Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Zo, net de voorpoten er nog een keer onderuit gehaald en alles gecontroleerd en er lijkt niks mee aan de hand te zijn.
Daarna heb ik alles weer gemonteerd en even een rondje gereden maar het lijkt er op dat het gewoon tussen de oren zit.

Op zich wel logisch want het is in de bochten naar links, en als je bijvoorbeeld over een rotonde rijdt en dan denkt: "voorzichtig" en je draait het gas een stukje dicht valt te motor alleen maar verder de bocht in waardoor het gevoel van dat er iets mis is alleen maar wordt versterkt.

Een stuk op de dijk gereden en daar leek niks aan de hand, daarna nog wat rotondes gepakt met het gas erop en er lijkt niks aan de hand

Technisch gezien is de ducktape racer er dus weer klaar voor, nu nog bedenken wat ik er optisch mee wil gaan doen...
 

Mooie motorfiets, super mooie kleur blauw! Wel effe het nepcarbon inisselen voor het echte werk he
 
Hahaha dankjewel voor de complimenten. Ik vind het zelf ook echt een hele mooie kleur. Ik kwam er mee in aanraking door een blauwe ZX9R die ik bijna had gekocht.
Op aanraden van mensen die er verstand van hebben is het toch de Fireblade geworden.

Dat carbonfolie heb ik er opgeplakt omdat die kappen naast de tank niet zo mooi meer waren. ik vind het zelf wel netjes staan. De ketting en ritzel bescherming heb ik inmiddels gezien in echt carbon.
Maar dat komt nog wel, eerst maar eens rijden deze zomer en kijken of zo'n sportieve fiets nog bij me past.
Het enige waar ik me licht zorgen om maak is het ontbreken van een stuurdemper. Natuurlijk al veel over gelezen. Geen idee of ik als beginneling dat ding direct nodig heb of dat ik eerst zo maar eens moet wennen aan de brommert.

Tevens is de voorband lichtjes vierkant echter is de achterband nog 60-70% Bridgestone.
Kan ik ook alleen de voorband vervangen door een nieuwe Pilot Sport? Of is dit af te raden en is het beter/noodzakelijk om beide banden te vervangen?
 
Een stuurdemper ga je waarschijnlijk niet missen. Als je die op straat nodig bent dan ben je wel serieus gek aan het doen.

Verder ben ik qua banden compleet het tegenovergestelde van wat iedereen hier ongeveer rijd. Ik heb mijn 929 gekocht met een setje pilot power 2ct. Prima band als het droog is, maar ik had er geen vertrouwen in als er water op de weg lag.

Zelf rijd ik op een setje Michelin road 5. Gaat lang mee en ik kan er prima gek mee doen op straat. Ondertussen 10.000 kilometer gereden op die band en de achterband is nu net over de helft qua slijtage!

Mocht je ook circuit gaan rijden, zou ik denk even wachten wat de circuit rijders in dit topic aanraden

Verder zou ik nooit met 2 verschillende banden willen rijden. Dat is bijna nooit goed voor je handling en vertrouwen
 
Over banden. Dat is erg persoonlijk. Ik hou niet van Michelin. Waarschijnlijk omdat ik daarmee op circuit onderuit ben gegaan over voorband zonder waarschuwing. Bridgestone kan ik ook niet mee overweg, geven mij geen feedback. Dunlop kan ik goed mee overweg en Pirelli vind ik super evenals Metzeler die eigenlijk ook Pirelli is.

Over verschillende banden voor en achter? Je voorband doet het, je achterband volgt. Heb eens circuitdag gehad met Dunlop voor en Pirelli achter. Ging super.

Over draairichting. Halfweg circuitdag was achterband aan 1 kant versleten. Heb de band omgedraaid op aanraden bandenman. Dus tegen draairichting omgelegd. Niets van gevoeld en band mooi opgereden.

Maar nogmaals, meeste zit tussen de oren dus persoonlijk. Ken mensen die zweren bij Michelin maar ook die na opwarmrondje elleboog aan de grond rijden met Bridgestones.

Stuurdemper? Als je gewoon doet niet nodig. Bij uitkomen 954R hoop negatief gedoe over tankslappers enzo dus zou je een stuurdemper nodig moeten hebben. Een juiste afstelling van de vering doet ook veel goed. Niet nodig bij normaal en snel rijden. Misschien wel bij extreem gebruik? Had er geen op de weg en inrijden op circuit na mijn 900RR maar bij snellere rondetijden uit voorzorg wel eentje erop gezet.
 
Pas wel op met omdraaien van de banden, dit kan niet zomaar met alle banden.

De Pirelli superbike slicks en supercorsa's hebben een neutraal karkas waardoor dit prima kan en ook vaak zat gedaan wordt, maar dit is dus zeker niet met alle type/merken banden zo.
 


Mooie Brommer

En de bandjes; sommige merken laten zich goed combineren, andere weer minder.
Ik zou ff een bandenspecialist raadplegen of in het motorbanden topic vragen. Daar zit Super blackbird die oa bandjes verkoopt.

Rijd zelf met de S21, voor mij een prima bandje.
 
Naast de 2006 die ik nu heb , vind ik dit het mooiste model.
Tenminste een blade voor de wat grotere rijder