Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Ik spuit alles ook met Action verf. Meestal het zwarte deel zoals dynamodeksel en beschadigde framedelen. Ook wel wit en rood op kuip en zelfs na omvallen een gouden bies op kontje. Voldoet nog steeds.

De velgen van de auto weer niet want die kleur moet speciaal gemengd worden bij Tyrecenter. En heb daar dan ook de blanke lak vandaan omdat die beter tegen steenslag zou zijn. Moet echter bekennen dat de blanke lak van Action het ook nog goed doet op de blades. Volgende keer dat ook maar op de velgen spuiten. Scheelt een emmer aan kostprijs.

Maar je hebt mij overtuigd Chris, zal mijn wielen ook eens onderhanden nemen. Ziet er echt gelikt uit bij jou. Hulde.
 
Ja, en dan strooien ze weer raak. Hier in het dorp beginnen ze al als die Onwuka vorst voorspelt......denk dat de ambtenaartjes graag vette overuurtjes maken.
Hier rijden de boeren met van die strooibakken achterop de trekkert, heb ze nog niet gezien of gehoord, maar ze zullen ongetwijfeld nog komen…
 
de komende nachten gaat het idd weer vriezen; ik hoop maar dat ze zelf ook zien dat de luchtvochtigheid redelijk laag is doordat het nu een paar dagen droog en zonnig lijkt te worden, dus de kans op gladheid is niet zo heel erg groot, maar ik ben er bang voor dat ze gelijk weer volledig los gaan en die laatste kansen om nog even snel die zoutbergen op te ruimen voor de zomerperiode met beide handen aan gaan grijpen...
 
de komende nachten gaat het idd weer vriezen; ik hoop maar dat ze zelf ook zien dat de luchtvochtigheid redelijk laag is doordat het nu een paar dagen droog en zonnig lijkt te worden, dus de kans op gladheid is niet zo heel erg groot, maar ik ben er bang voor dat ze gelijk weer volledig los gaan en die laatste kansen om nog even snel die zoutbergen op te ruimen voor de zomerperiode met beide handen aan gaan grijpen...
Vanochtend zag het weer wit van het zout voor het stadhuis van Almelo, dus.....
En met alle overtrekkende buien, en kans op nachtvorst denk ik dat het nog wel dat er div. strooiers voorbij komen... Ik wacht nog wel even... Afgelopen woensdag leek het wel of dat er niemand moest werken... je struikelde weer over de motoren en wielrenners...
 
@ GhettoBassie: Die boeren zal je niet meer zien. Weggepest, uitgekocht of faiiliet door de CO2 reductie. Kan je zien als je met wen vliegtuig over NL komt.
@ Ehe: Niet alleen in de winter wordt er (preventief) gestrooid. Ook in de zomer bij hete dagen wordt er gestrooid. In beide gevallen om glad asfalt te bestrijden.

Voortaan maar de link van Sebulba raadplegen elke keer dat ik rondje om ga.
 
ik heb vanmorgen door almelo rijdend geen zout op straat gezien... maar ik was ook nogal druk, dus misschien niet goed genoeg opgelet

strooien in de zomer doen ze volgens mij niet tegen gladheid, maar om de temp van het asfalt te verlagen om zo schade aan het asfalt te voorkomen dacht ik; maar spreek me gerust tegen als ik het helemaal fout heb
 
ik heb vanmorgen door almelo rijdend geen zout op straat gezien... maar ik was ook nogal druk, dus misschien niet goed genoeg opgelet

strooien in de zomer doen ze volgens mij niet tegen gladheid, maar om de temp van het asfalt te verlagen om zo schade aan het asfalt te voorkomen dacht ik; maar spreek me gerust tegen als ik het helemaal fout heb
Dat zou ook kunnen. Ook ik ben niet zeker. Maar om het even, er wordt gestrooid en dat zout is slecht voor ons dierbaar bezit.
 
  • Eens
Waarderingen: EHE
Heb het opgezocht. Je hebt gelijk. Zie hieronder:

Zout is hygroscopisch en daarom is het het perfecte ingrediënt voor iedere snikhete dag. Het onttrekt vocht uit de lucht, waardoor het asfalt koeler blijft of afkoelt. Strooizout neemt daarnaast ook vocht op van het asfalt zelf, waardoor het wegdek minder plakkerig wordt en beter op zijn plek blijft liggen. Dankzij deze eigenschappen is zout het perfecte hulpmiddel om de wegen veilig te houden – niet alleen in de winter, maar ook in de zomer. Experts onderschrijven het koelende effect van zout niet. Het zout zorgt er wel voor dat het wegdek beter op zijn plaats blijft, maar het strooien zorgt slechts voor een zeer tijdelijke temperatuurdaling van enkele graden.

Vraag mij af of de link van Sebulba ook 's zomers actueel is.
 
Set staat nu officieel te koop :)

 
Wij stonden ergens onderaan dus maar een berichtje. Zag gisteravond een witte weg en de pekel opstuiven achter de auto voor mij. Dus ondanks het mooie weer werd er vandaag niet gereden. Benieuwd wanneer wel. Maar zal wel een mietje zijn, of ben heeeel voorzichtig met de fiets, want zag vandaag toch wel wat motoren rondrijden.
 
Gister in kijken geweest naar een nieuwe NT1100 (jaja, ben de 40 gepasseerd) bij de dichtstbijzijnde Honda dealer, naderhand ff naar Louis (Emsburen) gereden (met de auto), maar manmanman wat een zout.. Wegen waren idd wit uitgeslagen, net sneeuw. Net nog even verplicht op de fiets, maar de laagstaande zon maakt het er ook niet fijner op.. Maar wellicht zijn we mietjes? Ik ben hordes wereldreizigers tegengekomen, volledig bepakt en bezakt op van die guzzi's met hangtieten... (BMW GS)..

Ook ik wacht nog wel een paar weken (eerst een paar fikse buien) en de temp moet omhoog..
Tijd van verplicht rijden heb ik gehad, die ene rit die ik minder maak dit voorjaar, maak ik in de zomer wel goed..
 
Vervanging van mn ST @Vuurmesje .. Naast de urban tiger staat hier nog;
DEA0469F-B596-417C-8837-35BCC9F1D7F4.jpeg

Wil er eigenlijk ook nog wel een 900 hornetje bij hebben, maar mn oudste dochter (15) is nu bezig met A1 rijbewijs, dus er zal nog wel een CBR125 bijkomen denk ik..
Kortom vrouw begint beetje te mekkeren dat ik er niet zoveel bij mag halen, dan moet ik maar inzetten op vervanging...
 
Ik refereer meestal naar het aantal paar schoenen in de kast, maar op een of andere manier wordt dat nog niet helemaal geaccepteerd.. komt wel, kracht van geloven/overtuigen is herhaling...
 
Ik heb al haar schoenen in de garage gezet. Was een klein uurtje bezig. Toen ik het laatste paar daarbij zette hoorde ik de deur met een klap dichtslaan. Zit nu bij een vriend want de deur is op de knip en ik krijg die niet open. :X
Denk dat dat overtuigen nu wel begrepen is maar de acceptatie laat nog even op zich wachten vermoed ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan