Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Dat ben ik helemaal met je eens hoor, maar zolang een accu een motor nog prima start zou het voor mij geen reden zijn om deze te vervangen. Verder meende ik dat een motor prima op de dynamo kan draaien, zolang je de motor maar gestart krijgt en vraag me af of de injectie systemen het met aanlopen eens zijn :+

Maar dat is slechts mijn redenatie. Of de motor daadwerkelijk blijft draaien.. geen idee.
Was jaren terug op Zolder. Met maatje meedoen op 1 motor. Toen hij na 4 x langskomen niet meer doorkwam was er even paniek maar aangezien er iet omgeroepen werd dat er een ongeluk gebeurd was toch enige rust. Kwam poosje later aanduwend aanlopen. Accu begaf het achter op het circuit. Voor hem was de ochtendsessie over. Maar wel weer goed gebouwd aan zijn uithoudingsvermogen. *D

Mijn ervaring is dat een motor dus niet zonder accu door blijft rijden. Maar kan tegenwoordig wel anders zijn, ik praat over een jaartje of 12 geleden.
 
Morgen ook maar weer een blokkie om met de brommert. Moet toch de dag doorkomen. Gelukkig is het mooi weer. Die klussen aan en om het huis kom ik later wel weer tegen. Maar of er hier ook zo over gedacht wordt???????? :+
 
Heb vandaag gereden na de huisklusjes 8-)
En ondanks dat mijn accu vervelend tegen mij aan het doen is:-)
 

Bijlagen

  • 20200410_040635.jpg
    20200410_040635.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 6
  • 20200409_035356.jpg
    20200409_035356.jpg
    2,8 MB · Weergaven: 7
  • 20200409_051404.jpg
    20200409_051404.jpg
    2,9 MB · Weergaven: 11
Ik heb ooit een druppellader gekregen maar gebruik hem niet. Leuk als je motor heel lang stilstaat.
Mijn brommer gaat meestal ergens eind oktober in winterslaap nadat ie goed gewassen en gepoetst is.
Afhankelijk van de winter wordt er een paar keer een uurtje mee gereden tot het voorjaar.
Altijd voldoende capaciteit om te starten in de winter en na dat ritje is ie zeker weer vol.
Doe ongeveer 5 a 6 jaar met een accu. Vervang hem als ik merk dat het starten moeilijker gaat.
Huidige accu zit er bijna 6 jaar in ; misschien binnenkort maar preventief vervangen... 🤔 zal wel niet heel lang meer duren voordat ie de geest geeft.
 
Morgen ook maar weer een blokkie om met de brommert. Moet toch de dag doorkomen. Gelukkig is het mooi weer. Die klussen aan en om het huis kom ik later wel weer tegen. Maar of er hier ook zo over gedacht wordt???????? :+

Jazeker; morgen met 2 maatjes rondje Achterhoek waarbij we ook Hengelo aandoen. Eens kijken of die rare borden met een motortje in het midden er nog staan op de Varsselring :+ .
En van de oproep van traumachirurgen om niet te gaan rijden trek ik me niets aan; die zijn zowieso tegen motorrijden......Kan ik beter thuisblijven van mijn werk ;)
 
Jazeker; morgen met 2 maatjes rondje Achterhoek waarbij we ook Hengelo aandoen. Eens kijken of die rare borden met een motortje in het midden er nog staan op de Varsselring :+ .
En van de oproep van traumachirurgen om niet te gaan rijden trek ik me niets aan; die zijn zowieso tegen motorrijden......Kan ik beter thuisblijven van mijn werk ;)
Je zou eerder een trauma krijgen van al die oproepen,heb vandaag weer lekker gereden en blijf dat gewoon doen.:]
Willen ze geen extra patiënten moeten ze alle verkeer en fietsers en wandelaars verbieden,vandaag nog gezien hoe een fietser
aangereden werd door een bestelbus die afsloeg,ongelukken gebeuren nu eenmaal in het verkeer,deal with it.
 
Laatst bewerkt:
Je zou eerder een trauma krijgen van al die oproepen,heb vandaag weer lekker gereden en blijf dat gewoon doen.:]
Willen ze geen extra patiënten moeten ze alle verkeer en fietsers en wandelaars verbieden,vandaag nog gezien hoe een fietser
aangereden werd door een bestelbus die afsloeg,ongelukken gebeuren nu eenmaal in het verkeer,deal with it.
En om dan in dezelfde negativiteit als bij de motorrijders te vervallen, moet je dan maar bestelbussen gaan verbieden? Of juist de fietsers om die tegen zichzelf te beschermen?
 
Om gek van te worden; zie tekst dat motorrijders en ik citeer; Met name een groot aantal motorrijders zorgde voor gevaarlijke situaties, het WEER gedaan hebben. Het leuke (nou ja, leuke?) is de foto die erbij staat. Twee fietsers naast elkaar en een motorrijder die bijna door de linker berm er voorbij gaat. Ben benieuwd hoe een auto dat doet. Uitstappen en de auto er langs duwen nadat hij met een koe-bel heeft lopen zwaaien?

Ons Westfriesland
 
Ik heb ooit een druppellader gekregen maar gebruik hem niet. Leuk als je motor heel lang stilstaat.
Mijn brommer gaat meestal ergens eind oktober in winterslaap nadat ie goed gewassen en gepoetst is.
Afhankelijk van de winter wordt er een paar keer een uurtje mee gereden tot het voorjaar.
Altijd voldoende capaciteit om te starten in de winter en na dat ritje is ie zeker weer vol.
Doe ongeveer 5 a 6 jaar met een accu. Vervang hem als ik merk dat het starten moeilijker gaat.
Huidige accu zit er bijna 6 jaar in ; misschien binnenkort maar preventief vervangen... 🤔 zal wel niet heel lang meer duren voordat ie de geest geeft.
Ik heb zojuist ook een nieuwe yuasa ytz7s besteld
Weet ook niet precies hoe oud de huidige is.
Maar ik zweer bij een goede accu lader omdat ik relatief weinig rij.
Dus een acculader die niet alleen druppelt maar ook een onderhoudcyclus toepast automatisch.
Denk dat dit nog de originele accu was,dus 11 jaar?
Ding heeft dus ook geen schuld.
 
Had op de vorige blade geen druppellader maar accu ging zeker een jaar of 6 mee. Met de huidige blade moest er al snel een nieuwe accu in dus gelijk een druppelader aangeschaft. Maakt niet uit, de accu's gaan maar een jaar of 3 mee. En zet de accu aan de lader na elke rit. Misschien zo nu en dan eens helemaal ontladen dan? Geen idee hoe dat moet en of dat nodig is. Zal eens zoeken op het net.
 
Die cteks wat ik gebruik hebben een recond functie erop zitten.
Dat houdt in dat als je merkt bij het starten dat die moeizaam rondgaat ondanks dat je hem aan de lader hebt dat hij in de recond stand de accu zodanig gaat verwarmen dat de sulfatering oplost en weer opgenomen word.
Daardoor kun je de levensduur een aantal jaar verlengen.
En de accu eens leegmaken lijkt me niet zo moeilijk?
Kwestie van startknop vasthouden bij dode mansknop ingeschakeld.
Dus dan gaat die alleen maar rond,dan is die zo leeg.
Lijkt me niet goed dat je hem zo diep ontlaadt dat zelfs de lampen niet meer branden.
 
Om gek van te worden; zie tekst dat motorrijders en ik citeer; Met name een groot aantal motorrijders zorgde voor gevaarlijke situaties, het WEER gedaan hebben. Het leuke (nou ja, leuke?) is de foto die erbij staat. Twee fietsers naast elkaar en een motorrijder die bijna door de linker berm er voorbij gaat. Ben benieuwd hoe een auto dat doet. Uitstappen en de auto er langs duwen nadat hij met een koe-bel heeft lopen zwaaien?

Ons Westfriesland

Deze burgemeester snapt het ;

 
Jazeker; morgen met 2 maatjes rondje Achterhoek waarbij we ook Hengelo aandoen. Eens kijken of die rare borden met een motortje in het midden er nog staan op de Varsselring :+ .
En van de oproep van traumachirurgen om niet te gaan rijden trek ik me niets aan; die zijn zowieso tegen motorrijden......Kan ik beter thuisblijven van mijn werk ;)

Gelukt, en de borden staan er nog :+
20200410 hengelo.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan