Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Dat kan ik me wel voorstellen.

Ik heb een paar jaar terug mijn fireblade neergelegd op Assen en technisch is hij weer in orde, maar het kuipwerk moet nog steeds.

Het is lastig om de juiste delen in een nette staat te vinden en dan zonder dat ze de hoofdprijs kosten en zo rijdt hij er niet minder om.

Neemt niet weg dat ik hem wel weer gewoon netjes wil maken hoor ;)
Ging vorig jaar bij 20 kmh onderuit op Assen in de paddock en had gat in mijn kuip. Kuipdeel en reparatie prijzig. Dacht iets van 400 euro. Voor een paar euro meer chinees spul gekocht. Heb je een complete set. Oude kuip met schade verkocht wat ook weer de prijs drukte. En zo is iedereen weer blij.
 
Heren even een vraag bij de kenners van de Fireblade.

Ben bezig met een cbr900rr sc33 die slecht stationair liep en inhield bij deellast.
Na het ultrasoon reinigen van de carborateurs is het stationair draaien en de reactie op het gas onbelast goed, althans een stuk beter als dat het voorheen was.
Luchtfilter is vernieuwd en de boegies gecontroleerd en zagen er eigenlijk als net nieuw eruit.
Tijdens de proefrit viel mij op dat de motor bij lagere toeren nog steeds wat inhoud, hoger in de toeren zeg vanaf 5000 toeren is het goed.
Nu verdenk ik nog steeds dat de carborateurs niet deugen.
De Blade heeft in verhouding maar weinig gedraaid, 16000 km, dus denk ik dat er intern weinig mis mee is,
heeft wel een tijd in vochtige opslag gestaan dus een elektrisch probleem zou ook nog kunnen.

Alvast bedankt voor de reacties.
 
Heren even een vraag bij de kenners van de Fireblade.

Ben bezig met een cbr900rr sc33 die slecht stationair liep en inhield bij deellast.
Na het ultrasoon reinigen van de carborateurs is het stationair draaien en de reactie op het gas onbelast goed, althans een stuk beter als dat het voorheen was.
Luchtfilter is vernieuwd en de boegies gecontroleerd en zagen er eigenlijk als net nieuw eruit.
Tijdens de proefrit viel mij op dat de motor bij lagere toeren nog steeds wat inhoud, hoger in de toeren zeg vanaf 5000 toeren is het goed.
Nu verdenk ik nog steeds dat de carborateurs niet deugen.
De Blade heeft in verhouding maar weinig gedraaid, 16000 km, dus denk ik dat er intern weinig mis mee is,
heeft wel een tijd in vochtige opslag gestaan dus een elektrisch probleem zou ook nog kunnen.

Alvast bedankt voor de reacties.
Dippie voor de 5000 toeren was standaard al bij de aankoop geloof ik.
 
Heren even een vraag bij de kenners van de Fireblade.

Ben bezig met een cbr900rr sc33 die slecht stationair liep en inhield bij deellast.
Na het ultrasoon reinigen van de carborateurs is het stationair draaien en de reactie op het gas onbelast goed, althans een stuk beter als dat het voorheen was.
Luchtfilter is vernieuwd en de boegies gecontroleerd en zagen er eigenlijk als net nieuw eruit.
Tijdens de proefrit viel mij op dat de motor bij lagere toeren nog steeds wat inhoud, hoger in de toeren zeg vanaf 5000 toeren is het goed.
Nu verdenk ik nog steeds dat de carborateurs niet deugen.
De Blade heeft in verhouding maar weinig gedraaid, 16000 km, dus denk ik dat er intern weinig mis mee is,
heeft wel een tijd in vochtige opslag gestaan dus een elektrisch probleem zou ook nog kunnen.

Alvast bedankt voor de reacties.
Ik had dat met de tiger ook, die zijn toen tig keer ultrasoon gereinigd in verschillende goedjes, zonder succes. Staat me bij dat die naalden volledig dichtgekoekt waren. Een revisie van de carbs evt nodig?
 
De naalden zat ook inderdaad die groene aanslag op van die gore euro 95 benzine, maar dat is ook allemaal weer schoon en netjes.
De stationair sproeiers waren ook vies en die groene aanslag onderin de vlotterbakken natuurlijk.
Maar goed dat is allemaal weer schoon.
Ook nieuwe o ringetjes onder de mengsel schroeven. en deze op 1 3/4 slag weer uitgedraaid.
 
Heren even een vraag bij de kenners van de Fireblade.

Ben bezig met een cbr900rr sc33 die slecht stationair liep en inhield bij deellast.
Na het ultrasoon reinigen van de carborateurs is het stationair draaien en de reactie op het gas onbelast goed, althans een stuk beter als dat het voorheen was.
Luchtfilter is vernieuwd en de boegies gecontroleerd en zagen er eigenlijk als net nieuw eruit.
Tijdens de proefrit viel mij op dat de motor bij lagere toeren nog steeds wat inhoud, hoger in de toeren zeg vanaf 5000 toeren is het goed.
Nu verdenk ik nog steeds dat de carborateurs niet deugen.
De Blade heeft in verhouding maar weinig gedraaid, 16000 km, dus denk ik dat er intern weinig mis mee is,
heeft wel een tijd in vochtige opslag gestaan dus een elektrisch probleem zou ook nog kunnen.

Alvast bedankt voor de reacties.
Zijn ze ook weer gesynchroniseerd nadat de boel weer in elkaar is gezet?
Heb die van mij laatst laten synchroniseren en CO laten afstellen, loopt beter dan die ooit heeft gedaan en dat met 60.000 op de klok.
 
Heren even een vraag bij de kenners van de Fireblade.

Ben bezig met een cbr900rr sc33 die slecht stationair liep en inhield bij deellast.
Na het ultrasoon reinigen van de carborateurs is het stationair draaien en de reactie op het gas onbelast goed, althans een stuk beter als dat het voorheen was.
Luchtfilter is vernieuwd en de boegies gecontroleerd en zagen er eigenlijk als net nieuw eruit.
Tijdens de proefrit viel mij op dat de motor bij lagere toeren nog steeds wat inhoud, hoger in de toeren zeg vanaf 5000 toeren is het goed.
Nu verdenk ik nog steeds dat de carborateurs niet deugen.
De Blade heeft in verhouding maar weinig gedraaid, 16000 km, dus denk ik dat er intern weinig mis mee is,
heeft wel een tijd in vochtige opslag gestaan dus een elektrisch probleem zou ook nog kunnen.

Alvast bedankt voor de reacties.
Als je de afstelling van de carburateurs niet veranderd hebt, dan zou die nog steeds net zo goed als vroeger moeten staan.
Je zou er een flesje Forte motopower 1 en 2 doorheen kunnen draaien. Met een beetje mazzel helpt het. Met een beetje pech ben je 3 tientjes armer.
En alleen VPower of Ultimate tanken. Dan weet je in ieder geval zeker dat het niet aan de benzine ligt.
 
@ Bulletsmith: Even heel wat anders. Wat ik mij kan herinneren over slecht lopen bij rijden is een versleten ketting. Die naar het achterwiel. Onbelast liep het blok goed na schoonmaken carb maar bij lage snelheid leek het wat in te houden. Kwam door strakke punten in de ketting. Ik zeg dus niet dat dat de oorzaak is want is altijd lastig te oordelen op een verhaal.
 
Mijn SC28 liep ook wat morrelig onder de 5000 toeren. Dat deed hij nog steeds na het schoonmaken van de carburateurs, maar het werd spontaan steeds beter :)
 
Ik zoek exact deze,een andere niet.
 

Bijlagen

  • download.jpeg
    download.jpeg
    3 KB · Weergaven: 11
Als je besmet bent of thuis zieken hebt, beterschap.

En ja, slecht weer. En blijft voorlopig nog zo.;(
Hier vorige week in quarantaine gezeten, moeders de vrouw was de gelukkige :/ Een voordeel was dan weer wel, dat we kleine klusjes in huis gedaan hebben die we lang hebben weten uit te stellen. 🥴

Heb gisteren mijn racetail binnen gekregen, mooie stevige kwaliteit :t
Vandaag de lak binnen voor de net aangeschafte wielen. Originele lak van die dingen is standaard wel ruk, dus opfrissen is aardig nodig. Dus een dezer dagen ff maximaal (nat) schuren en een paar lagen primer er op. Dan weer (nat) schuren en een paar lagen zwarte lak er op. Heb weer wat voor de boeg :)
Als ze weer helemaal strak zijn, gaan ze de deur weer uit. :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan