Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

leuk man, goed om te zien dat het goed gaat.. mijn dochter was 9 weken te vroeg.. waren een paar spannende weken, maar gelukkig dik 6 jaar verder, en gelukkig heeft ze er niets aan overgehouden buiten dat ze gevoelig is voor (hard) geluid.. met een motorfiets valt dat dus niet mee :P
nou man dat is helemaal vroeg maar gelukkig was alles goed dus dan is het goed hier gaat het ook goed ze denken dat die met de kerst thuis is als die zo door gaat en dan is die nog 2weken te vroeg maar we wachten af
 
Taak van vandaag;
Stickers plakken :)
 

Bijlagen

  • IMG_20201214_184934_708.jpg
    IMG_20201214_184934_708.jpg
    96,2 KB · Weergaven: 7
Sinds vandaag dus ook eigenaar van een 1000RR. De SC57. Maar heb gelijk een paar vragen.
- zijn de remschijf diameters van een SC50 gelijk aan die van een SC57? Wil de wave discs overzetten maar kan zo snel niet de specs vinden.
- wie heeft er ook een PC3usb op zijn SC57? En waar heb je die weggestopt? Nu zit het in het kontje maar kan daar geen regenoveral bij stoppen.
En wil wel graag een regenoveral standaard mee. Zowel naar circuit als op een toertocht.
- las hier in de opening ook iets over beide koplampen laten branden. Is er een schema of een link naar een video of plaatsjes? Vind het zo zielig
staan die ene brandende lamp.
 
Laatst bewerkt:
Helaas, schijnt niet 1 op 1 te passen. Uit Fireblades.org haal ik:

Yep, 929, 954 and 1000RR run the same axles, sprockets and rear discs. Front discs are the same pattern but 929/954 are 330mm and 1000RR are 310mm and 320mm.

Ofwel, het wiel kan wel over gezet worden maar de schijf is kleiner op de 1000. Weet niet of de grotere schijf van de 954 dan nog wel in het remblok past. Als dat past dan wordt er dus op een schijf van 330 mm geremd met een voering op een diameter van 310 of 320 mm. Naar het schijnt heeft de 2007 een schijf van 320mm dus is dan 5mm aan 1 kant te klein. Zou dus moeten kunnen passen en grijpt de voering in zijn geheel op de schijf.

Iemand hier enige ervaring mee opgedaan? En zo ja, merkbaar?
 
Geen ervaring mee maar de 2006 2007 blade heeft spacers op de remklauw voor de grotere schijf dan de 2004 2005.
Je zou dus spacers kunnen laten draaien voor de 330 mm schijven. Hoe het dan met de sterkte zit , geen idee maar er zijn vast slimmere gasten die daar meer over kunnen vertellen.
 
Sinds vandaag dus ook eigenaar van een 1000RR. De SC57. Maar heb gelijk een paar vragen.
- zijn de remschijf diameters van een SC50 gelijk aan die van een SC57? Wil de wave discs overzetten maar kan zo snel niet de specs vinden.
- wie heeft er ook een PC3usb op zijn SC57? En waar heb je die weggestopt? Nu zit het in het kontje maar kan daar geen regenoveral bij stoppen.
En wil wel graag een regenoveral standaard mee. Zowel naar circuit als op een toertocht.
- las hier in de opening ook iets over beide koplampen laten branden. Is er een schema of een link naar een video of plaatsjes? Vind het zo zielig
staan die ene brandende lamp.
gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst man
 
Geen ervaring mee maar de 2006 2007 blade heeft spacers op de remklauw voor de grotere schijf dan de 2004 2005.
Je zou dus spacers kunnen laten draaien voor de 330 mm schijven. Hoe het dan met de sterkte zit , geen idee maar er zijn vast slimmere gasten die daar meer over kunnen vertellen.
Allereerst gefeliciteerd met je aanwinst en wat betreft de schijven had ik op mijn sc57 2007 nog iets grotere schijven dan origineel van Motomaster en heb daar toen extra spacers voor tussen gezet, nooit ergens last van gehad! *D
 

Bijlagen

  • 20180726_210534.jpg
    20180726_210534.jpg
    382,7 KB · Weergaven: 9
Sinds vandaag dus ook eigenaar van een 1000RR. De SC57. Maar heb gelijk een paar vragen.
- zijn de remschijf diameters van een SC50 gelijk aan die van een SC57? Wil de wave discs overzetten maar kan zo snel niet de specs vinden.
- wie heeft er ook een PC3usb op zijn SC57? En waar heb je die weggestopt? Nu zit het in het kontje maar kan daar geen regenoveral bij stoppen.
En wil wel graag een regenoveral standaard mee. Zowel naar circuit als op een toertocht.
- las hier in de opening ook iets over beide koplampen laten branden. Is er een schema of een link naar een video of plaatsjes? Vind het zo zielig
staan die ene brandende lamp.
Met de vragen kan ik je niet helpen. Maarreh... foto's!
 
Sinds vandaag dus ook eigenaar van een 1000RR. De SC57. Maar heb gelijk een paar vragen.
- zijn de remschijf diameters van een SC50 gelijk aan die van een SC57? Wil de wave discs overzetten maar kan zo snel niet de specs vinden.
- wie heeft er ook een PC3usb op zijn SC57? En waar heb je die weggestopt? Nu zit het in het kontje maar kan daar geen regenoveral bij stoppen.
En wil wel graag een regenoveral standaard mee. Zowel naar circuit als op een toertocht.
- las hier in de opening ook iets over beide koplampen laten branden. Is er een schema of een link naar een video of plaatsjes? Vind het zo zielig
staan die ene brandende lamp.
Heej Har,
Gefeliciteerd man, fijne machine. O-)
Hier een link om beide koplampen te laten branden, gebruik ik ook zie openingspost foto.
Werkt prima.
Maaruh zolang er geen foto's zijn is het een lul verhaal van een nieuwe blade })
 
Geen ervaring mee maar de 2006 2007 blade heeft spacers op de remklauw voor de grotere schijf dan de 2004 2005.
Je zou dus spacers kunnen laten draaien voor de 330 mm schijven. Hoe het dan met de sterkte zit , geen idee maar er zijn vast slimmere gasten die daar meer over kunnen vertellen.
Denk dat ik op ebay of amazone dan maar een paar passende wave discs koop. Voor de 954 ook gedaan en is prima bevallen. Laten draaien kost ook dus dat maakt dan niet zoveel uit.
Dank voor je antwoord.
 
Allereerst gefeliciteerd met je aanwinst en wat betreft de schijven had ik op mijn sc57 2007 nog iets grotere schijven dan origineel van Motomaster en heb daar toen extra spacers voor tussen gezet, nooit ergens last van gehad! *D
Kijk dat bedoel ik met andere schijven. Staat naar mijn mening stukken mooier.
 
:tHeej Har,
Gefeliciteerd man, fijne machine. O-)
Hier een link om beide koplampen te laten branden, gebruik ik ook zie openingspost foto.
Werkt prima.
Maaruh zolang er geen foto's zijn is het een lul verhaal van een nieuwe blade })
Wilde eerst "even wachten, nog even wachten" zetten. Als je begrijpt wat ik bedoel. _O-

Dank voor de link, ga later kijken.:t
 
Terug
Bovenaan Onderaan