Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Heb weer een vraagje. De stuurgewichtjes zitten met een M6 boutje in de clip-ons. Daar zit een moer in waar je de M6 indraait. Deze moer zit met een rubberenprop in de clip-on bij de 954. Denk dat dit bij alle types zo is. Op de 954 heb ik er een keer zo'n bevestiging eruit gekregen door de clip-on te verhitten met een brander. Weet iemand een andere manier? Als ik namelijk het stuurgewichtje aandraai draait het inwendige mee. Wil het dus vervangen.
 
Heb weer een vraagje. De stuurgewichtjes zitten met een M6 boutje in de clip-ons. Daar zit een moer in waar je de M6 indraait. Deze moer zit met een rubberenprop in de clip-on bij de 954. Denk dat dit bij alle types zo is. Op de 954 heb ik er een keer zo'n bevestiging eruit gekregen door de clip-on te verhitten met een brander. Weet iemand een andere manier? Als ik namelijk het stuurgewichtje aandraai draait het inwendige mee. Wil het dus vervangen.
Deze ga ik even volgen....
 
Ik heb nu ook matzwart op de motor, met rode stickers. Alleen de onderkuipen zijn er af gewaaid nadat er een scheur aan beide kanten zat. Dus er moet iets voor terugkomen en kappen laten spuiten kost toch al zo'n 600 euro...
Waar kom je vandaan want ik ken iemand die het veel goedkoper doet. Maar heb het zelfde mee gemaakt mijn straat set mist twee onderkuip delen nu. Maar de reden hoe is net wat dommer. Had me kappen net laten spuiten hoog glans zwart maar had net een andere stekker op me qs gezet dacht test hem even uit maar me onderkruipen zaten de los op zonder de rest gaf een keer gas schakelde 2 keer weg waren me kuipen 🤣 ze waren net gespoten ✌🤣
 
Heb weer een vraagje. De stuurgewichtjes zitten met een M6 boutje in de clip-ons. Daar zit een moer in waar je de M6 indraait. Deze moer zit met een rubberenprop in de clip-on bij de 954. Denk dat dit bij alle types zo is. Op de 954 heb ik er een keer zo'n bevestiging eruit gekregen door de clip-on te verhitten met een brander. Weet iemand een andere manier? Als ik namelijk het stuurgewichtje aandraai draait het inwendige mee. Wil het dus vervangen.
Nou bij mijn orginele sc57 clip ons kon ik ze der uit halen door die twee kleine clipjes in te drukken het is als het ware een moer die der in geklikt zit en normaal door het aandraaien horen die dan strakker te komen staan doordat je de moer om hoog trekt.
 
Heb weer een vraagje. De stuurgewichtjes zitten met een M6 boutje in de clip-ons. Daar zit een moer in waar je de M6 indraait. Deze moer zit met een rubberenprop in de clip-on bij de 954. Denk dat dit bij alle types zo is. Op de 954 heb ik er een keer zo'n bevestiging eruit gekregen door de clip-on te verhitten met een brander. Weet iemand een andere manier? Als ik namelijk het stuurgewichtje aandraai draait het inwendige mee. Wil het dus vervangen.
Bedoel je dat als je aan het gewichtje zelf draait dat dan het hele spul meedraait ?
Bij mijn blade kon je dat ook verdraaien met wat kracht.

Als het hele spul met de schroef meedraait kun je een slagschroevendraaier proberen zodat de boel ff schrikt zeg maar. Zo heb ik er ooit eentje losgekregen op mijn 600
 
Bedoel je dat als je aan het gewichtje zelf draait dat dan het hele spul meedraait ?
Bij mijn blade kon je dat ook verdraaien met wat kracht.

Als het hele spul met de schroef meedraait kun je een slagschroevendraaier proberen zodat de boel ff schrikt zeg maar. Zo heb ik er ooit eentje losgekregen op mijn 600
Klopt. Kreeg het gewichtje er wel af door het vast te houden en het boutje los te draaien. Komt ook omdat die twee onderdelen in elkaar grijpen. Maar toen ik de hendelbeschermer vast wilde draaien draaide het hele binnenstuk mee en gaat de beschermer hangen. Die moet dus wel stevig blijven zitten. Boutje erin en eraan trekken gaat niet, doortikken naar boven gaat maar 1 mm en ring als poulietrekker lukt ook niet want binnenwerk draait mee. Het is erin gekomen dus moet er ook zonder geweld uit te halen zijn denk ik dan.

Zal eens goed kijken of ik de clipjes zie die Phil aangeeft. Niet op gelet.
 
Gelukt met dank aan Phil.
 

Bijlagen

  • IMG_20210117_115551.jpg
    IMG_20210117_115551.jpg
    142,8 KB · Weergaven: 8
  • IMG_20210117_115536.jpg
    IMG_20210117_115536.jpg
    109,6 KB · Weergaven: 14
  • IMG_20210117_115333.jpg
    IMG_20210117_115333.jpg
    70,2 KB · Weergaven: 11
  • IMG_20210117_114137.jpg
    IMG_20210117_114137.jpg
    57,5 KB · Weergaven: 12
Mooie spielerij spulletjes :9



Hoop dat het een dezer dagen toch nog ff goed droog wordt, moet over 2 wkn verhuisd zijn en dan moeten de motoren over zijn naar hun nieuwe verblijf. Laat ik nou geen zin hebben in takkeweer en pekelmeuk op beide apparaten.... :N
Om ze daar veilig te stallen, zal ik nog even de garage deur gaan blokkeren tot de nieuwe garage deur geleverd wordt :)
 
Mooie spielerij spulletjes :9



Hoop dat het een dezer dagen toch nog ff goed droog wordt, moet over 2 wkn verhuisd zijn en dan moeten de motoren over zijn naar hun nieuwe verblijf. Laat ik nou geen zin hebben in takkeweer en pekelmeuk op beide apparaten.... :N
Om ze daar veilig te stallen, zal ik nog even de garage deur gaan blokkeren tot de nieuwe garage deur geleverd wordt :)
 
Mooie spielerij spulletjes :9



Hoop dat het een dezer dagen toch nog ff goed droog wordt, moet over 2 wkn verhuisd zijn en dan moeten de motoren over zijn naar hun nieuwe verblijf. Laat ik nou geen zin hebben in takkeweer en pekelmeuk op beide apparaten.... :N
Om ze daar veilig te stallen, zal ik nog even de garage deur gaan blokkeren tot de nieuwe garage deur geleverd wordt :)

Nu zat er nog een kanteldeur in toch?

Als je bovenaan de deur op de rails links en rechts een goede lijmtang zet gaat de deur geen kant meer op ;)

Verder woon ik behoorlijk uit de richting maar mocht het nodig zijn heb ik hier een motortrailertje staan die je mag lenen, dan hoef je niet met je fietsen door de pekel :t
 
Een goed voorbeeld doet volgen,

Hier vandaag nog een beetje aan aan de prul geweest met foto's en film materiaal *D

Beetje nagenieten met dit K.T weer *D
Bij wie heb je gereden? Officieel mag je niet met plaatjes voor je koplampen rijden. Als je een schuiver maakt valt dat er af en heb je alsnog glasdelen (plastic) op de baan. En dat willen wij voorkomen. De koplamp dient in zijn geheel afgeplakt te worden zodat als het afbreek bij een val het bij elkaar blijft.

Leuke filmpjes overigens.
 
Nu zat er nog een kanteldeur in toch?

Als je bovenaan de deur op de rails links en rechts een goede lijmtang zet gaat de deur geen kant meer op ;)

Verder woon ik behoorlijk uit de richting maar mocht het nodig zijn heb ik hier een motortrailertje staan die je mag lenen, dan hoef je niet met je fietsen door de pekel :t
Thanx :t

Zit idd een kanteldeur in, ga even een gat boren in de rails en dan een slotje er doorheen jassen. Zal voor een weekje of 2 zijn.

het gaat in ieder geval een stuk warmer worden
en de pekel zal ook wel mee vallen
van de week regen dan spoelt het wel weer weg
kijk maar uit als die deur niet goed is
ben je zo van je spul af
In ieder geval wordt het wat beter. Ga in een gehucht wonen, is volgens mij nog niet echt ontdekt door het gajes, dus dat stelt nog wel wat gerust. Het slotje zal even zijn werk moeten doen :)
 
Nu zat er nog een kanteldeur in toch?

Als je bovenaan de deur op de rails links en rechts een goede lijmtang zet gaat de deur geen kant meer op ;)

Verder woon ik behoorlijk uit de richting maar mocht het nodig zijn heb ik hier een motortrailertje staan die je mag lenen, dan hoef je niet met je fietsen door de pekel :t
Pssst Joep, even onderons; als hij erin stinkt en die SP staat op de trailer heb je toch nog wel mijn adres?
 
Bij wie heb je gereden? Officieel mag je niet met plaatjes voor je koplampen rijden. Als je een schuiver maakt valt dat er af en heb je alsnog glasdelen (plastic) op de baan. En dat willen wij voorkomen. De koplamp dient in zijn geheel afgeplakt te worden zodat als het afbreek bij een val het bij elkaar blijft.

Leuke filmpjes overigens.
CRT en ze hebben er niets van gezegd :?

Heb wel plakkaten dubbelzijdige tape er achter zitten dus eigenlijk helemaal getaped O-)
 
Bij wie heb je gereden? Officieel mag je niet met plaatjes voor je koplampen rijden. Als je een schuiver maakt valt dat er af en heb je alsnog glasdelen (plastic) op de baan. En dat willen wij voorkomen. De koplamp dient in zijn geheel afgeplakt te worden zodat als het afbreek bij een val het bij elkaar blijft.
Dat is bij 2TE, maar bij minimaal 2 andere organisaties is dit niet vereist.
Ik plak ze sinds die keuring op Assen gewoon altijd netjes af, safety first O-).
 
Terug
Bovenaan Onderaan