Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Ik heb ook een vraag over de wielen van een CBR.

Welke wielen (voor en achter) passen er in een CBR929RR?

Zoek voor m'n circuitmotor namelijk een reserve set wielen
Begreep dat de achterwielen vanaf dat model blade allemaal uitwisselbaar zijn. Dat heb ik eens gelezen in een vtr sp groep (daar gebruiken ze veel de wielen van model 2012 blade, voorwiel met pasbussen)
Voorwielen heb ik geen idee van.
 
  • Leuk
Waarderingen: jbt
Ik heb ook een vraag over de wielen van een CBR.

Welke wielen (voor en achter) passen er in een CBR929RR?

Zoek voor m'n circuitmotor namelijk een reserve set wielen
Vind ze voor een 929RR. Zocht op "voorwiel sc44" en op "achterwiel sc44" Heb je gelijk een originele.
 
Laatst bewerkt:
Zijn idd wel te vinden.
Maar voorwielen van bv de sc57 zijn er meer, dus ook goedkoper te vinden
Gaat niet op als ze niet passen.

Weet dat op de 900 modellen de wielen ook niet uitwisselbaar waren. Vergeten wat er aan mankeerde maar zijn eens bezig geweest op een M&G om een voorwiel goed passend te maken. Stuurde daarna stukken beter.
 
Gaat niet op als ze niet passen.

Weet dat op de 900 modellen de wielen ook niet uitwisselbaar waren. Vergeten wat er aan mankeerde maar zijn eens bezig geweest op een M&G om een voorwiel goed passend te maken. Stuurde daarna stukken beter.
had in mijn cbr900 (weet ff niet meer welk model) een voorwiel van een VTR1000F
paste 1 op 1, inclusief de schijven
 
kwam dit artikel tegen,leve de EU :?
dat schorsen bij de verzekering kan straks niet meer(over 2 jaar )
wel in het engels vanuit GPone
Moto - News, Motorcycle insurance: no suspension, even if bike’s are stored
Echt he, alles naar de kloten. :( Wat is nou de toegevoegde waarde om dat om zeep te helpen? Ding staat binnen, van de openbare weg af en er wordt niet mee gereden. Waarom moet ie dan verzekerd worden? Als ik mijn inboedel niet wil verzekeren, is het mijn probleem als er wat mee gebeurt, maar heb ik niet de verplichting voor die verzekering. Maar heb ik een WA tijdens de winterstalling en er flikkert wat op wat schade veroorzaakt, dan ben ik toch ook al de lul. Dan zou ik ‘m puur voor diefstal moeten verzekeren (een andere reden kan ik niet verzinnen) waardoor ik nog duurder uit ben ook :? Verzekeringen hebben zeker poen nodig, lekker makkelijk verdienen? :(
 
Laatst bewerkt:
Klopt dat ze geld nodig hebben want de zorgkosten lopen ook maar op. En zo dekken ze het ene gat met het andere. Anders lijden ze maar verliezen. Toch?
 
in D gelukkig niet aan de orde, seizoenskenteken op allemaal zitten

(voorbeeld:)
1700502455351.png

Dit betekent van 1 maart tot en met 31 oktober aangemeld (03-10) elk jaar. Over die termijn betaal je belasting en verzekering, daarbuiten niets.
Enige nadeel daaraan is dat je inboedelverz. dan weer omhoog moet, als je brand krijgt gedurende de periode dat die NIET aangemeld is, moet dat via de inboedel verlopen.. (en dat is wel weer een ander verhaal met minimaal 10 aangemelde motoren hier op de plas)

Overigens kun je zelf bepalen hoe lang, minimum is 1 maand, maximum is 11 maand. Boven de 11 maanden kom je op het 'normale' kenteken uit (Duh...) en moet je uiteraard weer nieuwe kentekenplaten laten drukken, aanmelden bij de (soort van ) RDW en dergelijke..
 
Een vraagje, mijn zoon heeft een Fireblade 1000 uit 2006 gekocht, we zijn nu wat dingen aan het controleren en vervangen. Heeft iemand misschien een linkje naar een WPHB voor een 2006 model. En weet iemand wat het aanhaalmoment van de achteras moer is?
 
Een vraagje, mijn zoon heeft een Fireblade 1000 uit 2006 gekocht, we zijn nu wat dingen aan het controleren en vervangen. Heeft iemand misschien een linkje naar een WPHB voor een 2006 model. En weet iemand wat het aanhaalmoment van de achteras moer is?
11,5 kgf
Ik heb je een PB gestuurd over de service manual.
 
Laatst bewerkt:
Een vraagje, mijn zoon heeft een Fireblade 1000 uit 2006 gekocht, we zijn nu wat dingen aan het controleren en vervangen. Heeft iemand misschien een linkje naar een WPHB voor een 2006 model. En weet iemand wat het aanhaalmoment van de achteras moer is?
Mocht het niet lukken dan hoor ik het graag, ik heb m ook in PDF :t
 
in D gelukkig niet aan de orde, seizoenskenteken op allemaal zitten

(voorbeeld:)
Bekijk bijlage 1946045
Dit betekent van 1 maart tot en met 31 oktober aangemeld (03-10) elk jaar. Over die termijn betaal je belasting en verzekering, daarbuiten niets.
Enige nadeel daaraan is dat je inboedelverz. dan weer omhoog moet, als je brand krijgt gedurende de periode dat die NIET aangemeld is, moet dat via de inboedel verlopen.. (en dat is wel weer een ander verhaal met minimaal 10 aangemelde motoren hier op de plas)

Overigens kun je zelf bepalen hoe lang, minimum is 1 maand, maximum is 11 maand. Boven de 11 maanden kom je op het 'normale' kenteken uit (Duh...) en moet je uiteraard weer nieuwe kentekenplaten laten drukken, aanmelden bij de (soort van ) RDW en dergelijke..
tja die duitsers hebben een paar kentekens..
maar is wel een avontuur om die platen te krijgen strassenverkehrsamt schildermacher usw.
ben je fan van brigitte bardot en barbara bach?..
 
hahahaha, nee hoor @harryw .. Plaatje is slechts van interweb geplukt, was te lui om naar de schuur te lopen om mijn eigen plaat of lettercombi te fotograferen..

En qua zulassung valt wel mee, ff naar de Straßenverkehrsamt idd. Kun je tegenwoordig een online afspraak voor maken, bij ons district kun je er dagelijks vanaf 7.30u al terecht. En de wachttijd kan tot enkele dagen duren, maar soms ook dezelfde dag nog. Kentekenplaat ff online bestellen (en bij ons zit een filiaal van die kentekendrukker in het pand waar je de toelatingen ook moet regelen), aanmelden, centjes aftikken en klaar.. Kan ik niet echt kwalificeren als een avontuur..

Het avontuur begint als begint te klooien met niet-originele delen op je bike, wielen van een VTR in je blaadje wil hebben, ali meuk erop schroeft e.d. Maar dat is weer een ander hoofdstuk, de HU (HauptUntersuchung, ofwel Tüv in de volksmond)..
 
ja joh geintje, maar ze hebben wel wunsch kentekens.
je zal wel een gunstig stva hebben met vriendelijke medewerkers heb wel eens andere verhalen gelezen.
de tuv ja die zijn volgens de regels, maar pas een verhaal gelezen van een '97er blade.
de eigenaar had volgens de tuv medewerker scheurtjes in de slang van het reservoir naar de achterdemper.
chef werkplaats zei niks aan de hand, die ribbels zitten er vanaf nieuw op...
 
Terug
Bovenaan Onderaan