Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Ja dat valt me best wel tegen eigenlijk dat er maar zo weinig voor te krijgen is.
Ik heb nog een week of twee dan moet hij wel klaar zijn voor het nieuwe seizoen eigenlijk.
Momenteel is er niet echt normaal op te rijden.
Heb inmiddels wel de Wilbers gevonden, maar dat is wel gelijk 815,- tot 1100+ euro

Kan je de originele demper ook ergens laten servicen eigenlijk?
 
Die hebben alleen blokdeksel-covers voor de 929, maar hoeven van mij niet persE.
Zoiets moet het worden, alleen dan iets goedkoper;

nog steeds de enige die ik heb kunnen vinden.. to do or not to do O-)

to did... toch maar gekocht
 
Laatst bewerkt:
Hey allemaal,

Na allerlei opknap werk aan m'n nieuwe 954rr kan hij eindelijk weer in elkaar.
Dus begon ik vol goede moed met het afstellen van de vering.
Het viel me tijdens het rijden naar huis al op de de achterkant keihard aanvoelde, wat me na enige inspectie niet verbaasde omdat de veervoorspanning op maximaal stond....
Nu snap ik waarom, de rebound verstelling werkt niet meer, dus als je hem indrukt komt hij heel langzaam weer terug omhoog, verstellen van de knop onderop de demper haalt niets uit.

Maarja wat nu....

Er zat al een hyperpro veer op toen ik hem dit najaar gekocht heb, voorvork is echter nog origineel, maar zal ik volgende winter aanpakken alleen voldoet voor nu prima.

Alleen nu zit ik een beetje te kijken wat m'n opties zijn, ander oem demper kopen en veer over zetten, is dit überhaupt zelf te doen?

Ik heb onder m'n vfr een hyperpro schokdemper, alleen zie op de site tot m'n verbazing dat ze voor de 954rr alleen een standaard emulsie demper hebben met alleen veervoorspanning en rebound verstelling... Dat is meer een downgrade.

Wat voor alternatieven zijn er nog meer te krijgen? Vind tot nu toe verbazingwekkend weinig voor dit type

Gr Rolf
Zit er alleen een paarse veer op je originele shock? Of een volledige vervangende achtershock?
 
Ja daar zat ik ook over te denken, zal hyperpro eens een mail sturen of zij dat kunnen doen, heb geen idee waar je anders met een originele demper terecht kan
 
Ja daar zat ik ook over te denken, zal hyperpro eens een mail sturen of zij dat kunnen doen, heb geen idee waar je anders met een originele demper terecht kan
JD shocks in Pijnacker bijvoorbeeld.

Ik was een paar jaar terug 155 euro kwijt voor een revisie van een vfr schokdemper
 
Ff spammen.... :P

Brommert staat weer in elkaar, laat het lekkere weer maar komen *O* :]
DSC_0001.JPG
 
Ff spammen.... :P

Brommert staat weer in elkaar, laat het lekkere weer maar komen *O* :]
Bekijk bijlage 1471046
Echt gaaf zo'n sp.
Jammer dat die maar 2 cilinders heeft:-)
Ik heb wel eens op een 2 cilinder gereden ,maar bij had dicht net voor of in de bocht altijd het gevoel alsof hij omviel omdat dat ineens het hele vermogen wegvalt.
Maar dit is echt een hele gave naar eigen smaak aangepaste.
 
Echt gaaf zo'n sp.
Jammer dat die maar 2 cilinders heeft:-)
Ik heb wel eens op een 2 cilinder gereden ,maar bij had dicht net voor of in de bocht altijd het gevoel alsof hij omviel omdat dat ineens het hele vermogen wegvalt.
Maar dit is echt een hele gave naar eigen smaak aangepaste.
Thanks, het is idd een heel andere manier van rijden, waar je met een blade (of andere 4 cilinder) bij een bocht lekker in gaat, moet je bij een 2 cilinder net ff een versnelling terugschakelen. Het is wel wat meer werken dan ik met mijn blade gewend was, maar het mag de pret niet drukken :]
 
Ff spammen.... :P

Brommert staat weer in elkaar, laat het lekkere weer maar komen *O* :]
Bekijk bijlage 1471046
Laat het lekkere weer maar komen? Liever niet. Knal overal tegenop omdat ik gefixeerd ben op dat ding.

Een plaatje Chris. Zou het ophangen in de kamer. Net als Roy met zijn Aprillia.

Maaruh, wat is dat voor olievlek daar op de grond. Lijkt wel voorvorkolie. 😎
 
Laat het lekkere weer maar komen? Liever niet. Knal overal tegenop omdat ik gefixeerd ben op dat ding.

Een plaatje Chris. Zou het ophangen in de kamer. Net als Roy met zijn Aprillia.

Maaruh, wat is dat voor olievlek daar op de grond. Lijkt wel voorvorkolie. 😎
Dat was een vochtige plek van een zeiknat platgereden stuk papier wat ik weggeschraapt heb. Als autist kan ik dat natuurlijk niet hebben op de foto he. O-) :X De voorvorkolie plekken bewaren we voor op de oprit... 🤣😜
 
Thanks, het is idd een heel andere manier van rijden, waar je met een blade (of andere 4 cilinder) bij een bocht lekker in gaat, moet je bij een 2 cilinder net ff een versnelling terugschakelen. Het is wel wat meer werken dan ik met mijn blade gewend was, maar het mag de pret niet drukken :]
Heb eens op een rode gereden. Wegkomen gaf wat problemen. Kreeg opmerkingen als wheelie proberen ofzo. Verder heb je door de klappen niet die snelheidsbeleving. Dacht 50 te rijden maar bleek dik 80. Heb nooit een berichtje gekregen van een snelheidsovertreding. (Nooit iets binnen gekregen Chris?)

Moet zeggen dat het een miskende machine is. Wegligging super. Niet op de jouwe maar maakte mee dat ik op zo'n machientje bij het opdraaien en afdraaien van de snelweg gecontroleerd knie aan de grond had tijdens eerste rit. Heb ik niet bij veel machines. De andere was een Triumph omdat voorwiel weggleed en ik het zo toevallig kon opvangen met veel geluk. Ben geen Marquez tenslotte.
 
Dat was een vochtige plek van een zeiknat platgereden stuk papier wat ik weggeschraapt heb. Als autist kan ik dat natuurlijk niet hebben op de foto he. O-) :X De voorvorkolie plekken bewaren we voor op de oprit... 🤣😜
Whoehahaha. Heb je er geen piquetpaaltje bij geslagen met 'Hier stond de 954 van Vuurmeske?'.

Maar heb nog ergens iets opgeslagen dat je klaar was. Blijkt dus toch van niet. Benieuwd wat er nu op de bucketlist staat. Denk dat Kippie heel wat bekers zal moeten bestickeren. 😂
 
Heb eens op een rode gereden. Wegkomen gaf wat problemen. Kreeg opmerkingen als wheelie proberen ofzo. Verder heb je door de klappen niet die snelheidsbeleving. Dacht 50 te rijden maar bleek dik 80. Heb nooit een berichtje gekregen van een snelheidsovertreding. (Nooit iets binnen gekregen Chris?)

Moet zeggen dat het een miskende machine is. Wegligging super. Niet op de jouwe maar maakte mee dat ik op zo'n machientje bij het opdraaien en afdraaien van de snelweg gecontroleerd knie aan de grond had tijdens eerste rit. Heb ik niet bij veel machines. De andere was een Triumph omdat voorwiel weggleed en ik het zo toevallig kon opvangen met veel geluk. Ben geen Marquez tenslotte.
Nope, niks gehad hoor :P Vwb het optrekken met een blade, geef ik een dot gas, dan voelde ik eigenlijk wel in iedere versnelling dat ik een soort van afgeschoten werd met die hogere toeren. In het begin met de SP gaf ik een dot gas en voelde ik dat niet echt vanwege dat soort van “constante” vermogen. Alleen ff op de teller kijken en dan bleek het toch wel dat ie best hard ging. :]
 
Beste heren,

Ik rijd per jaar aardig wat km >15k op mijn SC57 Blade, nu vind ik zelf dat ik de ketting goed onderhoud (bij vuil regelmatig schoonmaken en minimaal wekelijks S100 smeren, voordat de rollen blinken).

Toch merk ik met smeren dat de vrije uitslag (spanning) van de ketting niet overal mooi gelijk is, hij staat op sommige punten wat strakker, lijkt dus alsof de schakels niet mooi verdeeld over de ketting 'rekken'. Vwb slijtage van de tandwielen die is niet extreem.

Iemand ervaring en of suggesties?
 
Beste heren,

Ik rijd per jaar aardig wat km >15k op mijn SC57 Blade, nu vind ik zelf dat ik de ketting goed onderhoud (bij vuil regelmatig schoonmaken en minimaal wekelijks S100 smeren, voordat de rollen blinken).

Toch merk ik met smeren dat de vrije uitslag (spanning) van de ketting niet overal mooi gelijk is, hij staat op sommige punten wat strakker, lijkt dus alsof de schakels niet mooi verdeeld over de ketting 'rekken'. Vwb slijtage van de tandwielen die is niet extreem.

Iemand ervaring en of suggesties?
Tja, wat is niet extreem?
Als ik zo lees is het tijd voor vervanging van ketting en tandwielen....
 
Nope, niks gehad hoor :P Vwb het optrekken met een blade, geef ik een dot gas, dan voelde ik eigenlijk wel in iedere versnelling dat ik een soort van afgeschoten werd met die hogere toeren. In het begin met de SP gaf ik een dot gas en voelde ik dat niet echt vanwege dat soort van “constante” vermogen. Alleen ff op de teller kijken en dan bleek het toch wel dat ie best hard ging. :]

Mooi en precies omschreven want precies dat is het grote verschil tussen een 2 en 4 pitter. Als ik op de duc's rijdt van maten van mij dan denk ik, wanneer komt de muziek maar ondertussen ga je al als een symfonie _O-
IMG_1437_InPixio3.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan