Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Als ik bocht uit te wijd uit dreig te komen pak ik zonder van het gas te gaan de achterrem ff erbij om net dat beetje snelheid eruit te halen terwijl ik de motor onder de zelfde hellingshoek houd. Gaat heel geleidelijk maar weet eigenlijk niet of dat de juiste manier is ??
Weet niet wat jij voelt en hoe jij en je motor reageert.
 
Haha geen id waar je het over hebt. Enige oplossing is volgens mij de ketting verlengen of de brug uit slijpen

welke tandwielverhouding ligt er nu op?

ik denk dat het probleem daar te zoeken is.
Bij mij ligt er 15/43 op uit mijn hoofd met de standaardlengte ketting.
 
Ziet er goed uit op de Mille. Elbow down. Maar soms is het beter de motor rechterop te houden voor iets meer grip en daardoor hogere bochtensnelheid.
Thanks! Klopt daarmee ben ik met de Blade nog aan het stoeien dus, en merk vooral dat ik het nog “eng” vind op het gas te gaan bocht uit onder hellingshoek vanwege het vermogen/geen highsider willen 😂
 
Thanks! Klopt daarmee ben ik met de Blade nog aan het stoeien dus, en merk vooral dat ik het nog “eng” vind op het gas te gaan bocht uit onder hellingshoek vanwege het vermogen/geen highsider willen 😂
Bedacht mij ook dat een Mille mogelijk een hoger koppel heeft waardoor je sneller uit de bocht accelereert. Dan zou je met je Blade ietsie eerder op het gas moeten icm met een ander hellingshoek. Ook een hogere top is weer eerder remmen dus een totaal ander rijstijl. Kijk eens naar je banden. Meestal zie je een spoortje ruw. Ligt deze meer in het midden dan ga je te laat op het gas. Licht het meer naar de rand dan zit je goed. Alhoewel dat ook weer met je veerafstelling te maken heeft. Lastig, lastig, lastig. Gewoon veel doen lijkt mij. Maar vooral in eerste instantie veiligheid en in de tweede gewoon plezier hebben.

Heb zelf niet meer de drang om snel(ler) te gaan. Opleiden vind ik veel leuker en vraag daarom altijd de langzaamste groepen. Kun je goed kijken hoe zij rijden want ik hoef dan minder op rem- en instuurpunt te letten bij mijzelf. Het mooiste is overdracht waarbij je de vooruitgang ziet en dan de glimlach en optimisme aan het einde van de dag. Gaat het dan altijd langzaam? Nee, twee jaar terug met 2 leden van langzaamste naar snelste groep in 5 sessies. Maar is een unicum hoor. ;)
 
Bedacht mij ook dat een Mille mogelijk een hoger koppel heeft waardoor je sneller uit de bocht accelereert. Dan zou je met je Blade ietsie eerder op het gas moeten icm met een ander hellingshoek. Ook een hogere top is weer eerder remmen dus een totaal ander rijstijl. Kijk eens naar je banden. Meestal zie je een spoortje ruw. Ligt deze meer in het midden dan ga je te laat op het gas. Licht het meer naar de rand dan zit je goed. Alhoewel dat ook weer met je veerafstelling te maken heeft. Lastig, lastig, lastig. Gewoon veel doen lijkt mij. Maar vooral in eerste instantie veiligheid en in de tweede gewoon plezier hebben.

Heb zelf niet meer de drang om snel(ler) te gaan. Opleiden vind ik veel leuker en vraag daarom altijd de langzaamste groepen. Kun je goed kijken hoe zij rijden want ik hoef dan minder op rem- en instuurpunt te letten bij mijzelf. Het mooiste is overdracht waarbij je de vooruitgang ziet en dan de glimlach en optimisme aan het einde van de dag. Gaat het dan altijd langzaam? Nee, twee jaar terug met 2 leden van langzaamste naar snelste groep in 5 sessies. Maar is een unicum hoor. ;)
B5E12C7F-B3C8-494D-B614-88C2FD28174A.jpeg072E9971-DAB8-481C-B908-113727810D00.jpeg
Ja het zijn zoveel factoren haha, dit jaar sowieso nog 2 dagen Assen, ga wel het 1 en ander proberen *D thanks.
Ja voorrijden lijkt me geweldig, in de beginners groepen ofzo.
Heb ik het verleden meerdere mensen leren “lekkerder op de motor te zitten”, te verzitten en/of kneedowns te maken, ooit eens gevraagd voor voorrijden maar toen te weinig ervaring :P

(beide banden flink op ook, nieuw zal ook al wel helpen)

goed genoeg “off topic”

hier nog een plaatje van de Blade 😏
F1025B3D-189F-451E-9D2D-512B58CA403F.jpeg
 
Bekijk bijlage 1515883Bekijk bijlage 1515882
Ja het zijn zoveel factoren haha, dit jaar sowieso nog 2 dagen Assen, ga wel het 1 en ander proberen *D thanks.
Ja voorrijden lijkt me geweldig, in de beginners groepen ofzo.
Heb ik het verleden meerdere mensen leren “lekkerder op de motor te zitten”, te verzitten en/of kneedowns te maken, ooit eens gevraagd voor voorrijden maar toen te weinig ervaring :P

(beide banden flink op ook, nieuw zal ook al wel helpen)

goed genoeg “off topic”

hier nog een plaatje van de Blade 😏
Bekijk bijlage 1515885
helemaal aan de rechterkant van je achterband zie je een vlak, minder ruw gedeelte. Betekend dit op of glad?
 
Bij een slick zitten van die kuiltjes in het loopvlak, dat is om aan te geven hoeveel “profiel” er nog op je band zit.
 
Heb zelf niet meer de drang om snel(ler) te gaan. Opleiden vind ik veel leuker en vraag daarom altijd de langzaamste groepen. Kun je goed kijken hoe zij rijden want ik hoef dan minder op rem- en instuurpunt te letten bij mijzelf. Het mooiste is overdracht waarbij je de vooruitgang ziet en dan de glimlach en optimisme aan het einde van de dag. Gaat het dan altijd langzaam? Nee, twee jaar terug met 2 leden van langzaamste naar snelste groep in 5 sessies. Maar is een unicum hoor. ;)

Ben je er 12 juli in Assen ook bij?
Je bent 1 van de weinigen die beginners juist leuk vindt (denk ik).
 
Gisteren terug gekomen van 5 heerlijke dagen sturen met wat maten door het Sauerlandse land, heerlijke wegen, lekker eten maar hopelijk zoals ik hier lees nergens geflitst! 1x een flits gekregen in een dorpje waar je 30 mag maar volgens mij zaten we onder de 50 want dat doen we sowieso in dorpjes...
Kan er weer ff tegen, dik 1300km op het klokkie erbij getikt en weer flink sparen want over 4 weken een rondje Alpen *D
20200620_142916.jpg20200623_154504.jpg20200623_175426.jpg20200623_181822.jpg20200624_124350.jpg20200620_164306.jpg
20200620_132758.jpg
 

Bijlagen

  • 20200623_111303.jpg
    20200623_111303.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 12
Afgelopen week m'n blade maar weer eens verwend, voorzien van nieuwe olie + oliefilter, koelvloeistof, bougies, luchtfilters, nieuwe remblokken (voor) en een paar nieuwe handvaten.
Die hadden na 66000 km. zijn beste tijd wel gehad....
Op naar de 72000 km.:]

20200623_093719.jpg

20200623_100530.jpg

20200623_172904.jpg
20200622_204139.jpg
20200623_173250.jpg
 

Bijlagen

  • 20200622_203416.jpg
    20200622_203416.jpg
    850,7 KB · Weergaven: 4
Interessant die circuit ervaringen

Ik heb op Assen nog nooit gereden.
Op zandvoort wel een paar keer met mijn 750 ducati. Die vond ik te langzaam op top om op een snel circuit als Assen te rijden, want zelfs op zandvoort kreeg ik altijd wel klachten over de te lage topsnelheid op t rechte stuk, omdat er altijd mensen zijn die denken dat je vooral hard recht uit moet kunnen rijden...
Niet dat ik nu zo'n geweldige coureur ben, maar op bochten snelheid had ik op die dagen vaak nog wel wat rek over, maar met een absolute top van 199 km/u drukken de blades en R1 s je maar wat graag een stukkie aan...

Nu met de Blade wil ik t nog wel weer een poging gaan wagen en moet Assen er ook maar een keer aan geloven.
Als t hier niet mee kan, dan ligt t absoluut aan mezelf...
 
Hallo Allen,

Even voorstellen in dit topic. Ik ben Arnold, 38 en sinds kort eigenaar van een sc57. Ik kocht deze geheel standaart, met een lekke voorvork en wat achterstallig onderhoud. Omdat ik de grijze onderkuip niet mooi vind deze zwart laten spuiten. Ik mis nog een aantal kuipboutjes, maar verder is hij “klaar”. Hebben jullie nog tips qua tandwiel verhouding? Ok dacht zelf voor -1 en achter +2. Topsnelheid boeit mij niet. Een Speedohealer is dan wel nodig. Ter illustratie nog 2 foto’s van voor en na
Ik heb voor -1 en standaard ketting. Ik denk er over om een langere ketting te kopen.
Ik kom niet in de 6e versnelling en had dus achter best +2 kunnen nemen.
Ik zou dan de ketting 4 schakels langer nemen en een extra sluitschakel.
Je kunt er altijd nog 2 schakels uithalen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan