Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Heren kenners: Weet iemand of de normale Fireblade wielen van een 2017 ook in een SP1 passen?
En passen de SC59 wielen ook in een SC77?
Weet wel dat het voorwiel van model 2012- met pasbussen (icm remschijven van model 2008) in een SP past, achterwiel past 1 op 1. Op FB is er eentje die de pasbussen daarvoor verkoopt, zal ff kijken of ik die kan vinden....

Edit:

_20210420_081348.JPG
_20210420_081411.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik ben voor mijn fireblade 929 op zoek naar een kettingset, ik zie goede prijzen bij Jos Smit:

ik heb geen idee welke ik zou moeten nemen, en nijg daarom naar de goedkoopste ;-)
Hebben jullie ervaringen in de verschillen tussen DiD en Tsubaki?

en iemand ervaring met een betaalbare kettingpons?

Ik hoor het graag van jullie :-)

Tsubaki is Hollands glorie uit Dordrecht, verder beide goede kettingen. Duurdere series zullen het wat langer volhouden en is voor de 170 pk plus superbikes wel een must.
 
Ik heb altijd de DID zvmx op mijn 929 (ook bij Jos Smit vandaan) en bevalt mij prima.
 
Vorige week stalen remleidingen gemonteerd. Eergister de motor geflushed daarna nieuw filter en nieuwe olie erin. Gister 150 km gereden. Volgende week zwetende vorkpoten voorzien van nieuwe keerringen. 30 april vrijrijden op Zandvoort. Daarna maar kijken naar het verbruik.
Navraag bij vorige eigenaar leerde dat er geen olieverbruik was. De vraag is of hij het geen last heeft van zijn actieve herinnering. Schijnt zomaar bij de beste voor te komen tegenwoordig. :+ Bij de koop werd namelijk ook verteld dat er nieuwe keerringen in de voorvork geplaatst waren. Maar als ze al zweten naar een dikke 1000 km dan kan het ook zijn dat de poten krom zijn. Volgende week meer.

Voor wie gaan rijden, veel plezier en doe vooral kalmpjes aan. Gister ook drie keer moeten uitwijken. 1e keer in file terwijl er iemand ineens op mijn weghelft komt, 2e keer iemand van rechts terwijl ik op voorrangsweg zit en 3e keer iemand die ineens zijn deur open doet.
 
Ik heb altijd de DID zvmx op mijn 929 (ook bij Jos Smit vandaan) en bevalt mij prima.
Dank je Joep.

Ik heb geen idee wat er bij mij onder zit. Geen zin in ketting doorslijpen en nieuwe erop ponsen. Mag de dealer doen. Heb ik gelijk de juiste ketting als het goed is. En als het fout is een gratis reparatie. ;)
 
Vorige week stalen remleidingen gemonteerd. Eergister de motor geflushed daarna nieuw filter en nieuwe olie erin. Gister 150 km gereden. Volgende week zwetende vorkpoten voorzien van nieuwe keerringen. 30 april vrijrijden op Zandvoort. Daarna maar kijken naar het verbruik.
Navraag bij vorige eigenaar leerde dat er geen olieverbruik was. De vraag is of hij het geen last heeft van zijn actieve herinnering. Schijnt zomaar bij de beste voor te komen tegenwoordig. :+ Bij de koop werd namelijk ook verteld dat er nieuwe keerringen in de voorvork geplaatst waren. Maar als ze al zweten naar een dikke 1000 km dan kan het ook zijn dat de poten krom zijn. Volgende week meer.

Voor wie gaan rijden, veel plezier en doe vooral kalmpjes aan. Gister ook drie keer moeten uitwijken. 1e keer in file terwijl er iemand ineens op mijn weghelft komt, 2e keer iemand van rechts terwijl ik op voorrangsweg zit en 3e keer iemand die ineens zijn deur open doet.
Weet je zeker dat het vorkolie is ?? Toen ik de keerringen heb laten vervangen werden de binnenpoten ook wat vettig daarna.
Dat kwam door het vet wat ze gebruiken bij de montage. Na verloop van tijd verdween het.
 
Rij zelf ook altijd met de DID zvmx en dan in combinatie met Supersprox tandwielen, zodra op de sc59 de ketting en tandwielen moeten worden vervangen komt het er hier ook zeker op! *D
 

Bijlagen

  • 20190913_154733.jpg
    20190913_154733.jpg
    411,5 KB · Weergaven: 12
Hoelang doen jullie eigenlijk met een ketting? Ik heb die van mij 6000km geleden vervangen en kan hem nog 1 keer stellen dan moet er weer een nieuwe op, wordt elke 500km gesmeerd en elke 1000 km schoongemaakt+ gesmeerd. Het is een DID ketting vroeg me af of er misschien ook wat sterkere kettingen zijn? Had wel iets meer kilometers verwacht.

Lees wel eens van mensen die 30-40k met een ketting doen maar die zullen wel conservatief met de gashendel zijn. 🤔
 
Weet je zeker dat het vorkolie is ?? Toen ik de keerringen heb laten vervangen werden de binnenpoten ook wat vettig daarna.
Dat kwam door het vet wat ze gebruiken bij de montage. Na verloop van tijd verdween het.
Yes. Op Assen geconstateerd en schoon gemaakt. Voor de rit eergister weer schoongemaakt en bij thuiskomst nat.
 

Bijlagen

  • IMG_20210422_185836.jpg
    IMG_20210422_185836.jpg
    78,9 KB · Weergaven: 19
Hoelang doen jullie eigenlijk met een ketting? Ik heb die van mij 6000km geleden vervangen en kan hem nog 1 keer stellen dan moet er weer een nieuwe op, wordt elke 500km gesmeerd en elke 1000 km schoongemaakt+ gesmeerd. Het is een DID ketting vroeg me af of er misschien ook wat sterkere kettingen zijn? Had wel iets meer kilometers verwacht.

Lees wel eens van mensen die 30-40k met een ketting doen maar die zullen wel conservatief met de gashendel zijn. 🤔
Exact wat je zegt. Levensduur hangt af van onderhoud en gashand maar ook van kwaliteit ketting. Ik houdt de ketting ook vet, na elke rit wordt het gesprayd. Hou het niet bij dus kan geen zinnig antwoord geven.
 
Yes. Op Assen geconstateerd en schoon gemaakt. Voor de rit eergister weer schoongemaakt en bij thuiskomst nat.
Waarom zit er bij jou een tierip om de vork?
En Heb mijn voorvork vorig jaar laten servicen en de beste man heeft toen ook van alles en nog wat gepolijst.anders had je weer sneller kans op lekkage volgens hem.
Ik geloof hem op zijn woord want hij doet het al jaren en ook bij mensen die racen,dus is geen koekebakker.
So products in bornerbroek.
 
Hoelang doen jullie eigenlijk met een ketting? Ik heb die van mij 6000km geleden vervangen en kan hem nog 1 keer stellen dan moet er weer een nieuwe op, wordt elke 500km gesmeerd en elke 1000 km schoongemaakt+ gesmeerd. Het is een DID ketting vroeg me af of er misschien ook wat sterkere kettingen zijn? Had wel iets meer kilometers verwacht.

Lees wel eens van mensen die 30-40k met een ketting doen maar die zullen wel conservatief met de gashendel zijn. 🤔
Op alle brommers die ik heb gehad tussen 25 en 30 K..........Altijd DID kettingen. Haal regelmatig een lapje erover en olie hem lichtjes in met een kwastje en kettingzaag olie. Maakt niet zoveel uit of je hem smeert met een spuitbusje of wat dan ook voor de levensduur is mijn ervaring.
Als je maar smeert.
 
Yes. Op Assen geconstateerd en schoon gemaakt. Voor de rit eergister weer schoongemaakt en bij thuiskomst nat.
Ja, dat is inderdaad olie..|( Neem aan dat ze de glijbussen en binnenpoten controleren. Zo snel weer lek zal een oorzaak hebben.

Je hebt iig nog veerweg over aan de tyrap te zien.
 
Eindelijk, ik ben weer opgestapt!
2 jaar geleden heb ik m'n motor total loss gereden en sindsdien niet meer consequent kunnen genieten van motorrijden. Sinds deze week weer opgestapt op een CBR1000RR, wat een heerlijke machine en wat heb ik het rijden toch gemist.. Kom van tweecilinders af en het rijden op een viercilinder geeft echt veel meer rust. Binnenkort drop ik een foto van dit beest waar ik zo trots op ben, ga voorlopig ff dit topic doorpluizen voor alle info :]
 
Eindelijk, ik ben weer opgestapt!
2 jaar geleden heb ik m'n motor total loss gereden en sindsdien niet meer consequent kunnen genieten van motorrijden. Sinds deze week weer opgestapt op een CBR1000RR, wat een heerlijke machine en wat heb ik het rijden toch gemist.. Kom van tweecilinders af en het rijden op een viercilinder geeft echt veel meer rust. Binnenkort drop ik een foto van dit beest waar ik zo trots op ben, ga voorlopig ff dit topic doorpluizen voor alle info :]
ja man veel plezier van de blade:Y
 
Vorige week stalen remleidingen gemonteerd. Eergister de motor geflushed daarna nieuw filter en nieuwe olie erin. Gister 150 km gereden. Volgende week zwetende vorkpoten voorzien van nieuwe keerringen. 30 april vrijrijden op Zandvoort. Daarna maar kijken naar het verbruik.
Navraag bij vorige eigenaar leerde dat er geen olieverbruik was. De vraag is of hij het geen last heeft van zijn actieve herinnering. Schijnt zomaar bij de beste voor te komen tegenwoordig. :+ Bij de koop werd namelijk ook verteld dat er nieuwe keerringen in de voorvork geplaatst waren. Maar als ze al zweten naar een dikke 1000 km dan kan het ook zijn dat de poten krom zijn. Volgende week meer.
De voorvork die ik gekocht had voor m'n 954rr had ook pas vervangen keerringen..... Beetje jammer dat ze stofkappen niet nieuw meegenomen hadden, keerringen zagen er wel als recent vervangen uit, maar die stofkappen die het vuil buiten moeten houden waren helemaal uitgedroogd. snap zelf dat soort besparingen niet, naja het maakt niet meer uit bij HK hebben ze toch alles vervangen en low friction keerringen geplaatst.

Heb je last van olie verbruik met je 1000?, zou me er niet te druk over maken zolang er geen rare geluiden uit komen en hij niet Walmt zal 't wel los lopen, soms kan bepaalde olie ook wel eens wat meer' verdwijnen ' dan andere...vroeger met m'n Honda Civic altijd shell helix plus, 1x mpm erin gegooid en ineens verbruikte hij olie, toen weer terug naar shell en daarna nog 100000km zonder olie verbruik gereden.

Mijn 954 verbruikt ook wel een beetje olie, blok is zowiso niet helemaal fris meer helaas, maar tot nu toe geen merkbaar vermogens verlies alleen wat gekke geluiden, maargoed zolang hij blijft gaan vind ik het best....op termijn maar is kijken voor een revisie of ander blok maar die zijn schaars ben ik al achter

Nog mensen die maandag middag bij MCT Zandvoort mee draaien?
 
Vorige week stalen remleidingen gemonteerd. Eergister de motor geflushed daarna nieuw filter en nieuwe olie erin. Gister 150 km gereden. Volgende week zwetende vorkpoten voorzien van nieuwe keerringen. 30 april vrijrijden op Zandvoort. Daarna maar kijken naar het verbruik.
Navraag bij vorige eigenaar leerde dat er geen olieverbruik was. De vraag is of hij het geen last heeft van zijn actieve herinnering. Schijnt zomaar bij de beste voor te komen tegenwoordig. :+ Bij de koop werd namelijk ook verteld dat er nieuwe keerringen in de voorvork geplaatst waren. Maar als ze al zweten naar een dikke 1000 km dan kan het ook zijn dat de poten krom zijn. Volgende week meer.

Voor wie gaan rijden, veel plezier en doe vooral kalmpjes aan. Gister ook drie keer moeten uitwijken. 1e keer in file terwijl er iemand ineens op mijn weghelft komt, 2e keer iemand van rechts terwijl ik op voorrangsweg zit en 3e keer iemand die ineens zijn deur open doet.
Merk je duidelijk verschil met de originele remleidingen? Heb zelf nog niet gereden na montage van de Hel-remleidingen, maar ben vooralsnog niet zo enthousiast. Heb je de originele bevestigingspunten weer hergebruikt?

Ik heb helfde probleem met een lekkende voorvorkkeerring gehad. Bleek wat steenslag te hebben. Weggepolijst (laten doen) en daarna toch weer zweten. Toen maar een nieuwe binnenpoot gekocht. Hoop dat je mazzel hebt en dat het eenvoudig op te lossen is. Zelf vond ik het super ruk. Telkens checken op lekkage, ik werd er niet blij van.
 
Waarom zit er bij jou een tierip om de vork?
En Heb mijn voorvork vorig jaar laten servicen en de beste man heeft toen ook van alles en nog wat gepolijst.anders had je weer sneller kans op lekkage volgens hem.
Ik geloof hem op zijn woord want hij doet het al jaren en ook bij mensen die racen,dus is geen koekebakker.
So products in bornerbroek.
Zie antwoord manopmotor. Zo kan je zien hoeveel je vork inveert. Te hard gebruik je niet de demping van je vork, krijg je geen feedback of kan deze zelfs gaan stuiteren. Te zacht hoor je meestal wel. Dan klapt het tegen z'n eind.
 
Eindelijk, ik ben weer opgestapt!
2 jaar geleden heb ik m'n motor total loss gereden en sindsdien niet meer consequent kunnen genieten van motorrijden. Sinds deze week weer opgestapt op een CBR1000RR, wat een heerlijke machine en wat heb ik het rijden toch gemist.. Kom van tweecilinders af en het rijden op een viercilinder geeft echt veel meer rust. Binnenkort drop ik een foto van dit beest waar ik zo trots op ben, ga voorlopig ff dit topic doorpluizen voor alle info :]
Even voor Chrissie hier zwart gemaakt. ;) :+ })
 
Terug
Bovenaan Onderaan