Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Goedemiddag, heb ff een vraagje, ik heb mn velgen laten coaten zelf al mn wiellagers gedaan ( van een cbr 900 rr 1997) wil nu mn achterwiel erop zetten, voorwiel is gelukt maar het lijkt net of de afstandsbussen niet goed zijn ik krijg hem op geen enkele manier erop ook youtube laat de 900rr nergens zien hoenik dit moet doen en het haynes handboek hanteerd andere onderdelen dan die ik heb. Ik hoopte dat iemand mij kan vertellen of ik de juiste afstandsbussen heb gelabeled en hier niet een foutje heb gemaakt met achterwiel ben nu uren bezig maar ik krijg op 1 of andere manier mn achterwiel er echt niet in en het is niet mn eerste keer( wel van de 900rr) hoopte dat iemand me kan helpen heb bijgrvoegd de fotos van de afstandsbussen aan beide kanten maar volgens informatie online moet er een ander soort busje in thnx alvast
Weet niet wat je doet en kan dus niet helpen. Weet je zeker dat het de busjes zijn en dat er niets in je achterwiel zit? Of dat je het wiel niet goed in de schokdempers hebt? Busjes op de originele wijze weer terug geplaatst en niet omgedraaid of verwisseld. Roep zomaar wat om aan te geven dat het van afstand moeiljk kijken en oordelen is. Had en heb er zelf nooit problemen mee gehad.

Maar ik begrijp dat het wiel wel eerst goed zat, jij het gedemonteerd hebt en er nu problemen mee hebt? Dan moet het toch ook weer gewoon passen?
 
Misschien de lagers er verkeerd ingezet?
Bussen aan de verkeerde kant?
Wat vuurmesje zegt, het kan zoveel zijn.
Maar als het eerst goed zat dan de stappen die je hebt gezet nalopen,dan zal vanzelf de fout boven water komen.
 
Klopt, tis vreemd want orden altijd netjes en ze zitten waar ze moeten zitten, maar de originele tekening geeft weer wat anders aan, lagers zitten er diep genoeg in dus dat is t ook niet, we gaan t zien thnx
 
Niet te lang wachten hoor want ken dat van "komt weer een keer". (Probeer stiekem dat vrije gevoel aan te wakkeren)

Goed te horen dat je na de megaklappert toch nog een auto indurfde. En nog wel dezelfde. Top.

Ja, ken je. Dus laat dat " weer" maar weg in "lul weer als de beste". ;-0

En nee, deze opa heeft geen insta, zelfs geen fb meer.

Maaruh, wanneer heb jij de laatste keer met de blade gereden? En dan bedoel ik niet haar naar de warme deken te rijden.
Mwhoa écht fatsoenlijk gereden, net voor mn ongeluk.. 🤐 Dus ze staat al best lang stil. Paar x geprobeerd te verkopen. 1 dag op MP en tjeez pijn in mn kl#te.. dus er maar weer vanaf gehaald. Net een wijf hé, zo besluiteloos ✌🏼😂 Owning it like a boss.
Maar goed, jij en social media.. 😂 tis waar. Al zijn er een paar hier gaan volgen. Tof mannen 🙌🏻
Btw opa? Haha klinkt ook goed. We worden oud Har.. 🎉😆
 
2007! Gewoon 13 jaar gelee nondeju zeg ✌🏼😂 is te zien ook aan fotokwaliteitje mwhoa...😌
Maar goed, zoals altijd, mankeerd ze niets en staat ze in nieuwstaat te shinen. Omgebouwd is ze al. Tja
 

Bijlagen

  • 1 rood wit blades.jpg
    1 rood wit blades.jpg
    16,3 KB · Weergaven: 11
Mwhoa écht fatsoenlijk gereden, net voor mn ongeluk.. 🤐 Dus ze staat al best lang stil. Paar x geprobeerd te verkopen. 1 dag op MP en tjeez pijn in mn kl#te.. dus er maar weer vanaf gehaald. Net een wijf hé, zo besluiteloos ✌🏼😂 Owning it like a boss.
Maar goed, jij en social media.. 😂 tis waar. Al zijn er een paar hier gaan volgen. Tof mannen 🙌🏻
Btw opa? Haha klinkt ook goed. We worden oud Har.. 🎉😆
Pijn in mn kl#te? Van wie heb je die gejat? Of een genderrr transplantatie gehad? Of bedoel je wat anders dan ik denk dat daar staat? :+ *D

Maar snap je twijfelen hoor. Het is niet niks om een blade te koop te zetten. Net als trouwens een Soes. Alleen bij een HD heb je geen twijfel, daarbij geef je zelfs geld toe is mijn mening.
 
2007! Gewoon 13 jaar gelee nondeju zeg ✌🏼😂 is te zien ook aan fotokwaliteitje mwhoa...😌
Maar goed, zoals altijd, mankeerd ze niets en staat ze in nieuwstaat te shinen. Omgebouwd is ze al. Tja
Trring zeg, alweer 13 jaar ouder. Zo voelt het niet. Van jou geleerd en nog steeds toegepast dat kwaliteit er niet toe doet. Er wordt toch gekeken of je erop staat. En hier is dat ook zo, staat mijn blade erop? Ja? Dan hele goede foto.

Maar die blade is weg en heb er een jongere met minder km en andere jas voor terug. Hield er nog aan over ook nog. :Y
 
Altijd fijn als je weer kan beginnen met opbouwen
Ye en nu gaat het wat trager want, onderdelen.
Wel van plan de huidige Two brothers eraf te halen en originele demper er weer op te zetten, ivm geluidsnormen Assen.

En dan kan ik evt. de 2 brothers nog verpatsen.
Niet de meest stoere optie, maar wel de meest financieel gunstige en ook meest verstandige denk ik.

Voor de rest nog, kettingset zoals ik zei, slider blocks. Olie/oliefilter. Dat is 't wel denk.

Ennn heb ergens lekstroom, maar geen idee waar. Dus accu nu gewoon los. En wellicht de Accu verplaatsen naar buddy seat, zodat ik er makkelijk bij kan en gemakkelijk aan/uit kan schakelen. Als in, het complete elektrische circuit gewoon uitschakelen.
 
Vandaag met dit heerlijke herfst weertje samen met nog wat maten een mooi rondje door de Brabantse Kempen gestuurd, het was genieten en hopelijk kunnen we nog een paar x voor de winterstop! ☀️ :]8-)
 

Bijlagen

  • 20201031_131236.1.jpg
    20201031_131236.1.jpg
    684,2 KB · Weergaven: 7
  • 20201031_143145.1.jpg
    20201031_143145.1.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 8
  • 20201031_155027.jpg
    20201031_155027.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 8
  • 20201031_155928.1.jpg
    20201031_155928.1.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 7
  • 20201031_163304.1.jpg
    20201031_163304.1.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 6
  • 20201031_164156.1.jpg
    20201031_164156.1.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 6
Vandaag met dit heerlijke herfst weertje samen met nog wat maten een mooi rondje door de Brabantse Kempen gestuurd, het was genieten en hopelijk kunnen we nog een paar x voor de winterstop! ☀️ :]8-)
Ja, 't was prima te doen vanmiddag. :] :t
 

Bijlagen

  • 20201031_143153.jpg
    20201031_143153.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 7
  • 20201031_152452_019.jpg
    20201031_152452_019.jpg
    1.019,5 KB · Weergaven: 7
  • 20201031_152559.jpg
    20201031_152559.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 6
Gistermiddag was t heerlijk. Wel hier en daar veraderlijk glad. In de ochtend reed ik hier in een mist van regen.
Had in de ochtend eerst een stop in Ruinerwold gepland en ben daarna helemaal kruipdoorsluipdoor naar Renswoude gereden om onderdelen voor mijn GL zijspan te halen.
Was best lekker en niet te druk onderweg ook nog.
Brommer is wel goed vies geworden van alle modder op straat.
IMG_20201031_1540507.jpg
 
Dat is dus exact de reden dat ik nu niet meer rij.
Ding word me daar vies van het opspattende drek van de natte wegen.
Op de meeste plaatsen krijg je dat wel weer makkelijk schoon,maar het gaat ook op de moeilijkere of zelfs onbereikbare of onzichtbare plaatsen zitten.
Dus vandaar mijn seizoensstop👍

Als het boven de 10 graden is, zonnig en mooi droog wil ik hem voor een rondje nog wel van stal halen maar onder de 15 graden is er voor mij eigenlijk ook het grootste plezier, bochten jagen wel af... Wat betreft het poetsen gaat ie eerdaags, na een grondige afspuit beurt de garage in en de heftafel op om hem dan weer oppie toppie klaar maken voor seizoen 2021 *D
 
Was vandaag bij Ten Cate. Toch nog even kijken bij het 2020 model. Las hier dat er geen verschil was te zien met een 2017 model. Denk dat een retourtje Specsaver wel wonderen zal verrichten. Zie de foto's en vergelijk.
 

Bijlagen

  • IMG_20201103_163004[1].jpg
    IMG_20201103_163004[1].jpg
    1,5 MB · Weergaven: 8
  • IMG_20201103_163017[1].jpg
    IMG_20201103_163017[1].jpg
    1,9 MB · Weergaven: 7
  • IMG_20201103_163025[1].jpg
    IMG_20201103_163025[1].jpg
    2,1 MB · Weergaven: 8
  • IMG_20201103_163052[1].jpg
    IMG_20201103_163052[1].jpg
    1,6 MB · Weergaven: 6
  • IMG_20201103_163103[1].jpg
    IMG_20201103_163103[1].jpg
    1,7 MB · Weergaven: 8
  • IMG_20201103_163135[1].jpg
    IMG_20201103_163135[1].jpg
    1,3 MB · Weergaven: 7
  • IMG_20201103_163144[1].jpg
    IMG_20201103_163144[1].jpg
    1,2 MB · Weergaven: 8
Was vandaag bij Ten Cate. Toch nog even kijken bij het 2020 model. Las hier dat er geen verschil was te zien met een 2017 model. Denk dat een retourtje Specsaver wel wonderen zal verrichten. Zie de foto's en vergelijk.
Dat is dan wel weer het 2012-2017 model. Het 2017-2020 model zit qua looks wel stuk dichter bij het 2020 model.

1604435587913.png
 
Dat is dus exact de reden dat ik nu niet meer rij.
Ding word me daar vies van het opspattende drek van de natte wegen.
Op de meeste plaatsen krijg je dat wel weer makkelijk schoon,maar het gaat ook op de moeilijkere of zelfs onbereikbare of onzichtbare plaatsen zitten.
Dus vandaar mijn seizoensstop👍
Neem er een crosser bij! Rond deze tijd begint het seizoen juist en maak je je nooit meer zorgen over modder! *O*
20200703_155510.jpg
 
Dat is dan wel weer het 2012-2017 model. Het 2017-2020 model zit qua looks wel stuk dichter bij het 2020 model.

Bekijk bijlage 1560877
1604436543694.png


1604436982040.png


Heb ze even onder elkaar gezet. Ik zie toch heel duidelijk verschillen. De kuip, de koplampen, gat in de neus, de tank, het frame en het subframe. Of je moet het kontje, de uitlaat, de nummerplaathouder, de voorvork met spatbord en de wielen bedoelen? Die komen nagenoeg overeen ja. Maar als totaal plaatje zie ik toch een andere motor staan.
 
Bekijk bijlage 1560883

Bekijk bijlage 1560888

Heb ze even onder elkaar gezet. Ik zie toch heel duidelijk verschillen. De kuip, de koplampen, gat in de neus, de tank, het frame en het subframe. Of je moet het kontje, de uitlaat, de nummerplaathouder, de voorvork met spatbord en de wielen bedoelen? Die komen nagenoeg overeen ja. Maar als totaal plaatje zie ik toch een andere motor staan.
Ja ik ben het ook zeker met je eens! Vind de nieuwe blade een totaal nieuwe motor. Maar die motoren die jij op de foto had gezet zijn nóg een model ouder.
 
Was vandaag bij Ten Cate. Toch nog even kijken bij het 2020 model. Las hier dat er geen verschil was te zien met een 2017 model. Denk dat een retourtje Specsaver wel wonderen zal verrichten. Zie de foto's en vergelijk.
Je hebt gelijk, de kleuren zijn anders. Gelukkig maar, anders had ik ook aan een bril gemoeten :t





:+
 
Bekijk bijlage 1560883

Bekijk bijlage 1560888

Heb ze even onder elkaar gezet. Ik zie toch heel duidelijk verschillen. De kuip, de koplampen, gat in de neus, de tank, het frame en het subframe. Of je moet het kontje, de uitlaat, de nummerplaathouder, de voorvork met spatbord en de wielen bedoelen? Die komen nagenoeg overeen ja. Maar als totaal plaatje zie ik toch een andere motor staan.
Vind dat 2017-2020 model eigenlijk wel wat mooier, schoorsteen er af en vervangen voor een mooie Taylormade demper (als ze die voor dat model hebben), echt sexy :9 Wat ik wel beter van het nieuwe model vind, is dat dat afgrijselijk lelijke klepje op het frame er niet meer op zit. :t
 
Alle blades hebben gelijkenissen waarom zou je iets veranderen als het mooi ismen goed is? Kijk hoe lang de golf al een golf is ? Elke keer kleinere veranderingen. 🤣🤣🤣

Maar eindelijk hebben ze wat gedaan aan het vermogen. Honda is altijd al een goed sturende motor geweest je hebt snel het gevoel dat je een goede bestuurder bent. de motor is heel vergevings gezind.
Had al behoorlijk wat km op een r1 gemaakt 2002 de eerste injectie ow man wat wheeliede dat ding gemakkelijk leuke motor toen om op te rijden.

Toen kwam me eerste ontmoeting met een 1997 blade ow wat stuurde die motor fijn de eerste afrit afslag Bunnik de a27 op richting Breda me eerste knie aan de grond wat stuurde die motor fijn. Sinds toen ben ik altijd verliefd op de blades geweest.

Maar dus de nieuwe blade.Honda bouwt altijd een motor die heel fijn te besturen is.heb ze lang niet allemaal gereden maar het is iets wat ik van veel mensen hoor.
Maar de vernieuwingen zitten vooral onderhuids ze maken gebruik van een andere boring en slag ze hebben nu 2 olie pompen een voor laag en hoog toeren zodat ze een betere koeling van de motor kunnen hebben dus meer power langere levensduur. Die techniek komt overigens uit hun F1 project. Ze maken nu ook gebruik van trothle by wire wat het op en neer schakelen zonder koppeling veel soepeler maakt en de motor rem veel beter instelbaar maakt.En dan nog de bosch imu 6 Ecu wat alles instelbaar maakt.

Veel van die opties zullen wij niet gebruiken maar de techniek die ze toe hebben gepast is wel weer next level als ik dat zo lees.
 
Terug
Bovenaan Onderaan