Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Die bolling heet double bubble, die is juist gemaakt voor de langere rijders om de windstroom hoger te krijgen waardoor de rijder minder turbulentie heeft rondom zijn helm.
Persoonlijk vind ik met mijn lengte de ruit van Zero Gravity heel fijn op de sc59 en is in zijn geheel iets verhoogd, dus geen extra bobbel in de vorm en prima windbescherming! *D
20230108_141845.jpg
 
Ik dacht te lezen dat het om de echte superbike ging, maar ik begrijp dat het om een ten kate replica gaat.
Inmiddels gekocht?
Motor is inmiddels gekocht! Wel onder voorwaarde dat ik mijn aprilia rsv4 eerst verkocht heb. Maar daar ben ik niet bang voor.

Foto’s in bijlage.

Mocht iemand nog interesse hebben in een rsv4, hierbij de marktplaats link;

 

Bijlagen

  • 1B4804B5-DD40-4E65-AD3B-41F19A8EF974.jpeg
    1B4804B5-DD40-4E65-AD3B-41F19A8EF974.jpeg
    343,5 KB · Weergaven: 48
  • 918A35B2-8B39-4DB1-AAF3-98D413A45BB0.jpeg
    918A35B2-8B39-4DB1-AAF3-98D413A45BB0.jpeg
    336,6 KB · Weergaven: 49
  • EBF9DFFA-9F60-4D6B-AE44-089C7FEDC3B0.jpeg
    EBF9DFFA-9F60-4D6B-AE44-089C7FEDC3B0.jpeg
    387,8 KB · Weergaven: 48
  • 3DE59CA8-8884-42F2-859E-B762125E1086.jpeg
    3DE59CA8-8884-42F2-859E-B762125E1086.jpeg
    315,4 KB · Weergaven: 50
Persoonlijk vind ik met mijn lengte de ruit van Zero Gravity heel fijn op de sc59 en is in zijn geheel iets verhoogd, dus geen extra bobbel in de vorm en prima windbescherming! *D
Bekijk bijlage 1845447precies, en deze ziet er ook prima uit. Maar bij die van mij (puig) zit er een inham aan beide zijden. Vond dat aanvankelijk prima, maar 1 boog vind ik dus uiteindelijk mooier. Als ik dan toch ga switchen dan het liefst naar origineel zodat ik in Dld (ze kunnen daar erg kinderachtig zijn) ook geen gedoe heb mochten we met de groep een keer in een politiefuik rijden.
 
Hoi vuurmesje dank! Die eerste had ik al eens bekeken en heeft een (extra) bolling waardoor ik me afvraag of die origineel Honda is. Hij heeft ook een barst helaas. Die 2e is puig dus zeker niet origineel.
Het gaat me echt om een origineel Honda exemplaar. Ik geloof dat de repsol uitvoering donkerder is maar dan klopt de bestickering onderzijde weer niet.
Lees nu je bericht goed. Staat idd origineel bij. Moet toch beter opletten.
 
Motor is inmiddels gekocht! Wel onder voorwaarde dat ik mijn aprilia rsv4 eerst verkocht heb. Maar daar ben ik niet bang voor.

Foto’s in bijlage.

Mocht iemand nog interesse hebben in een rsv4, hierbij de marktplaats link;

Moet bekennen dat ik die RSV4 er ook wel strak uit zie staan.
 
bedankt! Ook veel aan veranderd/naar mijn smaak gemaakt, motor is niets te kort gekomen tijdens mijn bezit. Mocht je iemand kennen die aan goede aprilia zoekt denk dan aan deze 😁
Denk dat iedereen hier wel aan het customisen is geweest. Van een kuipruitje (zie CBRonald) tot een prachtige complete verbouwing (zie GhettoBassie). Maar ook bij mij zit er in beide blades de nodige euro's. En weet ook zeker dat jij niet klaar bent met aanpassen van de blade na aanschaf.

Succes met de aanschaf, veel veilige kilometers zonder pech en met de verkoop van de RSV4. (Alhoewel dat geen straf zou zijn als je die erbij kan houden)
 
Denk dat iedereen hier wel aan het customisen is geweest. Van een kuipruitje (zie CBRonald) tot een prachtige complete verbouwing (zie GhettoBassie). Maar ook bij mij zit er in beide blades de nodige euro's. En weet ook zeker dat jij niet klaar bent met aanpassen van de blade na aanschaf.

Succes met de aanschaf, veel veilige kilometers zonder pech en met de verkoop van de RSV4. (Alhoewel dat geen straf zou zijn als je die erbij kan houden)
Dankjewel!! gaat hopelijk goedkomen. Eerste modificaties heb ik al bedacht in mijn hoofd. Wordt uiteraard gedeeld met jullie. Als het aan mij had gelegen was de RSV4 ook niet de deur uit gegaan, maar moeders de vrouw vond het niet nodig dat er 2 motoren stonden dus moest helaas kiezen, en hoe spijtig ook... die blade is toch iets specialer dan de RSV4.
 
Dankjewel!! gaat hopelijk goedkomen. Eerste modificaties heb ik al bedacht in mijn hoofd. Wordt uiteraard gedeeld met jullie. Als het aan mij had gelegen was de RSV4 ook niet de deur uit gegaan, maar moeders de vrouw vond het niet nodig dat er 2 motoren stonden dus moest helaas kiezen, en hoe spijtig ook... die blade is toch iets specialer dan de RSV4.
Hoe denk je dat er hier nog steeds gereageerd wordt op 2 blades in de garage? En dat nu al 2 jaar lang. Maar ze staan er nog allebei. (En gaan niet weg ook)
Het probleem is dat zij niets meer met motorrijden heeft. Wordt geredeneerd dat je toch maar op eentje kunt rijden. En mijn opmerking dat de 954 voor de kleine wendbare circuits is en de 1000 voor de grote circuits wordt niet begrepen of wil niet begrepen worden..

Weet niet hoe jouw relatie is maar hier laat ik haar na het 2 keer uitgelegd te hebben links liggen. ;-)
 
Hoe denk je dat er hier nog steeds gereageerd wordt op 2 blades in de garage? En dat nu al 2 jaar lang. Maar ze staan er nog allebei. (En gaan niet weg ook)
Het probleem is dat zij niets meer met motorrijden heeft. Wordt geredeneerd dat je toch maar op eentje kunt rijden. En mijn opmerking dat de 954 voor de kleine wendbare circuits is en de 1000 voor de grote circuits wordt niet begrepen of wil niet begrepen worden..

Weet niet hoe jouw relatie is maar hier laat ik haar na het 2 keer uitgelegd te hebben links liggen. ;-)
Dan heb je geluk! Ik krijg het helaas niet voor elkaar. Maar een andere kopen is vaak geen probleem hier. Dat geluk heb ik dan weer wel.
 
Moet je nagaan wat er gebeurd bij 5 honda's in de schuur (2x 900, 1x 1000f, 1x 750f en 1x ST 1100) en nog 2,5 900/1000f op zolder...

NIETS.... Wordt de schouders opgehaald als ik weer eens weg moet met de motor aanhanger... Zowel vrouwlief als kinderen...
Laatstgenoemde groep is onderling al wel aan het motten wie wat krijgt als ze 18 zijn... (zie overigens bovenstaand antwoord in hoofdletters)...
 
Dan heb je geluk! Ik krijg het helaas niet voor elkaar. Maar een andere kopen is vaak geen probleem hier. Dat geluk heb ik dan weer wel.
Als ik je een tip mag geven die bij mij werkte, zet de motor te koop hier op het forum. Maar zet hem dan wel in de geschiedenis.

Liet de advertentie een paar keer zien en zei toen heel meewarig dat er niemand op reageerde.
Wat ook helpt is naar een motorzaak te gaan die geen supersportmotoren heeft staan. Is tegenwoordig geen probleem meer. Dan vragen naar een supersport. Geheid dat ze zeggen dat dat uit is en tegenwoordig meer de naked in is. ;-)
 
Moet je nagaan wat er gebeurd bij 5 honda's in de schuur (2x 900, 1x 1000f, 1x 750f en 1x ST 1100) en nog 2,5 900/1000f op zolder...

NIETS.... Wordt de schouders opgehaald als ik weer eens weg moet met de motor aanhanger... Zowel vrouwlief als kinderen...
Laatstgenoemde groep is onderling al wel aan het motten wie wat krijgt als ze 18 zijn... (zie overigens bovenstaand antwoord in hoofdletters)...
Hahaha.

Toen ik mijn eerste blade kocht en voor een testrit thuis kwam vroegen mijn jongens of ik de blade gekocht had. Zei ja ik waarna ega kwaad wegliep. Motor ingeleverd en gezegd dat ik een optie van een week wilde. Thuis werd inderdaad een week niet gesproken waarna de opmerking kwam dat ik nooit de jongens achterop mocht nemen. Deal zei ik om daarna gelijk de zaak te bellen om weer deal te roepen.
 
De enige eis die mijn vrouw had was dat ik een racer kocht. Met een toermotor, of eigenlijk sport/tour( ik had een cbr 1000f toen ik haar leerde kennen) kon ik in haar vriendengroep niet aankomen vond ze. Die vriendengroep is die groep waarmee we nu elk jaar een weekje Duitsland doen.
Ik kocht toen een 929rr, daarna de sc57 en 1,5 jr terug de huidige.
 
Precies deze heb ik vanmorgen besteld, zei het in Dld via de link van Oooosterling.
Vind het "knikje" bij mijn eigen ruitje niet zo heel mooi, maar ben wel blij met een iets hoger ruitje. Dus ik denk dat dit een perfecte oplossing is :t

Verwacht niet te veel van de AERO capaciteiten. Als je boven de 180 bent doet het niet veel :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan