Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Zonder de o2 sensor heb je waarschijnlijk er een weerstand of zo'n zogenaamde eliminator op zitten.
Zou die ff controleren of er geen oxidatie op de contacten zit waardoor die uit de juiste weerstand waarde loopt.
 
Vraagje: CBR954RR '02, nieuwe accu Motobatt (en ook opgeladen). Voorheen altijd bij het starten, tik tik tik en aan.. Nu heeft ie daar veel meer moeite mee.
Bougies aan vervanging toe? Waarschijnlijk nog de originele, 34.000 km gereden.
 
@Vuurmesje

Ik heb even gekeken in het werkplaatshandboek van de 929rr en daar (ik denk dat dat bij de 954rr niet anders zal zijn) is code 35: Faulty EGCV and air intake valve servo motor.

Je zegt dat je zonder klep in de uitlaat en luchtfilterhuis rijd, maar hoe zit het met de servomotor? heb je deze met een servo-eleminator overbrugd of is de servomotor nog wel gemonteerd?

In beide gevallen zal je het daar moeten zoeken denk ik.
 
Stel dat je overbruggingsgedeelte kapot is. Ik heb gisteren net spul gehaald voor mijn Servo overbruggings kastje.

Kosten: €0,70 en een beetje tijd om het in elkaar te solderen :Y

1381305


Tekening komt van het 600rr forum maar de waardes kloppen :t:Y
Vraagje: CBR954RR '02, nieuwe accu Motobatt (en ook opgeladen). Voorheen altijd bij het starten, tik tik tik en aan.. Nu heeft ie daar veel meer moeite mee.
Bougies aan vervanging toe? Waarschijnlijk nog de originele, 34.000 km gereden.

Zou kunnen natuurlijk! Kun je er anders een filmpje van maken? Dat geeft wat meer aanknopingspunten:Y
 
Dank voor de reacties.
Klopt waarschijnlijk dat de servomotor stuk is. Of stekker los. Heb gebeld met Ten Kate motoren. Zal kijken of stekker los is. Anders maar solderen. Waar heb je het spul vandaan? En op welke connector zet je de kleur draden? Als servo stuk is kan ik de connector (stekker) eraf knippen maar welke kleur draad zet je waar vast in die connector?
 
Was weer lekker vandaag!!
 

Bijlagen

  • 6078292E-ECF3-4BF4-AC01-6564165ED2A5.jpeg
    6078292E-ECF3-4BF4-AC01-6564165ED2A5.jpeg
    91,8 KB · Weergaven: 4
Dank voor de reacties.
Klopt waarschijnlijk dat de servomotor stuk is. Of stekker los. Heb gebeld met Ten Kate motoren. Zal kijken of stekker los is. Anders maar solderen. Waar heb je het spul vandaan? En op welke connector zet je de kleur draden? Als servo stuk is kan ik de connector (stekker) eraf knippen maar welke kleur draad zet je waar vast in die connector?

Ik heb de spullen gehaald bij EP:Baas in Assen. Maar waarschijnlijk kun je het bijna bij iedere electronicazaak wel halen.

Voor de 929 en de 954 heb je een aantal iets andere kleuren.
1382001


Credits naar fireblades.org O-) de waardes van de 600rr zijn de ook de goeie voor 929/954
 
Voor weinig een 2e hands aso-uitlaatje gescoord :+
Als 't ff kan wil ik er wel een ander dempertje op, deze is behoorlijk beschadigd.

46783242244_b8403ebd6b_c.jpg


Iemand nog belang bij een carbon 2 brothers? Ook een goede kandidaat voor de slijptol :9

33484360492_e56b80995f_b.jpg
 
Hallo iedereen,
Sinds vandaag nieuw op dit forum en ook de trotse eigenaar van een Honda CBR900 Fireblade uit 1998.
Op dit moment zit er LED achterlicht unit op en platte LED knipperlichten aan de zijkant.
Hier zit een grote vertraging op en 1km vooraf je knipperlicht aanzetten is niet altijd even praktisch.
Daarom wil ik weer terug naar de originele knipperlichten.
De achterlicht unit is al besteld.

Hebben jullie ervaring met universele knipperlichten en het aansluiten (is het nodig met verloopkabels?)
Of hebben jullie wellicht nog knipperlichten voor deze motor liggen? Dan houd ik me aanbevolen :-)
 
Hoi allemaal! Ik ben op zoek naar een gele of zwarte 929. Heb ook al een berichtje geplaatst in motoren te koop gevraagd, maar wilde "in het hol van de leeuw" mijn vraag ook even neerleggen! Heb je iets staan, stuur mij gerust een PB! Groetjes Martijn
 
Vanmiddag nog een stuk gereden maar kanonne viel dat tegen qua temperatuur...had gelukkig het isospul onder mn leren pak maar m.n. de handjes vonden dr nog niet zo veel aan...:+

Grtz,fRank
 
Terug
Bovenaan Onderaan