Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Gisterenavond nog een rondje van een 100 km. gereden in het Brabantse land.
Gelukkig zonder een nat pak te krijgen tussen de buien door...
IMG_20200412_211728_339.jpg
 
Met name die antraciet "Honda" vind ik wel heel mooi. Mat zwart lijkt mij ook wel wat.
T.z.t. maar eens kijken. Motor staat nu bij Ruud Fredriks voor de finishing touch.
Kan in alle kleuren, had aan de andere kant van de velg RC51. Daar zou bijvoorbeeld ook Fireblade, of CBR 954 RR (of iets in die trend) kunnen. Vrijwel alles in een kleur is mogelijk.
_20200413_144239.JPG
 
Zit er nog even over na te denken maar kan toch niet aan het relais zelf liggen? Meer of daar wel of geen stroom op staat bij contact uit? Of kan iemand het uitleggen?
 
Zit er nog even over na te denken maar kan toch niet aan het relais zelf liggen? Meer of daar wel of geen stroom op staat bij contact uit? Of kan iemand het uitleggen?
Als ik het bedradingsschema goed lees, krijgt het relais permanente voeding rechtstreeks vanaf de accu via de hoofdzekering en 1x voeding vanaf het ingeschakelde contact via het zekeringenkastje (zekering C, waar ook de toeter op zit). Die doet het gelukkig niet bij contact uit. Ik denk daarom nu toch dat het relais-afhankelijk is of het spul werkt als het contact uit staat. Mijn relais is van Acumen. Wellicht is het bij een ander merk anders, maar dat is dan toch weer een euro of 30...Beetje dure gok..
 
Laatst bewerkt:
Als ik het bedradingsschema goed lees, krijgt het relais permanente voeding rechtstreeks vanaf de accu via de hoofdzekering en 1x voeding vanaf het ingeschakelde contact via de zekeringenkastje (zekering C, waar ook de toeter op zit). Die doet het gelukkig niet bij contact uit. Ik denk daarom nu toch dat het relais-afhankelijk is of het spul werkt als het contact uit staat. Mijn relais is van Acumen. Wellicht is het bij een ander merk anders, maar dat is dan toch weer een euro of 30...Beetje dure gok..
Ok, had al niet gedacht dat daar permanente voeding op zou staan..
Anders een keertje wisselen als je een andere blade in je omgeving hebt om te proberen. Of als er ooit nog een meeting komt 😇
 
Vandaag naar ten Kate geweest met een streekgenoot in de hoop dat ze de nieuwe rr-r er hadden staan maar helaas pindakaas.
Wel veel ander leuk speelgoed .
Maar wel prachtige weggetjes ontdekt.
 

Bijlagen

  • 20200417_041835.jpg
    20200417_041835.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 8
  • 20200417_041749.jpg
    20200417_041749.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 10
  • 20200417_042323.jpg
    20200417_042323.jpg
    2,7 MB · Weergaven: 9
  • 20200417_042221.jpg
    20200417_042221.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 8
  • 20200417_042140.jpg
    20200417_042140.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 9
Ik heb op FB in een SP groep gevraagd om het rijden met een sbk ombouw kit te kunnen ervaren alvorens ik die eens ga monteren. Ik heb met een blademeeting bij onze Soesbabe eens op een blade met zo’n kit gereden en vond het een aparte ervaring, een beetje onwennig met die volledige bekuiping. Het is toch een heel andere ervaring dan een gewone naked bike.

Heb nu al een aantal keer een stuk gereden en merk dat ik steeds meer last krijg van de druk op mijn polsen. Maar nu de SP optisch nog maar net af is wil nog niet gelijk overstappen naar de SBK kit en ben ik dus aan het kijken voor een tussenstap, de verhoogde clipons.

Aangezien jullie toch ook met jullie blade in hetzelfde genre zitten, gooi ik mijn vraag hier ook maar even neer... Er wordt zoveel aangeboden dat ik zo gauw even niet weet waar ik het zoeken moet, de China-meuk sla ik maar even over. Er zijn ook diverse hoogten, maar veel ruimte heb ik niet vanwege de topkuip. Wilde met 20mm verhogen beginnen, dat zou moeten passen, maar is dit wat?


Wil buizen met M8 draad in voor de stuureinden, dat is toch wel een pré. Kom veel soorten tegen, maar dit model staat het er bij vermeld. Zou dan icm deze buizen worden. Maar zijn er nog meer merken met draad er in getapt?


Zijn er evt nog andere opties waar ik naar zou kunnen kijken, hebben jullie nog tips/ideeën/adresjes/andere merken?

Thanks iig :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op FB in een SP groep gevraagd om het rijden met een sbk ombouw kit te kunnen ervaren alvorens ik die eens ga monteren. Ik heb met een blademeeting bij onze Soesbabe eens op een blade met zo’n kit gereden en vond het een aparte ervaring, een beetje onwennig met die volledige bekuiping. Het is toch een heel andere ervaring dan een gewone naked bike.

Heb nu al een aantal keer een stuk gereden en merk dat ik steeds meer last krijg van de druk op mijn polsen. Maar nu de SP optisch nog maar net af is wil nog niet gelijk overstappen naar de SBK kit en ben ik dus aan het kijken voor een tussenstap, de verhoogde clipons.

Aangezien jullie toch ook met jullie blade in hetzelfde genre zitten, gooi ik mijn vraag hier ook maar even neer... Er wordt zoveel aangeboden dat ik zo gauw even niet weet waar ik het zoeken moet, de China-meuk sla ik maar even over. Er zijn ook diverse hoogten, maar veel ruimte heb ik niet vanwege de topkuip. Wilde met 20mm verhogen beginnen, dat zou moeten passen, maar is dit wat?


Wil buizen met M8 draad in voor de stuureinden, dat is toch wel een pré. Kom veel soorten tegen, maar dit model staat het er bij vermeld. Zou dan icm deze buizen worden. Maar zijn er nog meer merken met draad er in getapt?


Zijn er evt nog andere opties waar ik naar zou kunnen kijken, hebben jullie nog tips/ideeën?

Thanks iig :)
Ik weet dat je geen Ali spul wil, maar die dingen koste geen drol. Ik heb ze op de 400tjes zitten.
Je kan ze kopen om het gewoon te proberen, toch?
In eerste instantie wilde ik ook verhoogde op de 400 maar dan zit de kuip in de weg.
 
Wat ik weleens gezien heb is dat mensen simpelweg de clipons hoger zetten door de hele vork een paar cm hoger vastzetten.
Dan heb je al een andere zithouding,meer rechtop zeg maar.
Zelf geen ervaring mee omdat ik ondanks mijn 1.93 mtr geen last heb van polsen of oid.
 
Ik weet dat je geen Ali spul wil, maar die dingen koste geen drol. Ik heb ze op de 400tjes zitten.
Je kan ze kopen om het gewoon te proberen, toch?
In eerste instantie wilde ik ook verhoogde op de 400 maar dan zit de kuip in de weg.
Heb ze gehad van 40mm verhoging (volgens mij ook uit Babi pangang), maar die kwamen ook tegen de topkuip. Heb even gemeten en met 20mm heb ik nog ruimte over.
 
Wat ik weleens gezien heb is dat mensen simpelweg de clipons hoger zetten door de hele vork een paar cm hoger vastzetten.
Dan heb je al een andere zithouding,meer rechtop zeg maar.
Zelf geen ervaring mee omdat ik ondanks mijn 1.93 mtr geen last heb van polsen of oid.
Door de hele vork omhoog te gooien, zal er qua stuureigenschappen vast ook het eea veranderen, dat zit nu wel goed, dus wilde het voorlopig even bij de clipons houden.

Zal binnenkort een stukkie gaan sturen op een SP met SBK kit van iemand uit (toevallig) de omgeving, ben wel benieuwd hoe dat rijdt.
 
Ik heb op FB in een SP groep gevraagd om het rijden met een sbk ombouw kit te kunnen ervaren alvorens ik die eens ga monteren. Ik heb met een blademeeting bij onze Soesbabe eens op een blade met zo’n kit gereden en vond het een aparte ervaring, een beetje onwennig met die volledige bekuiping. Het is toch een heel andere ervaring dan een gewone naked bike.

Heb nu al een aantal keer een stuk gereden en merk dat ik steeds meer last krijg van de druk op mijn polsen. Maar nu de SP optisch nog maar net af is wil nog niet gelijk overstappen naar de SBK kit en ben ik dus aan het kijken voor een tussenstap, de verhoogde clipons.

Aangezien jullie toch ook met jullie blade in hetzelfde genre zitten, gooi ik mijn vraag hier ook maar even neer... Er wordt zoveel aangeboden dat ik zo gauw even niet weet waar ik het zoeken moet, de China-meuk sla ik maar even over. Er zijn ook diverse hoogten, maar veel ruimte heb ik niet vanwege de topkuip. Wilde met 20mm verhogen beginnen, dat zou moeten passen, maar is dit wat?


Wil buizen met M8 draad in voor de stuureinden, dat is toch wel een pré. Kom veel soorten tegen, maar dit model staat het er bij vermeld. Zou dan icm deze buizen worden. Maar zijn er nog meer merken met draad er in getapt?


Zijn er evt nog andere opties waar ik naar zou kunnen kijken, hebben jullie nog tips/ideeën/adresjes/andere merken?

Thanks iig :)
Kan je niet helpen maar als dat wel zo zou zijn zou ik het niet doen. Die fiets van jou moet maar eens klaar zijn. Dat riep jezelf een paar maanden terug maar tussen zeggen en doen................. ;-)
 
Kan je niet helpen maar als dat wel zo zou zijn zou ik het niet doen. Die fiets van jou moet maar eens klaar zijn. Dat riep jezelf een paar maanden terug maar tussen zeggen en doen................. ;-)
Ja, maar moet er wel fatsoenlijk een ritje mee kunnen maken. Pak nu, vanwege de zithouding, liever de MT07 van madame. Dat is ook lekker gooien en smijten, maar daar heb ik geen SP voor gekocht en 6 jaar verbouwd.... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan