Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

ik ben zo blij met het rubber wat ik er onder heb. ! die dunlop sportmax :]
na kort stukje rijden worden ze al beetje warm . heerlijk :}
Zijn er nog meer die deze mening delen ??

De Dunlop bevalt goed maar vond m het bij vochtig wegdek vlug slipperig ga volgende week, na een paar dagen Eifel de S22 er op laten leggen voor de tour de Alpen en ben benieuwd hoe die bevalt...
 
Waarom niet?

Mijn ervaring van jaren terug was met die eerste 2CT's. Oude asfalt Zandvoort en in de Audi-S ging het verkeerd. Voorwiel weg zonder waarschuwing. Denk dat het combi hard loopvlak naar zachter zijkant op toen wat slechter asfalt is geweest in combinatie met op het gas gaan dus minder druk op voorwiel. Kwam van Pirelli's af waar ik mee kon lezen en schrijven. Zelf rechts versleten achterband omgedraaid dus band tegen draairichting in gemonteerd. Geen krimp en heb die Pirelli's toen opgereden op circuit. De eerste Michelin's in de MotoGP waren ook slecht. Regelmatig coureurs onderuit door wegglijdend voorwiel tot zelfs ontploffende achterbanden aan toe. Maar zoals gezegd, ken mensen in de racerij die er nu bij zweren. Helaas ik niet.

Pirelli wil ik ook eens proberen, zie dat ze veel gebruikt worden. Welk type Pirelli rijd je ? en is dat vergelijkbaar met de S22 of is dat een meer circuit gerichte band zoals de Bridgestone RS 10 ?
 
Heb al jaren niet meer op Pirelli gereden maar toen ik er mee reed was dat de Corsa of supercorsa. Inmiddels heb je Corsa 3 begreep ik. Ook met Metzelers gereden maar dat rubber is gelijk aan Pirelli omdat zij toen samengingen of overgenomen waren. De laatste jaren rij ik de Dunlops omdat ik die met korting kan krijgen. Heb een paar jaar terug met Conti's gereden die ook wel bevielen. Vorig jaar met Bridgestone's maar kon daar niet fatsoenlijk een bocht mee maken, geen gevoel en geen feedback. Moest naar mijn idee harder werken en duwen om de motor om te leggen. Kan aan mij liggen natuurlijk. Omdat de Dunlops vergelijkbaar in prijs waren en die mij wel bevielen rij ik de laatste twee of drie jaar met Dunlops. Heb er een goed gevoel bij en geven mij vertrouwen dus geen noodzaak om te veranderen.
 
Pirelli wil ik ook eens proberen, zie dat ze veel gebruikt worden. Welk type Pirelli rijd je ? en is dat vergelijkbaar met de S22 of is dat een meer circuit gerichte band zoals de Bridgestone RS 10 ?

Ik rij met pirelli’s:

Op straat heb ik de rosso 3: dit is een sportieve straatband maar voor een circuitdagje zou dit ook kunnen.

(ik ben er vorig jaar met deze banden op Assen op mijn plaat gegaan maar dat is mijn eigen schuld, ik verwachtte van deze banden dezelfde grip als van een raceband)

Op het circuit heb ik gereden op de supervikes (slicks) en op supercorsa’s. (De SC variant)
Dit is echt een raceband en op het circuit doen ze het erg goed.
Met deze banden zou je op de openbare weg mogen maar dat is als je het mij vraagt niet verstandig: ze slijten dan erg snel maar vooral in koele/vochtige omstandigheden is de grip erg slecht.
 
Waarom niet?

Mijn ervaring van jaren terug was met die eerste 2CT's. Oude asfalt Zandvoort en in de Audi-S ging het verkeerd. Voorwiel weg zonder waarschuwing. Denk dat het combi hard loopvlak naar zachter zijkant op toen wat slechter asfalt is geweest in combinatie met op het gas gaan dus minder druk op voorwiel. Kwam van Pirelli's af waar ik mee kon lezen en schrijven. Zelf rechts versleten achterband omgedraaid dus band tegen draairichting in gemonteerd. Geen krimp en heb die Pirelli's toen opgereden op circuit. De eerste Michelin's in de MotoGP waren ook slecht. Regelmatig coureurs onderuit door wegglijdend voorwiel tot zelfs ontploffende achterbanden aan toe. Maar zoals gezegd, ken mensen in de racerij die er nu bij zweren. Helaas ik niet.

Bij bijvoorbeeld de Pirelli Supercorsa of Superbike kan je de band gewoon omdraaien.

Deze banden hebben een neutraal karkas en de het profiel is bij een omgedraaide band hetzelfde.

Op deze manier kan je een band die wat meer versleten is aan de ene kant (doordat het circuit bijv. meer rechter dan linker bochten heeft) dan nog omdraaien om er nog wat extra meters uit te halen.
 
Ik wil alleen maar zeggen dat ik van mening ben dat we met z’n allen inspraak hebben over de inhoud van de OP

Nou, ik ben wel van plan om nog even een tijdje te blijven hangen hier, dus als ik met deze foto in de openingspost mag?

IMG_20200613_1450502.jpg


Misschien dat ik dan wel automatisch notificaties over nieuwe berichten blijf zien, want telkens als ik een paar dagen niet zelf wat gepost heb, maar alleen even bij lees, dan stoppen de meldingen dat er een nieuwe post in dit topic heeft plaats gevonden... Heel gek...
 
Uiteraard mag jouw foto in de OP, ik werk vanmiddag de boel ff bij :t

Dat van het stoppen van de notificaties heb ik ook inderdaad, vreemd
 
Als je post volgt ie volgens mij maar een paar dagen, maar als je dan actief op het knopje 'volgen' bovenaan de pagina drukt blijf je volgens mij de notificaties krijgen?
 
Dat volgen knopje heb ik al eens ingedrukt, want ik kan nu alleen maar drukken op "niet meer volgen"

Ach zo super veel dingen hou ik nu ook weer niet bij hier, dus als t te lang rustig blijft voor mijn gevoel, dan check ik zelf wel weer even
 
Behh,ik heb een lekke voorvorkkeering😣
Ergste is nog dat stamsnijder(vering specialist),die bij mij op een paar minuten afstand zat verhuisd is.
Wat is nou wijsheid? Beide vervangen of alleen degene die lek is.
Aan de druppel op de grond te zien is de olie ook wel aan vervanging toe😇
 

Bijlagen

  • 20200725_001416.jpg
    20200725_001416.jpg
    1 MB · Weergaven: 9
Behh,ik heb een lekke voorvorkkeering😣
Ergste is nog dat stamsnijder(vering specialist),die bij mij op een paar minuten afstand zat verhuisd is.
Wat is nou wijsheid? Beide vervangen of alleen degene die lek is.
Aan de druppel op de grond te zien is de olie ook wel aan vervanging toe😇
Bij een voorvork maar 1 doen is sowieso no go want je koopt ze vaak per 2 en zul je zien, vervang je de 1, rij je met de ander nog met oude olie en gaat die straks lek kan je weer alles los slopen 😂
 
Behh,ik heb een lekke voorvorkkeering😣
Ergste is nog dat stamsnijder(vering specialist),die bij mij op een paar minuten afstand zat verhuisd is.
Wat is nou wijsheid? Beide vervangen of alleen degene die lek is.
Aan de druppel op de grond te zien is de olie ook wel aan vervanging toe😇

Altijd 2 vervangen. Voor de kosten hoef je het niet te laten en het geeft altijd wel een lekker gevoel vind ik. Als je zo rond de 40 tot 50 duizend kilometer zit zou ik de glijbussen ook gelijk vervangen! :Y
 
@Vuurmesje
Er staat een mooie T500 te koop op marktplaats. k wilde de link delen maar mijn telefoon wil niet.

via kaptop


eerste motor, toch?
Mijn eerste was een Zundapp 250 cc. Maar of je dat een echte motor kunt noemen? Op papier wel natuurlijk. Mijn 2e en inderdaad een echte motor de T500. Hierop op circuit leren rijden. Dank voor de tip. Denk niet datie er komt maar dromen mag altijd.
 
Altijd 2 vervangen. Voor de kosten hoef je het niet te laten en het geeft altijd wel een lekker gevoel vind ik. Als je zo rond de 40 tot 50 duizend kilometer zit zou ik de glijbussen ook gelijk vervangen! :Y
Heeft net de 29k overschreden👍.
Dus dat zal waarschijnlijk nog niet aan de orde zijn.
Zal binnenkort eens kijken of ik eventueel zelf de voorkant kan liften of dat ik hem weg ga brengen.
Merk overigens geen verschil met hoe die rijdt.
 
Heeft net de 29k overschreden👍.
Dus dat zal waarschijnlijk nog niet aan de orde zijn.
Zal binnenkort eens kijken of ik eventueel zelf de voorkant kan liften of dat ik hem weg ga brengen.
Merk overigens geen verschil met hoe die rijdt.

Dan zal dat nog wel prima zijn inderdaad! Gewoon voor de volgende keer meenemen en hopen dat dat nog lang mag duren :9
 
Ik rij met pirelli’s:

Op straat heb ik de rosso 3: dit is een sportieve straatband maar voor een circuitdagje zou dit ook kunnen.

(ik ben er vorig jaar met deze banden op Assen op mijn plaat gegaan maar dat is mijn eigen schuld, ik verwachtte van deze banden dezelfde grip als van een raceband)

Op het circuit heb ik gereden op de supervikes (slicks) en op supercorsa’s. (De SC variant)
Dit is echt een raceband en op het circuit doen ze het erg goed.
Met deze banden zou je op de openbare weg mogen maar dat is als je het mij vraagt niet verstandig: ze slijten dan erg snel maar vooral in koele/vochtige omstandigheden is de grip erg slecht.

Ga me maar eens goed oriënteren, met mijn 2.09 nog niet echt een circuitband nodig lijkt me. Eerst maar eens de vering achter verbeteren en rijtechniek verder bijschaven.
 
Heeft net de 29k overschreden👍.
Dus dat zal waarschijnlijk nog niet aan de orde zijn.
Zal binnenkort eens kijken of ik eventueel zelf de voorkant kan liften of dat ik hem weg ga brengen.
Merk overigens geen verschil met hoe die rijdt.

Heb goede ervaringen met JJ suspension in Mill, paar jaar geleden poten heengebracht met een lekke keerring. Trokken gelijk ff de poten open om de glijbussen te controleren waar ik bij stond.....waren nog goed. Om verassingen achteraf te voorkomen zeiden ze.
 
Vraagje...Ik rij op een Honda 954rr 2002 en als ik volgas optrek en ik schakel naar de 2e versnelling, schiet hij er terug uit bij 8000toeren (terug naar neutraal) nadat hij eerst aangreep. Is dit een bekende probleem zo ja wat kan het zijn en/of waar moet ik als eerst zoeken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan