Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Dynamo deksel ook weer vervangen.
Had een andere gekocht na mijn glijpartijtje en daar zwart hoogglans over gespoten. Sputterde wat want was bijna op kwam ik achter. Nu de opgelapte erop die mat zwart is gespoten. Bwn er redelijk tevreden over.
Bekijk bijlage 1500237
Dit is de vervangende met hoogglans

Bekijk bijlage 1500244

Hier beiden naast elkaar. Let op de kleur, de mat met lak ziet er stukken beter uit qua kleur dan de hoogglans met lak. Links de hoogglans.

Bekijk bijlage 1500245
En hier de mat gemonteerd.

En van die beschadiging zie je niets meer.
Ziet er een flink stuk strakker uit :t
 
Het is weer tijd voor onderhoud, Castrol was op nalevering..........eens kijken hoeveel paardjes erbij komen met Repsol :+Bekijk bijlage 1500507

Leuk, Repsol olie :) Ik ben benieuwd naar de ervaringen, ik ken niemand die er mee heeft gereden, maar ik las op internet wel eens spookverhalen dat het restrommel zou zijn. (lijkt me niet, daar ze wereldwijd vele motor/auto sport teams sponsoren).

Ik rijd zelf dit seizoen met Motul 300V (de groene) .. maar merk dat die heel dik is (plakkende koppelingsplaten) ... volgend seizoen denk ik maar weer naar de 5100 terug.
 
Ik gebruik motul 7100 10w30.
Dat is rood.
Motor doet het al jaren naar tevredenheid dus zal wel goed zitten.
 
Leuk, Repsol olie :) Ik ben benieuwd naar de ervaringen, ik ken niemand die er mee heeft gereden, maar ik las op internet wel eens spookverhalen dat het restrommel zou zijn. (lijkt me niet, daar ze wereldwijd vele motor/auto sport teams sponsoren).

Ik rijd zelf dit seizoen met Motul 300V (de groene) .. maar merk dat die heel dik is (plakkende koppelingsplaten) ... volgend seizoen denk ik maar weer naar de 5100 terug.

Restrommel , kijk dat geeft de burger weer moed :+

Tja, olie.....daar zijn hele topics mee gevuld. Ik denk dat alle motorolie met de juiste kwalificatie voldoet. De een zal misschien iets beter zijn dan de ander.
Alle marketing die erachter zit; ieder merk is het beste :?
Gebruik eigenlijk bijna altijd Castrol. Ververs jaarlijks +/- 5000 km.

Toen ik de blade kocht zat er verse 5100 in ( volgens de factuur die de verkoper erbij had ) en na ongeveer 3000 km ging het schakelen soms wat hakerig.
Castrol erin en nooit meer last van gehad.

300V is een raceolie, die moet je ook vaker verversen. Beetje over kill in een wegmotor lijkt me.
 
Leuk, Repsol olie :) Ik ben benieuwd naar de ervaringen, ik ken niemand die er mee heeft gereden, maar ik las op internet wel eens spookverhalen dat het restrommel zou zijn. (lijkt me niet, daar ze wereldwijd vele motor/auto sport teams sponsoren).

Ik rijd zelf dit seizoen met Motul 300V (de groene) .. maar merk dat die heel dik is (plakkende koppelingsplaten) ... volgend seizoen denk ik maar weer naar de 5100 terug.
Had ook de 300v in huis gehaald. Uiteindelijk niet aangedurfd omdat het, zoals 65x45,2 al schreef, een pure raceolie is, weer verkocht via dit forum. Heb er nu de 7100 10w40 in en dat rijdt prima.
 
Laatst bewerkt:
Restrommel , kijk dat geeft de burger weer moed :+

Tja, olie.....daar zijn hele topics mee gevuld. Ik denk dat alle motorolie met de juiste kwalificatie voldoet. De een zal misschien iets beter zijn dan de ander.
Alle marketing die erachter zit; ieder merk is het beste :?
Gebruik eigenlijk bijna altijd Castrol. Ververs jaarlijks +/- 5000 km.

Toen ik de blade kocht zat er verse 5100 in ( volgens de factuur die de verkoper erbij had ) en na ongeveer 3000 km ging het schakelen soms wat hakerig.
Castrol erin en nooit meer last van gehad.

300V is een raceolie, die moet je ook vaker verversen. Beetje over kill in een wegmotor lijkt me.

Tja, je/ik moet ook niet alles geloven wat er op het net staat natuurlijk :P
Die 300V gaat er aan het eind van het seizoen weer uit, voor de normale Motul (5100 / 7100 ofzo)
 
Inderdaad, hele verhandelingen over olie te vinden op het net en in fora. Heb al eens eerder geschreven dat ik jaren terug een artikel las van een gepensioneerde directeur van een oliemaatschappij. Had het over dat olie gewoon olie is. Dat je helemaal niet hoeft te verwisselen of zelfs een specifiek merk moet hebben. Hij stelde zelfs dat als je olie aftapt en het filter vervangt je de olie weer kan teruggooien. En dat gaat mij te ver.

Ik heb een gechiptunede Volvo T5 met 310 pk uit 2000 met bijna 6 ton op de teller. Doe daar de olie in die ik bij Action koop. Nooit problemen met het blok gehad tot nog toe. En blijf er gewoon de 10W40 ingooien of de 15W40, net wat ik voorhanden heb. Verbruik is afhankelijk van rijstijl. Bij snelle ritten zit ik op 1: 4000 of meer, bij heel rustig hoeft er nauwelijks wat bij. Jaarlijks voor de APK gelijk combineren met een beurt en dan wordt ook filter gewisseld.

Het gekke is dat ik voor de blade niet de olie bij Action koop. Die is onderhoud bij Leusinks motoren. Weet eigenlijk niet eens welke olie hij gebruikt. Heb wel een can bij hem gekocht voor het eventueel bijvullen, zou moeten kijken in de garage welk merk en type. Tot nog toe niet nodig gehad en dat terwijl ik wel zowel rustig als snel rijd. Voor een rijvaardigheidstraining of een circuittraining check ik wel altijd het pijl. Weet niet hoeveel ik jaarlijks rijd, maar maak een afspraak met Leusinks als dat zo uitkomt. Meestal aan einde seizoen maar kan ook in de winter zijn, januari in 2019, of aan begin rijvaardigheden.
Overigens, 2TE start 1 juni op Midland en 15 juni op Assen. Als je eens wil komen kijken voor een kennismaking, soortje M&G, ben je van harte welkom.
 
Denk {of weet voor 90% zeker} dat je dynamo het begeven heeft. Heb het twee keer gehad dat ik stil kwam te staan. Eerste keer zou ik naar Kalsbeek in Zwolle. Bij de stoplichten afslaan en niet meer aan te krijgen. Kon toen 500 meter duwen. Tweede keer niet willen starten in Den Helder na tanken. Stonden jonge jongens bij die mij aanduwden. Dus warme motor en niet starten is 9 van de 10 keer dynamo. Of geen benzine of slechte zekering of killswitch of etc.
Je kunt je dynamo meten door je zadel los te halen en een spanningsmeter op de polen van je accu aan te sluiten. Motor starten en kijken of er een laadstroon loopt van rond de 14,5 volt. Je mag ook eerst starten en dan de multimeter of spanningsmeter tegen de polen van de accu houden. Als je pech hebt en een dynamo koopt heb je kans dat deze zeker een jaartje of drie meegaat. Ik heb een dubbel gisoleerde in Amerika besteld met 5 jaar gerantie. Zit er al meer dan die 5 jaar in en werkt nog steeds. Net nog open gehad en gezien dat er een aantal spoelen zwart zijn maar zolang het werkt laat ik het hierbij.

Omdat de spanningsregelaar een zwak punt is dacht ik eerst ook aan de spanningsregelaar. Heb die ook vervangen maar leverde toen niets op. Bij het vervangen van de dynamo heb ik ook gelijk de spanningsregelaar vervangen. Had ik toch liggen. Weet niet hoe je de spanningsregelaar kunt doormeten maar weet wel dat als je een kapotte hebt je accu kan overkoken. Eens meegemaakt op een Toertocht in Duitsland bij een vriendje met een 1992 Blade. Piepen dat kreng {de accu dan} en stinken naar rotte eieren.


Dankjewel ik ga die dynamo doormeten, is ook mijn hoofdverdachte.
 
heb je wel een kwalitatieve accu geplaatst?
heb bij mijn triumph :X ook eens een goedkope batterij van internet geplaatst en dacht ook dat er vanalles mis was met de motor...
niet meer starten bij warme motor en die fratsen... dus langs mijn lokale garagist die keek naar de batterij en zei steek eens een yuasa batterij...
mij leek het vergezocht maar sindsdien nooit problemen gehad en van de nieuwe eigenaar ook geen klachten gehoord.

Ik heb een "Nitro" accu gekocht.. een goedkope dus. maar wel bij Ten Kate. ik ga er vanuit dat zij goed spul verkopen. Ik ga eerst de dynamo eens doormeten en
anders eens proberen met een andere accu
 
Er zijn hier verschillende zgn how-to,om 1 en ander te checken.
Ik weet wel dat bij honda's. de spanningregelaar nogal eens de geest wil geven met gevolg een kapotte accu.
Dus ff de how-to raadplegen.
Tevens zou ik je adviseren om een goede druppellader aan te schaffen die na de laadstand in onderhoudsstand gaat.
Die kan je onbeperkt laten zitten,dus niet aan af koppelen,en houdt je accu in optima forma,en verlengt tevens de levensduur.
Ook zou ik een goed merk accu aanschaffen zoals een yuasa die geschikt is voor jou motor.
En warmlopen heeft mijn inziens niets te maken met accuprobs, dat is een kwestie van een kapotte sensor of waterpomp enz aangezien de motor nogal eens platgelegen heeft. Als dat soort dingen doorloopt omdat de omvalsensor niet werkt om maar eens wat te noemen is die ook snel kaduuk.
Al denk ik niet dat dit het geval is als ik jou verhaal zo lees.
Kortom zal een zoekplaatje worden en bij de how-to beginnen is mijn advies.

bedankt voor de info. een goede druppellader heb ik. maar vorig seizoen heeft de fireblade veel buiten gestaan (onder zeil) omdat ik een huis aan het bouwen was. dat mijn accu gesneuveld was zal daardoor komen maar nu hangt hij weer netjes aan de druppellader, een CTEK.

ik ga snuffelen bij de how-to's.
 
Ben echt benieuwd wat je ervan merkt. Zelf het stangetje va. Mijn sc57 eens gevoeld, maar kon niets van enige speling ontdekken.

Ik had hetzelfde inderdaad!

Gevoelsmatig is het allemaal wat steviger en schakelt het wat strakker. Kan tussen de oren zitten of daadwerkelijk zo zijn, maar het kan iig geen kwaad :Y

Speling kon ik verder ook niet voelen. Ach...zakje Haribo nemen ze me niet meer af :+
 
Ben echt benieuwd wat je ervan merkt. Zelf het stangetje va. Mijn sc57 eens gevoeld, maar kon niets van enige speling ontdekken.
Daar kan ik heel kort in zijn, je merkt er zelf geen ruk van. Het is vooral een mooi hebbedingetje die de speling/druk op wat interne delen wat vermindert. Maarja, je koopt dat ding natuurlijk ook voor het zakje snoep *O*
 
zo de blade nog maar even snel verwennen
dan kan die er morgen weer tegen:Y
 

Bijlagen

  • IMG_20200516_124314.jpg
    IMG_20200516_124314.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 5
Vandaag rood kapje voor kontje verkocht. Ritje naar Utrecht gemaakt.
@Chris, de groeten van Ser. Klein wereldje.

Blok schoot bij gasgeven uit 4e versnelling. Denk schakelvork krom en randwielen ingesleten. Reparatie zal wel in de papieren lopen. Geen idee hoeveel maar zal eerder 4 cijfers zijn dan 3 schat ik in. Balen maar is niet anders.
 
Voila mijn blade is er ook weer klaar voor...
Nieuwe bandjes nieuwe remblokjes en remolie en natuurlijk gewone olie en filter!
Vorige bandjes nog lang niet versleten door vorige eigenaar maar de diablo strada's wilden achteraan al eens een stapje opzij zetten...
Bleek dotcode 2108 te zijn dus dan maar snel nieuwe bandjes eronder!
 
Vandaag rood kapje voor kontje verkocht. Ritje naar Utrecht gemaakt.
@Chris, de groeten van Ser. Klein wereldje.

Blok schoot bij gasgeven uit 4e versnelling. Denk schakelvork krom en randwielen ingesleten. Reparatie zal wel in de papieren lopen. Geen idee hoeveel maar zal eerder 4 cijfers zijn dan 3 schat ik in. Balen maar is niet anders.
Is dan enkel de 4e stuk, of is hij totaal niet mee rijdbaar??
 
Terug
Bovenaan Onderaan