Mooi zo, 14 dgn geleden dezelfde ommetje gemaakt....en voor verandering samen met de Mrs en die was onder de indruk....vd heide in bloei...Tuulk net zo gereden als met de luftie
hahaha nou vind ik persoonlijk 12k rpm door een schoolzone best vermakelijk. Ik denk alleen dat dat niet zo in dank afgenomen wordt.Zes seconden nodig om boven de 6krpm te komen? Trok je in zn zes van stilstand weg ofzo?
hahaha nou vind ik persoonlijk 12k rpm door een schoolzone best vermakelijk. Ik denk alleen dat dat niet zo in dank afgenomen wordt.
Mocht ik ooit een politieke partij beginnen pleit ik wel voor 180 in schoolzones!
Verzoekje voor wat tips;
Is er een manier om de gashendel iets te 'verslappen'? Vooral in de 1 erg irritant bij rotondes en dergelijke. Dat ie wat happig is snap ik en daar heb ik niet zo'n moeite mee. De initiële weerstand voordat ie aangrijpt maakt dat ik er wel wat mee worstel. Dus daar zou ik graag iets aan willen doen. Alsvast dank!
Met vriendelijke groet
Twitch "vermijdt de 1"
Het was dan ook sarcastisch..Leer eerst nou maar eens rijden ipv dit soort ultra domme dingen te zeggen.. Daar heb je meer aan denk ik.
Denk het ook. Denk dat ik nog wat veel knijp. Die neiging heb ik sowieso ontzettend.Hele korte rotondes pak ik in zijn 1, en dan rustig het gas erop, laat zich prima doseren.
Misschien moet je nog ff wennen aan de Blade.
Klopt, maar dat is een van die slechte gewoontes die er lastig uit te krijgen is bij me. Heel vervelend. Zo kijk ik vaak ook minder ver bochten door als ik zou willen.Knijpen is sowieso niet goed, krijg je alleen maar last van je armen en schouders en is ook nog eens slecht voor het weggedrag, het voorwiel kan niet zijn weg zoeken en geen feedback van de voorkant. Losjes vasthouden dus.
Ben er hard aan bezig! Old habits he.. Zo zijn er nog wel meer dingetjes die bijgeschaafd kunnen worden. Hoewel de Blade niet m'n eerste 1000 is, is 't wel m'n eerste supersport. Ergens zorgt dat voor een vergroting van alle kleine foutjes die ik maakte. ( ik kom van een cb1000r ) vermoedelijk een kwestie van wennen en actief bezig zijn met m'n rijtechniek denk ikKijktechniek ook heel belangrijk, waar je naar kijkt ga je naartoe, goed ver de bocht doorkijken dus. Kijk je vlak voor je dan blijf je aan het corrigeren. Zou toch proberen eraan te werken, met een goede rijtechniek is het veel fijner en ontspannender rijden .
Een sc59 fireblade. Alles is verder helemaal perfect maar de gashendel is wat 'zwaar' voordat ie aangrijpt waardoor ik soms wat doorschiet en daardoor teveel gas geef.Wat voor motor Twitch?
Ik heb tot nu pas 1x hierdoor een "probleem" gehad, en dat was puur me eigen schuld .. ik reed een heeeeel scherpe bocht vanuit bijna stilstand bij een "motor puzzeltocht" weg waar een man of 25 me uit staarde.. toen lomp op het gas gegaan, vergeten dat het asfalt daar niet top is (veel losse steentjes).. lichte wielspin, maar echt prima op te vangen..
Als ik normaal een rotonde neemt vind jk mijn toch oude fiets (954) best heel soepel uit accelereren
Precies dit! Vandaar ook dat ik vroeg voor tips en/of iemand die dezelfde ervaringen heeft. Maar eens beginnen met een verse kabel denk ikMisschien eens even checken waarom die zo zwaar gaat. Op mijn sc57 kun je de gashandel met duim en wijsvinger draaien, gaat lekker licht en soepel.
Als die zwaar gaat is het gevoel ook een stuk minder en moeilijker te doseren.