Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

6 apr 2006
17
0
Zoetermeer
Hallo allemaal!

Na 10 jaar een CBR 600F te hebben gereden, heb ik deze ingeruild voor een CBR 1000 RR uit 2008. Hij is net terug van zijn grote beurt!
Nu heb ik wel wat vraagjes, aangezien ik geen referentiemateriaal heb..
Als ik het gas los laat, remt hij onwijs op de motor af. Is dit gewoon op een 1000cc motor? Hij loopt niet aan, als ik met de motor loop.

Nog een vraag: De vorige eigenaar heeft met zijn schijfslot tegen de front fender aangezeten. Hierdoor is er een hap uit.
Als ik deze wil vernieuwen. Weten jullie een site waarop je dit kan bestellen?
Dit had ik gevonden. Maar is voor 2009 model.. En ik weet niet of dit past.

Hoor het graag!

Gr. Bart
 

Erwinblade

MF'er
21 feb 2017
80
9
2008 past ook op 2009 en 10 en 11 model,alleen even kijken of het een abs versie is of niet,ik weet namelijk niet zeker of de front fender bij een abs versie hetzelfde is dan bij een non abs versie.
En dat de motor afremt bij gas los dat klopt wel ,maar het is niet alsof je remt...
Hou even het oliepeil in de gaten,het 2008 model staat erom bekend dat ze behoorlijk wat olie kunnen gebruiken doordat de olieschraapveren een lage veerspanning hebben.bij model 2009 is dat weer opgelost.
 
Laatst bewerkt:

Vuurmesje

MF veteraan
16 aug 2005
13.118
81
Amsterdam
Vandaag, maar het feit dat ik alweer thuis ben zegt wel genoeg :(
Dat is k#t. Waar gebeurd? Onderweg of op circuit? En hoe is het gebeurd?

Weet niet of je er wat aan hebt maar ik heb nog kuipdelen. Rood. Linker en rechter. Topkuip is al weg.
Heb nog een blauwe voor spatbord met witte sterren, 3 buddydekjes (ongespoten, wit en wit met blauwe streep) een orginele uitlaat bolt on en een vervanger bolt on. Verder nog wel wat spul maar dit weet ik uit het hoofd.
 
Laatst bewerkt:

Joep

MF veteraan
22 jun 2008
6.872
275
35
Druten
Rijder is op zich wel OK.

Ik ben uitkomend bij de strubben onderuit gegaan en ik vermoed met iets teveel hellingshoek te vroeg of iets te hard op het gas gegaan en daardoor is het achterwiel zijn grip verloren. Het kan ook nog zijn dat ik van deze banden (Pirelli diablo rosso III) meer grip had verwacht dan dat ze gaven, ik had deze eronder liggen omdat het vrij fris was en ik bang was dat ik de slicks welke ik normaal gesproken gebruik niet op temperatuur kon houden)

Het ging allemaal zo snel waardoor ik eigenlijk nog niet duidelijk heb wat er nou precies gebeurd is, zo geef je gas en zo lig je op je rug midden op de baan! :X
Voor mijn gevoel heb ik een (kleine) highsider gehad (ik meen me iets te herinneren van wat tijd in de lucht) maar als ik kijk naar de schade aan de motor lijkt het er meer op dat het achterwiel is uitgebroken en dat deze op zijn zij is doorgeschoven, de linkerzijkant zit redelijk in elkaar namelijk.

Ze hebben mij gecontroleerd en ik heb niks gebroken, wel heb ik last van het volgende:
-Gekneusde duim links
-Gekneusde duim rechts
-Pijn in de rug (meteen na de crash heb ik voor mijn gevoel zeker nog een tijdje op de baan gelegen voordat ik mezelf kon mobiliseren om de berm in te gaan)
-Gekneusde enkel
-pijn aan mijn kont en heup, waarschijnlijk van een landing ergens.

Gelukkig loop ik nog al is het een klein beetje mank door mijn stijve enkel (morgen zal dat nog wel erger worden denk ik zo! :X ) maar de meeste schade is gelukkig alleen maar materiaal.

Ik moet het nog even goed inventariseren want op dit moment ben ik nog niet in staat om alles even los te halen en te kijken wat er achter de kuipen te zien is maar zo even op het oog een snelle schatting:


-kuipruit
-topkuip
-topkuipsteun
-kuipdeel links bovenzijde
-kuipdeel links onderzijde
-linker clipon compleet met handvat, stuurgewicht, lichtschakelaar, koppelingshendel
-dynamodeksel (niet lek)
-linker schetsplaat
-linker stepje
-zadel
-duozadel
-subframe
-kuipwerk kont
-achterlicht
-achterbrug

Dit zijn alle delen die nu wat schade hebben, maar niet alles is noodzakelijk om te vervangen.
Mijn koppelingshendel is alleen op het einde geschaafd bijvoorbeeld en dat geldt ook voor de achterbrug.

Verder weet ik ook nog niet wat ik wil want zoveel rijd ik niet meer op straat, als ik ervoor zou kiezen om er een circuitfiets van te maken zal dat wellicht wat makkelijker en vooral sneller zijn dan alle kapotte onderdelen voor een redelijke prijs te vinden.

Voor nu is het zaak dat ik zelf weer wat beter wordt en dat de motor in ieder geval weer rijdbaar is, want 3 juni staat de volgende dag al op de agenda..
De motor heeft voor zover ik nu kan zien aan het rijwieltechnische en motorische gedeelte geen mankementen, hij loopt ook gewoon nog steeds netjes!

Ik zal zo even kijken of ik wat foto's kan plaatsen vanaf mijn telefoon.

@65x45.2 Doe voorzichtig morgen, 1 blade in 1 week is wel voldoende! :+
 
Laatst bewerkt:

Oerblade

MF veteraan
12 apr 2009
19.333
142
50
Bergschenhoek
Dat is k#t. Waar gebeurd? Onderweg of op circuit? En hoe is het gebeurd?

Weet niet of je er wat aan hebt maar ik heb nog kuipdelen. Rood. Linker en rechter. Topkuip is al weg.
Heb nog een blauwe voor spatbord met witte sterren, 3 buddydekjes (ongespoten, wit en wit met blauwe streep) een orginele uitlaat bolt on en een vervanger bolt on. Verder nog wel wat spul maar dit weet ik uit het hoofd.
929 en 954 uitwisselbaar?
 

Electrric94

Die hard MF'er
4 feb 2015
344
180
24
Hoogezand
Zo dan... -O- Dat is echt heel erg beroerd. Mooi dat je niks gebroken hebt. Maar kneuzingen zijn daarentegen niet veel beter.

Hopelijk kun je de motor weer een beetje oplappen! Heb jammer genoeg niks liggen voor je.
 

Erwinblade

MF'er
21 feb 2017
80
9
Pfieuwww dat klinkt heftig, beterschap gewenst vanaf deze kant.
En succes met weer opbouwen van de blade.
 

65x45.2

NU 75x56.5
21 jul 2007
3.593
259
55
Malden
Rijder is op zich wel OK.

Ik ben uitkomend bij de strubben onderuit gegaan en ik vermoed met iets teveel hellingshoek te vroeg of iets te hard op het gas gegaan en daardoor is het achterwiel zijn grip verloren. Het kan ook nog zijn dat ik van deze banden (Pirelli diablo rosso III) meer grip had verwacht dan dat ze gaven, ik had deze eronder liggen omdat het vrij fris was en ik bang was dat ik de slicks welke ik normaal gesproken gebruik niet op temperatuur kon houden)

Het ging allemaal zo snel waardoor ik eigenlijk nog niet duidelijk heb wat er nou precies gebeurd is, zo geef je gas en zo lig je op je rug midden op de baan! :X
Voor mijn gevoel heb ik een (kleine) highsider gehad (ik meen me iets te herinneren van wat tijd in de lucht) maar als ik kijk naar de schade aan de motor lijkt het er meer op dat het achterwiel is uitgebroken en dat deze op zijn zij is doorgeschoven, de linkerzijkant zit redelijk in elkaar namelijk.

Ze hebben mij gecontroleerd en ik heb niks gebroken, wel heb ik last van het volgende:
-Gekneusde duim links
-Gekneusde duim rechts
-Pijn in de rug (meteen na de crash heb ik voor mijn gevoel zeker nog een tijdje op de baan gelegen voordat ik mezelf kon mobiliseren om de berm in te gaan)
-Gekneusde enkel
-pijn aan mijn kont en heup, waarschijnlijk van een landing ergens.

Gelukkig loop ik nog al is het een klein beetje mank door mijn stijve enkel (morgen zal dat nog wel erger worden denk ik zo! :X ) maar de meeste schade is gelukkig alleen maar materiaal.

Ik moet het nog even goed inventariseren want op dit moment ben ik nog niet in staat om alles even los te halen en te kijken wat er achter de kuipen te zien is maar zo even op het oog een snelle schatting:


-kuipruit
-topkuip
-topkuipsteun
-kuipdeel links bovenzijde
-kuipdeel links onderzijde
-linker clipon compleet met handvat, stuurgewicht, lichtschakelaar, koppelingshendel
-dynamodeksel (niet lek)
-linker schetsplaat
-linker stepje
-zadel
-duozadel
-subframe
-kuipwerk kont
-achterlicht
-achterbrug

Dit zijn alle delen die nu wat schade hebben, maar niet alles is noodzakelijk om te vervangen.
Mijn koppelingshendel is alleen op het einde geschaafd bijvoorbeeld en dat geldt ook voor de achterbrug.

Verder weet ik ook nog niet wat ik wil want zoveel rijd ik niet meer op straat, als ik ervoor zou kiezen om er een circuitfiets van te maken zal dat wellicht wat makkelijker en vooral sneller zijn dan alle kapotte onderdelen voor een redelijke prijs te vinden.

Voor nu is het zaak dat ik zelf weer wat beter wordt en dat de motor in ieder geval weer rijdbaar is, want 3 juni staat de volgende dag al op de agenda..
De motor heeft voor zover ik nu kan zien aan het rijwieltechnische en motorische gedeelte geen mankementen, hij loopt ook gewoon nog steeds netjes!

Ik zal zo even kijken of ik wat foto's kan plaatsen vanaf mijn telefoon.

@65x45.2 Doe voorzichtig morgen, 1 blade in 1 week is wel voldoende! :+
Bah bah, aardig wat schade maar belangrijkste dat je er zelf relatief goed vanaf bent gekomen.

Morgen gewoon werken, 4 juni gaan we dagje bij racecracks. 3 juni is CRT dacht ik, vandaar misschien de verwarring. Voor mij eerste dagje sinds ruim 20 jaar dus we bouwen het rustig op. En ik zal goed opletten in de strubben ;)
 

65x45.2

NU 75x56.5
21 jul 2007
3.593
259
55
Malden
Mocht je 3 Juni weer zover zijn zie ik je misschien wel, heb een B&B vlak bij het circuit en ga maandagmiddag FF kijken.
 

Vuurmesje

MF veteraan
16 aug 2005
13.118
81
Amsterdam
Beterschap Joep. Materiaal/materieel is te vervangen. Vraag mij af hoe je nu 2 duimen kunt kneuzen. De snelheid is laag in de strubben maar zo te lezen heb je toch een beste klapper gemaakt. Succes met opknappen.
 

srad-rob

MF veteraan
24 jan 2010
4.913
36
rijsenhout
glij verhaal van joep
Jeetje Joep, sterkte man.. dat zijn minder leuke berichten. Succes met de opbouw.. ik hoop dat je een spaarcentje over hebt daarvoor :)
Ik heb misschien nog wel wat originele 929 delen .. ik zal eens kijken in het weekend. Ik moet sowieso toch eens een grote schuuropruiming doen.
 
6 apr 2006
17
0
Zoetermeer
Hoi Erwin,

Bedankt voor je reactie!
Ik heb inmiddels een tweedehandsje gevonden, voor exacte model! :}

Hij remt stuk meer af dan mijn cbr600F uit '97. Maar ik verwacht dat dit gewoon hoort.
Oliepeil hou ik zeker in de gaten. Maar na twee lange ritten was er geen druppel olie verbruikt :)



2008 past ook op 2009 en 10 en 11 model,alleen even kijken of het een abs versie is of niet,ik weet namelijk niet zeker of de front fender bij een abs versie hetzelfde is dan bij een non abs versie.
En dat de motor afremt bij gas los dat klopt wel ,maar het is niet alsof je remt...
Hou even het oliepeil in de gaten,het 2008 model staat erom bekend dat ze behoorlijk wat olie kunnen gebruiken doordat de olieschraapveren een lage veerspanning hebben.bij model 2009 is dat weer opgelost.