Rijder is op zich wel OK.
Ik ben uitkomend bij de strubben onderuit gegaan en ik vermoed met iets teveel hellingshoek te vroeg of iets te hard op het gas gegaan en daardoor is het achterwiel zijn grip verloren. Het kan ook nog zijn dat ik van deze banden (Pirelli diablo rosso III) meer grip had verwacht dan dat ze gaven, ik had deze eronder liggen omdat het vrij fris was en ik bang was dat ik de slicks welke ik normaal gesproken gebruik niet op temperatuur kon houden)
Het ging allemaal zo snel waardoor ik eigenlijk nog niet duidelijk heb wat er nou precies gebeurd is, zo geef je gas en zo lig je op je rug midden op de baan!
Voor mijn gevoel heb ik een (kleine) highsider gehad (ik meen me iets te herinneren van wat tijd in de lucht) maar als ik kijk naar de schade aan de motor lijkt het er meer op dat het achterwiel is uitgebroken en dat deze op zijn zij is doorgeschoven, de linkerzijkant zit redelijk in elkaar namelijk.
Ze hebben mij gecontroleerd en ik heb niks gebroken, wel heb ik last van het volgende:
-Gekneusde duim links
-Gekneusde duim rechts
-Pijn in de rug (meteen na de crash heb ik voor mijn gevoel zeker nog een tijdje op de baan gelegen voordat ik mezelf kon mobiliseren om de berm in te gaan)
-Gekneusde enkel
-pijn aan mijn kont en heup, waarschijnlijk van een landing ergens.
Gelukkig loop ik nog al is het een klein beetje mank door mijn stijve enkel (morgen zal dat nog wel erger worden denk ik zo!
) maar de meeste schade is gelukkig alleen maar materiaal.
Ik moet het nog even goed inventariseren want op dit moment ben ik nog niet in staat om alles even los te halen en te kijken wat er achter de kuipen te zien is maar zo even op het oog een snelle schatting:
-kuipruit
-topkuip
-topkuipsteun
-kuipdeel links bovenzijde
-kuipdeel links onderzijde
-linker clipon compleet met handvat, stuurgewicht, lichtschakelaar, koppelingshendel
-dynamodeksel (niet lek)
-linker schetsplaat
-linker stepje
-zadel
-duozadel
-subframe
-kuipwerk kont
-achterlicht
-achterbrug
Dit zijn alle delen die nu wat schade hebben, maar niet alles is noodzakelijk om te vervangen.
Mijn koppelingshendel is alleen op het einde geschaafd bijvoorbeeld en dat geldt ook voor de achterbrug.
Verder weet ik ook nog niet wat ik wil want zoveel rijd ik niet meer op straat, als ik ervoor zou kiezen om er een circuitfiets van te maken zal dat wellicht wat makkelijker en vooral sneller zijn dan alle kapotte onderdelen voor een redelijke prijs te vinden.
Voor nu is het zaak dat ik zelf weer wat beter wordt en dat de motor in ieder geval weer rijdbaar is, want 3 juni staat de volgende dag al op de agenda..
De motor heeft voor zover ik nu kan zien aan het rijwieltechnische en motorische gedeelte geen mankementen, hij loopt ook gewoon nog steeds netjes!
Ik zal zo even kijken of ik wat foto's kan plaatsen vanaf mijn telefoon.
@65x45.2 Doe voorzichtig morgen, 1 blade in 1 week is wel voldoende!