen met de SC57.
Ben ook tevreden met de handelbaarheid, zithouding en het gedrag. Maar wil toch ook wel wat meer vermogen om echt mee te komen met de
S1000RR's en R1 van het groepje waarin ik de TTB doe. En 1 van de dingen die mij moeten overtuigen is o.a. het verbruik.
De 954 is ook echt een heerlijke bike maar bij de sc57 is alles weer net wat strakker, stijver, minder vergeving gezind maar zeker niet in het verkeerde en laten we het niet hebben over de BAK power meer tot beschikking })
Niet veel beter dan mijn 954. Andere vraag, wat is de actieradius? Met een andere tankdop kan ik nu tot aan de nok vullen en kom dan aan ca 220 km.
Met redelijk doorrijden kon ik op een tank ongeveer hetzelfde maar je moet hierin wel meenemen dat je ipv +/-155 paardjes de sporen geeft het er dan 170 zijn *D
 
Uit nieuwsgierigheid, waarom vindt je het verbruik zo belangrijk? Heeft me bij een motor nooit geïnteresseerd.
Op zich vind ik beide fietsen mooi. Om nu een SC57 aan te schaffen moet ik dus investeren. En waarom dan? Alleen voor het vermogen? Om mee te kunnen komen op een toertocht? Dan houden ze maar even in. En op het circuit maakt het niet zoveel uit als ik ervoor ga zitten. Maar voordat ik investeer wil ik wel een duidelijke motivatie hebben. En dan zou een zuinigere motor de doorslag kunnen geven. Voor de looks hoeft het niet. Met de kuip die er nu omzit krijg ik weleens vragen of het een nieuwe is.

Heel verhaal maar ja, zo ben ik nu eenmaal. Hoop dat je het een beetje snapt.
 
Kan me niet voorstellen dat een sc57 echt zuiniger gaat zijn. Ook wel een rationele manier om te beslissen of je een nieuwe motor wilt. Bij mij gaan die beslissingen wat meer op de emotie zeg maar O-) en dan heb ik vrij snel voor mezelf beargumenteerd. Maar goed, dat je je op allebei de modellen ontzettend goed kan vermaken moge duidelijk zijn!
 
Terug
Bovenaan Onderaan