Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Gisteren en vandaag bezig geweest met de licht/knipperproblematiek maar het is opgelost, voor de knippers een nieuw relais geplaatst en tijdens demontage/montage heb ik vermoedelijk sluiting gemaakt waardoor de zekering in de tellerunit, welke voor alle verlichting dient laten sneuvelen B|

Wel is dit nieuwe knipper relais niet helemaal de juiste want heb nu ook van die gestreste knippers maar ben al blij dat alles weer naar behoren werkt! *D
 
Hallo iedereen, hier mijn blades ook maar eens spammen. :9:9 Heb er 6 waarvan er 4 die ik in showroom staat heb gezet. Zwarte 92 is men favorietje. Heb ik er 3 van.:9~ Ook eens een keertje in honda magazine gestaan met een artikel. Ga hier in ieder geval wat mee volgen.
673DC5FF-1217-4C20-B612-D6C8FEA35E8D.jpeg
 
Hallo iedereen, hier mijn blades ook maar eens spammen. :9:9 Heb er 6 waarvan er 4 die ik in showroom staat heb gezet. Zwarte 92 is men favorietje. Heb ik er 3 van.:9~ Ook eens een keertje in honda magazine gestaan met een artikel. Ga hier in ieder geval wat mee volgen.Bekijk bijlage 1508699

Das een mooie verzameling en dan kun je met de dobbelsteen gooien welke van de 6 je uit wil laten! 8-)

:t
 
Gisteren en vandaag bezig geweest met de licht/knipperproblematiek maar het is opgelost, voor de knippers een nieuw relais geplaatst en tijdens demontage/montage heb ik vermoedelijk sluiting gemaakt waardoor de zekering in de tellerunit, welke voor alle verlichting dient laten sneuvelen B|

Wel is dit nieuwe knipper relais niet helemaal de juiste want heb nu ook van die gestreste knippers maar ben al blij dat alles weer naar behoren werkt! *D
Zit die zekering echt in de tellerunit? Die vind je dan niet zomaar, of wist je van het bestaan af?
 
Hallo iedereen, hier mijn blades ook maar eens spammen. :9:9 Heb er 6 waarvan er 4 die ik in showroom staat heb gezet. Zwarte 92 is men favorietje. Heb ik er 3 van.:9~ Ook eens een keertje in honda magazine gestaan met een artikel. Ga hier in ieder geval wat mee volgen.

Heb je 6 sc28's of nog andere types ook?
Hoe verhouden die zich qua rijden met de latere types?

Qua fireblades heb ik enkel ervaring met mijn eigen 929 welke mij super bevalt. Zeker vanwege de niet te aggresieve zithouding...
Het 4 cilinder gegeven moest ik terug gewoon worden. Mijn grootste verwarring in het begin was versnellingen herkennen en inschatten voor korte trage bochtjes.

Hoewel in mijn ideale garage toch ook een dikke naked 2cilinder past type moto morini 1200 ofzo *O*
Maar mijn garage is te klein |(
 
Ik heb enkel de type’s 1992/1993. Ik kan dus niet vergelijken. Ik moet wel zeggen dat de interesse momenteel groot is om model 2020 aan te schaffen. Maar daar zal absoluut niets meer aan te vergelijken zijn, en die laat ik liefst eerst nog 2 jaar door iemand anders afschrijven. :}
 
Ik heb op model 2020 gezeten bij het autosalon en ik moet zeggen deze sprak mij niet echt aan...
Het lijkt wel een pocket bike, ongetwijfeld geniaal op circuit maar daar kan ik niets mee op straat denk ik dan.
nu ben ik zelf 1m92 dus niet bepaald klein maar ook zeker geen reus...

dat vond ik een mooi compromis bij de 929 niet te klein toch een laag gewicht en goedkoper als de 954...
 
Zit die zekering echt in de tellerunit? Die vind je dan niet zomaar, of wist je van het bestaan af?

Kwam er dan ook niet in uit en uiteindelijk gisteren middag maar een telefoontje naar de monteur van Motorport Veldhoven gedaan en die attendeerde mij hierop, op de bike gesprongen en daar ter plekke heeft hij direct de betreffende zekering in de tellerunit vervangen, 2 uurtjes later was ik alweer met werkende verlichting thuis!
Dus hij zit er echt en deze zekering is voor al het licht en is zoals ik al eerder zei waarschijnlijk door een door mij veroorzaakte kortsluiting gesneuveld en had dit zelf NOOIT gevonden!..
 
Het had wat voeten in de aarde vanwege de corona perikelen, maar mijn gear shift support is binnen uit china🥳.
Meteen gemonteerd en voor 25 dollar kun je er maar beter niet om verlegen zitten.
Helaas is het buiten slecht weer dus maar gemonteerd in de garage en erg donkere foto geworden van in gemonteerde staat .
Zit nog wel te bedenken of het as je niet te ver uitsteekt.
Maar voorlopig durf ik weer te schakelen😎
 

Bijlagen

  • 20200606_014726.jpg
    20200606_014726.jpg
    700,1 KB · Weergaven: 5
  • 20200606_013138.jpg
    20200606_013138.jpg
    1 MB · Weergaven: 4
Is dit een racesprox imitatie? Heb ik ooknog weer op Aliexpres proberen te vinden maar niet gevonden. Wel een sleutelhanger en paar van die verstel ringer voor op voorvork ☺️
 
Via eBay heb ik hem gekocht.
Zal morgen even een duidelijker foto proberen te maken dan dit schemerige gebeuren.
 
Het had wat voeten in de aarde vanwege de corona perikelen, maar mijn gear shift support is binnen uit china🥳.
Meteen gemonteerd en voor 25 dollar kun je er maar beter niet om verlegen zitten.
Helaas is het buiten slecht weer dus maar gemonteerd in de garage en erg donkere foto geworden van in gemonteerde staat .
Zit nog wel te bedenken of het as je niet te ver uitsteekt.
Maar voorlopig durf ik weer te schakelen😎

Me toooooo *D

20200520_125333.jpg
 
Zoals beloofd hier een paar foto's bij daglicht van de gear support.

Enige wat ik niet begrijp is dat mijn schakelas zilver is bij een zwart frame en zoals bij jou vfr nelis dat jij een zwarte schakelas hebt bij een zilver kleurig frame.
Rare mensen die Japanners.
 

Bijlagen

  • 20200606_225913.jpg
    20200606_225913.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 5
  • 20200606_230216.jpg
    20200606_230216.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 5
Het had wat voeten in de aarde vanwege de corona perikelen, maar mijn gear shift support is binnen uit china🥳.

Ziet er prima uit maar waar zijn de Gummiberen..?? 🤔

Ik moet een maandje wachten. Het budget is echt op..
Niet vanwege de laatste modificaties maar vanwege twee zendingen Port en Wijn uit Portugal.
En de nodige support boxen van mijn favoriete brouwerijen. *O*
 
Zoals beloofd hier een paar foto's bij daglicht van de gear support.

Enige wat ik niet begrijp is dat mijn schakelas zilver is bij een zwart frame en zoals bij jou vfr nelis dat jij een zwarte schakelas hebt bij een zilver kleurig frame.
Rare mensen die Japanners.

Toen Nelis zijn Blade in elkaar werd gezet waren de zilverkleurige ff niet voorradig. :+

Zo, vanmiddag effe wat ducktape van de blade halen , zag in Assen dat er een paar clipjes uit de punt van de kuip waren verdwenen 🙈
 
Zoals beloofd hier een paar foto's bij daglicht van de gear support.

Enige wat ik niet begrijp is dat mijn schakelas zilver is bij een zwart frame en zoals bij jou vfr nelis dat jij een zwarte schakelas hebt bij een zilver kleurig frame.
Rare mensen die Japanners.

Zwart is een meerprijs optie! _O-
 
Ja kon de LED lamp zo in een van de twee oude lamphouders pluggen.

Dit contact van het remlicht, is daar een beetje bij te komen?

Voordat je het schakelaartje demonteert kan je eerst even het volgende proberen:
De schakelaar zit aangesloten met 2 schuifstekkertjes, haal deze eens los en verbind deze eens aan elkaar met een stukje draad.
Je remlicht zou nu goed moeten branden. Als dat het geval is zit het probleem in ieder geval zeker in de schakelaar :Y

Het schakelaartje zelf zit met 1 schroefje vast aan de onderkant van de remhendel, ik weet alleen niet of deze ook open kan.
Je kan wel proberen om wat contactspray ergens in een opening te spuiten zodat deze misschien wat schoon te krijgen is.
 
Goedenavond! even inbreken hier.

Ben momenteel bezig met de carburateurs van een 1998 fireblade die als probleem heeft dat wanneer je een constante snelheid rijdt een soort van inhoud / onrustig rijdt. reageert wel goed op gas geven ( geen stotter of zo), maar er mag wel iets meer pit in, komt naar mijn idee sloom op gang

Ik heb een dynojet kit liggen, alleen ik betwijfel of alles er wel in zit en dan met name de naalden. heb een foto gemaakt van wat er in de kit zit en wat momenteel geminteerd zit. iemand enig idee welke de standaard oem naald is?

heb al goed gezocht maar nergens echte plaatjes hiervan te vinden. de vorm en lengte is behoorlijk anders

IMG_20200606_221253.jpg
 
Volgens mij beiden niet OEM, die hebben geen clipje om de hoogte te verstellen.

op dit filmpje staan beide naalden, oem en dyno op 1.15

 
Laatst bewerkt:
thanks, je hebt gelijk! Goed idee om video's te zoeken. Heb er inmiddels een gevonden van een sc33 '98 waarin zichtbaar is de rechter naald in mijn foto de dynojet naald is. Je ziet de curve in de naald goed zitten op een bepaald moment

 
Terug
Bovenaan Onderaan