Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Hallo allen, mijn broer is in zijn zoektocht nu gestuit op een nette Fireblade (begin jaren 2000).

Nu zijn er bij Fireblades (viel hem op) heel vaak de passagiersstepjes verwijderd.
Heeft dit nog een specifieke reden, behalve een meer "cleane look" ?

Bij die hij heeft gezien zit hij er rechts nog op (montagepunt uitlaat) maar links niet meer....:?
Ik heb het zelf gedaan omdat de achterkant er dan veel strakker uit ziet. Het monteren is echt letterlijk een paar minuten werk. Rechts heeft diegene idd vanwege de uitlaat gehouden. Ik heb die vervangen voor een uitlaathanger zonder passagierstep. 1 stepje ziet er toch niet uit 🙈
 
het hangt er maar weer aan
 

Bijlagen

  • IMG_20230323_165000_1.jpg
    IMG_20230323_165000_1.jpg
    384 KB · Weergaven: 47
Heb 2x niets aan de bescherming gehad. Op de 954 door tegen vluchtheuvel te glijden. Kuip stuks. Op de 1000 omgevallen bij lage snelheid (ca 20) en hendelbeschermer door kuip. Gat erin.
Maar hou ze er evengoed op.
 
ik zeg altijd maar zo als je ze plat leg dan moet je het wel goed doen|(
hendel beschermers ook al jaren op de plank liggen
maar doe ik er maar niet op brembo had nog hendeltjes genoeg liggen
misschien die beschermers nog maar eens te koop zetten
 
Laatst bewerkt:
dat is lullig als dat gebeurd
maar ja als het dan maar geholpen heeft
maar ik zie niks aan de kappen*O*
Zijn 2016 kappen, het rechtse 2013 zijkuipdeel was overleden en kon voor een billijke prijs toen een OEM 2016 SP kappenset op de kop tikken. Dus zodoende de 2016 kuipset, ik vind deze persoonlijk veel mooier en heb de overige 2013 kuipdelen op de schap liggen.
Maar het blok had geen krasje :t
 
Wat de gek ervoor geeft en/of over heeft, in combi met 100% originele delen. Ligt ook aan de kleurstelling, rood/wit/blauw 92 en 93 is vele malen gewilder dan de zwarte '92 uitvoering, of de donkere/fluo roze '93 uitvoering. Op MP staat er minimaal 1 rwb uit 93 voor ca. 8K, al heb ik ook al prijzen gezien van dubbele cijfers...
 
Poh, wat een lust voor 't oog zeg :} de oerblade ziet er ook uit om door een ringetje te halen, wat een knappe machine zeg. Gewoon een vraag uit interesse, wat doen zulke oerblades vandaag de dag qua prijs? Wellicht wil ik in de toekomst er ook 1 bij kopen
Kijk eens op facebook "Fireblade owners". Staat ook wat te koop.
 
Prijzen zijn lastig, echt wat de gek ervoor geeft inderdaad. Originaliteit en staat zijn bepalend, een mooie zit zo tussen de 5 en de 10 inmiddels.
Mocht je er een vinden zou je hier foto's kunnen posten, dan lichten wij hem wel door *O*
 
wacht dacht je van deze. even scrollen voor de prijs.
is natuurlijk in the states. en al in decamber 2021
kort hiena werd er nog een geveild voor hetzelfde bedrag.
aparte kleuren ook daar aan de andere kant van de plas.

 
compleet mesjokke..
En dan nog die achterlijke (standaard) kentekenplaatverlichting, puur omdat het achterlicht a.d. onderzijde daar rood was.. Dat soort prijzen gaat hier niet komen... Kom op FB verschillende bikes tegen met lage km/miles standen, en die gaan allemaal niet over de 10K heen..
 
Vraagje; mijn demper met dB killer op de 954 heeft iets teveel geluid volgens circuitmeting Zandvoort. Assen geen probleem gehad nog. Nu zit er een slip-on systeem op. Denk erover een standaard demper op te zetten voor Zandvoort. Maar dat is een bolt-on. Weet iemand waar een adapter van bolt-on naar slip-on te verkrijgen is? Heb al gezocht op internet maar kan niks vinden.
 
Laatst bewerkt:
Heb zitten googlen op slip on to bolt on adapter.
Dan krijg ik toch aardig wat hits.
Maar het is allemaal buitenlands,dus dat heb je niet morgen in huis.
Pajic zal vast wel wat hebben liggen.
 
Heb zitten googlen op slip on to bolt on adapter.
Dan krijg ik toch aardig wat hits.
Maar het is allemaal buitenlands,dus dat heb je niet morgen in huis.
Pajic zal vast wel wat hebben liggen.
Dank.
Ook gedaan maar niet het gewenste resultaat. Mogelijk op de pc andere hits? (Lijkt mij sterk)

Heb het morgen niet nodig dus geen haast mee. Maar tip Pajic is een goede. Zal morgen bellen.
 
Dank.
Ook gedaan maar niet het gewenste resultaat. Mogelijk op de pc andere hits? (Lijkt mij sterk)

Heb het morgen niet nodig dus geen haast mee. Maar tip Pajic is een goede. Zal morgen bellen.
Ik dacht dat bij de 954RR alleen maar bolt-on dempers gemonteerd konden worden ivm het bolt-on uiteinde van de bochten en je anders een heel systeem moet plaatsen? Heb toentertijd wel een adapterring bij de IXIL demper gekregen ivm de passing van de bout gaten in de demper (zie foto)
DSC04287.JPG

Maar Pajic zal inderdaad wel iets kunnen fabriceren :t
 
Klopt. Heb jaren terug een titanium totaal slip-on systeem er op gezet. Vanaf de bochten (wel met uitlaatring vastgebout) naar de collector (4 in 1) en de laatste pijp met veren. De demper zit met veren op die pijp maar zit met de zijkant wel weer gebout op een steun. Eerst op de steun van het stepje maar heb zelf van aluminium een steuntje gemaakt. Vind ik mooier dan dat lompe ding.

Heb Mile een mailtje gestuurd. Nu maar afwachten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan